![]() |
ik vraag me af...wat is de definitie van liefde?
tell me...ik kom er niet uit
|
Daar is geen definitie van te geven lieve schat, mensen komen niet met een handleiding erbij you know
|
Nare man,
ik ben je nu al vaker tegen gekomen, en ik vraag me af wat jij voor een beroerd leven hebt :rolleyes: ? (dat bedoel ik niet verkeerd) Maar je ziet alles wel heel duister in! Wazzup? :confused: En tuurlijk is er een definitie van liefde, die is voor iedereen anders. Maar eigenlijk kun je pas spreken van liefde, als het gevoel wederzijds is! En helaas dat gaat niet altijd op :( . |
Citaat:
Ik zie dingen niet 'duister' in, vind ik zelf. Ik bekijk dingen altijd dieper, in breder perspectief dan het standaard L&R-niveau. De menselijke geest is mijn hobby, zou je kunnen zeggen. En nee, ik ben niet depressief, al zou je van de menselijke geest zeker wel depressief kunnen worden. Overigens: het maken van zo'n opmerking heeft weinig met een beroerd leven of een dipje te maken. Ik heb gewoon m'n buik vol van al die clichétopics. :D |
´lief·de (de ~ (v.))
1 gehechtheid aan een persoon of zaak 2 genegenheid van personen tegenover elkaar, gebaseerd op seksuele aantrekkingskracht 3 warme belangstelling voor een zaak 4 voorwerp van liefde |
liefde is een klein woord, met heeel veeel betekenissen :)
|
Citaat:
Mooi dat je je niet door weer een ondeskundig persoon in het nauw laat brengen. |
Citaat:
|
Iedereen heeft zo z'n eigen kijk en definitie op liefde, waardoor d'r dus niet een 'standaard' is.
Voor mij is liefde diegene vertrouwen en respect hebben en je op je gemak kunnen voelen... |
Citaat:
|
daar is geen definitie voor
|
mijn mening: aantrekkingskracht.
volgens mij draait het allemaal daar rond,als je iemand graag ziet,of er van houdt, wil je altijd bij hem (of haar;)) zijn,en als je erbij bent,altijd maar dichter. |
Als je toch een definitie wilt:
liefde is het gevolg van intermenselijk contact waardoor iemand in meer of mindere mate op positieve manier betrokken raakt bij de ander. Wat dat 'betrokken raken' dan inhoudt is natuurlijk weer de volgende stap. Je ziet, je komt er niet uit. |
o gaap :mad:
|
Citaat:
Trouwens haar 3 laatste regels zijn beter verwoord dan wat jij tot nu toe had te zeggen over dit topic. |
Citaat:
|
Citaat:
Voor mij is het meer zoiets van een wederzijdse aantrekking die je blind maakt voor de realiteit, waarbij je dingen doet zonder erbij rationeel na te denken, gewoon afgaande op je gevoel. Of juist dat gevoel dat zo intens blijkt te zijn. :rolleyes: of zeik ik nu? |
Elke definitie die aan liefde gekoppeld zou zijn zou te kort schieten.
|
okey dankje, was er benieuwd naar, dit ken wel gesloten worden hor :)
|
hm, waarom? ik wil wel graag meer reacties horen/zien eigenlijk :)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:23. |