Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [divx] geluid en beeld af en toe niet synchroom (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=171132)

je$u$ crust 28-07-2002 21:34

[divx] geluid en beeld af en toe niet synchroom

ik heb 256 mb geheugen zou in princiepe voldoende moeten zijn om zonder problemen een film te kijken niet?

waar kan het aan liggen? en wat kan ik er aan doen?

help please

LB06 28-07-2002 22:16

Ligt misschien aan de player die je gebruikt. Bij The Playa is het een known issue. Effe BSplayer www.bsplayer.org downloaden

NightmareZ 28-07-2002 22:53

Mischien Moet lagere resolutie en (vooral) je refreshrate lager zetten (60 Hz is gewoon genoeg) helpt bijna altijd wel tegen niet vloeiend/scokkerig/achterlopend beeld.
Is dit maar bij een divx het geval, en werkt dit allemaal niet, heb je gewoon een verrotte divx

Als ik jou was zou ik eerst bsplayer/zoomplayer installeren, dan ffdshow filter. En dan kijken of het goed gaat

SNeKKe 28-07-2002 23:15

Als je de film van op cd afspeelt, moet je maar eens probere deze te kopiere naar je harde schijf en dan af te spelen. Greetz

pinwing 29-07-2002 13:34

Misschien is je processor te langzaam? Probeer eens zoveel mogelijk programma's af te sluiten en dan de film te bekijken

DeathKnight 29-07-2002 14:28

Citaat:

NightmareZ schreef:
Mischien Moet lagere resolutie en (vooral) je refreshrate lager zetten (60 Hz is gewoon genoeg) helpt bijna altijd wel tegen niet vloeiend/scokkerig/achterlopend beeld.
Is dit maar bij een divx het geval, en werkt dit allemaal niet, heb je gewoon een verrotte divx

Als ik jou was zou ik eerst bsplayer/zoomplayer installeren, dan ffdshow filter. En dan kijken of het goed gaat

Aantal Hz heeft echt nix van doen met het afspelen van een Divx film hoor :rolleyes:

Waarschijnlijk heb je idd een divx film die niet helemaal lekker is. Er zijn programma's voor om het weer enigsinds te synchroniseren.

Als je je er erg handig in bent kan je Virtual Dub eens uitproberen.

McMotion 29-07-2002 20:43

Citaat:

NightmareZ schreef:
ohja 60 hz, da's lekker voor je ogen... en heeft ook geen hol te maken met verkeerde synchronisatie

McMotion 29-07-2002 20:44

Citaat:

je$u$ crust schreef:
ik heb 256 mb geheugen zou in princiepe voldoende moeten zijn om zonder problemen een film te kijken niet?

waar kan het aan liggen? en wat kan ik er aan doen?

help please

wat voor een processor heb je? ik heb het probleem zelf ook vaak, en bij mij ligt het waarschijnlijk aan m'n processor.. ik heb een celeron 400 mhz

DeathKnight 29-07-2002 23:15

Citaat:

McMotion schreef:

wat voor een processor heb je? ik heb het probleem zelf ook vaak, en bij mij ligt het waarschijnlijk aan m'n processor.. ik heb een celeron 400 mhz

Jou processor is idd niet echt uitmunted hoog om lekker divx te kijken. Maar dat zo alleen mogen resulteren in slechter beeldkwaliteit!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:56.