![]() |
geef je levenloze objecten wel eens namen?
en zo ja, welke dan?
mijn fiets heet betty en mijn longboard flip. en mijn mp3speler noem ik altijd zennie. heel kwalijk ja. |
hm. knuffels wel. verder niet.
|
Mijn ipod heet Ipodverdulleme
|
o ja! mijn knuffels heten moppie, nijn en bier. en mijn usbstick pixiestick.
|
Mijn renfiets heet Fierie.
|
ohja, mijn usbstick heet Fau-olbe.
|
Nee, nooit.
|
Nee, maar ik aai ze wel en bedank ze af en toe vriendelijk (y)
|
K noem mn fiets wel eens mijn "aluminium ros" terwijl hij gewoon van ijzer is :D (n)
|
Oja, mijn pc heet Winston, want dat lijkt op Windsor. (En mijn CPU is een AMD Windsor, dus eh ja.)
Oh en mijn C-schijf heet Bromhommeltje, want eerst maakte hij heel veel lawaai, maar toen kocht ik een knap hd-rekje van Lian Li voor 'm en daar werd 'ie veel stiller van. Het enige geluid dat er nu (af en toe) vandaan komt is een heel zacht gebrom. Het klinkt als een tevreden hommel. |
Citaat:
|
Nee, waarom zou ik?
edit: oh ja, knuffels wel. Vroeger. |
Mijn externe hardeschijf heet Lucy. En mijn Ipod heet Suzy. En mijn usbstickje heet MAARTEN. Zo. Dus.
|
Citaat:
Verder nee eigenlijk, geen echte naam. Wel dieenetasmetdatstreepjedaarwaarikvroegerditendatmeedeedmaarnunietmeere n... :) |
Citaat:
|
Mijn cd speler noem ik held.
|
Ik geef allerlei dingen namen, maar dan vooral voor de handigheid. Toen we op vakantie waren bijvoorbeeld hadden we verschillende namen voor de auto's, aangezien ze van hetzelfde merk waren, en dan zit je "jah, eh, neem jij de grotere rode, dan neem ik..." Verder praat ik ook vaak tegen dingen, maar dat zit in de familie :D
|
Als mijn pc niet meewerkt en hij doet het daarna opeens, zeg ik heel soms weleens: 'Goed zo, drommeldoos, je kan het wel.'
En de afwasmachine heet Harry. De tomtom Tom. En dat was het wel. |
De tomtom noemden we weleens henkhenk of fritsfrits of keeskees ofzoiets. :o
|
Knuffels vroeger, maar voor de rest niet.
|
Citaat:
En verder kan ik even niets bedenken, eigenlijk. |
Mijn vorige laptop heette Syb, omdat ik toch gericht wilde schelden als 'ie weer eens vastliep op hotmail.
|
Mijn computer heet Gerrit, omdat je 'm een naam moest geven bij het installeren van windows of zoiets :D Maar over het algemeen geef ik dingen geen namen, ik praat er alleen tegen. ("Hou nou es op met op de grond vallen, ik val toch ook niet de hele tijd op de grond :mad:")
|
Knuffels, ja. Verder niet zo veel, eigenlijk. Ik noemde mijn fiets een tijdje geleden Flipje II, daar zat nog een heel verhaal achter. Ik ging mijn gitaar nog een naam geven, en toen had ik een goede verzonnen en wist ik even later niet meer wat het was. Nu denk ik dat ik hem Patrick noem. Patrick voelt goed voor mijn gitaar.
Mijn moeder noemt de vaatwasser James, en het navigatiesysteem Tommie. |
Ik vind het heel erg raar om spullen een naam te geven.
|
Nee volgens mij doe ik dat niet. Ik zie er ook het nut niet van in.
|
Nooit. Alleen knuffels vroeger.
|
Mijn knuffel heet Duckie, die heb ik al vanaf mijn eerste verjaardag. Mijn auto noem ik soms Twingie.
|
de auto van mijn dinnie heet toet.
|
Wat een lieve naam.
|
ze heeft ook bij de halfords heel fout van die letters gehaald en achterop de auto onder de merknaam zo "toet" geplakt.
|
De auto van mijn vader heet vanaf nu Stuk. Want dat issie.
|
Hij is stuk en het is een stuk.:y
|
Ik praat wel heel vaak tegen mijn spullen, maar ik geloof niet dat ik ze namen geef. Oh wacht, de tomtom heet Els geloof ik, maar dat heeft m'n vriend gedaan. Het navigatiesysteem van m'n moeder heet stomstom trouwens, want die stuurt je altijd te laat naar rechts :p
|
Mijn knuffels heten Robijntje en Mirthe!
|
Mijn bed is Zacht: "Zacht, je bent wel weer lekker zacht hoor!" :D
Die naam heb ik in mijn droom verzonnen. |
Onze vaatwasser heet Truus en ons navigatiesysteem heet Miep.
|
Citaat:
|
Mijn vriend heeft mijn auto een naam gegeven iets debiels zoals rose-flower ofzo. En zo zijn er nog tienduisent andere bijnamen voor dingen rond het huis hier.
Oh zo'n plantenspray ding noemen wij 'fief' en de afstandbediening is een 'knipper'. :o |
Citaat:
|
Neen.
|
Mijn knuffelpoes heet Poes, mijn knuffeluil heet Fidutiarius (Fidus), mijn knuffeltijgertje heet Mike en mijn fiets is mijn Zepig Ros.
Verder zijn dingen, afhankelijk van of ze goed, slecht of eetbaar zijn: Die, Niet en Nom respectievelijk. |
nee ik geef levende dingen geen namen, wel scheld ik graag op alles wat niet doet wat ik wil dat het doet. Ow ja, en ik praat tegen mijn computer als die moeilijk doet, van kom op je kunt het en dergelijk. Gelukkig doe ik dat wel als niemand mij kan horen
|
Citaat:
|
de vaatwasser heet Truus
|
Ik heb voor Kerstmis ooit een Buzz Lightyear gekregen. En ik schreef op zijn voetzool dan mijn naam, zoals in de film. Da's 'een naam geven' wat letterlijk geïnterpreteerd, maar verder doe ik zo'n dingen niet.
|
Citaat:
En bij mij hebben de volgende dingen een naam: knuffels, viool, Ipod. Verder worden dingen wel verbasterd, maar zijn het geen echte namen. Zo heten ballonnen en pantoffels Foeta's, is een lepel een lummel, een onderbroek een pieskont en een trui een trut. Computer is Pjotr, eten is Nom, soep is saus, quiche is Chique, thee is heet, al het andere eten een vorm van 'koekje', een laptop een opengeslagen pannekoek, enzovoort. Maar dat is alleen als we melig zijn hier. Verder zijn we heel normaal :) Al die woorden komen eigenlijk van toen hier nog kleinere kinderen rondliepen en die dingen zo noemnde en dat hebben we overgenomen. |
Als ik er niet op kom hoe het heet, noem ik het meestal Henk/Truus/Miep/Kees.
|
Ik geef dingen geen namen, maar scheld wel veel tegen dingen, alsof het hun schuld is. Bijvoorbeeld wanneer ik weer eens tegen de deurpost aanloop of zo.
|
Citaat:
+ 'Weet jij waar die dingen liggen?' - 'Bedoel je die flubbels?' + 'Ja.' - 'In de kast.' Nu zijn wel alleen kleine dingen 'flubbels', maar dan nog zijn 't vreemde gesprekken (en het is echt nog nooit fout gegaan). |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:45. |