Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Studeren (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=88)
-   -   Na het VMBO (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1712738)

Robin M 04-09-2008 18:17

Na het VMBO

Beste mensen,

Ben dit jaar begonnen aan het laatste jaar van het VMBO KBL(4e leerjaar). Nu zou ik graag een zelf-studie (LOI/NCOI) willen gaan volgen, kan dit zomaar? En behaal ik dan de zelfde diploma als op een MBO school?

Alvast bedankt!
:)

brands 05-09-2008 08:21

Aangezien je nog 16, maar tegen die tijd 17 zit je nog met je leerplicht. En ik denk dat voltijd opleiding meer motivatie geeft dan een zelf-studie van LOI of NCOI. Heb zelf geen ervaring met dat soort opleidingen. Soms bij zelf-studie krijg je het van ach, doe ik later wel ed. En dan duurt het alleen maar langer.

Maar zo lijkt mij dat.

Sjoerd001 05-09-2008 11:45

Ik zou nog gewoon voor een normale MBO kiezen...

T_ID 07-09-2008 12:37

Je moet een startkwalificatie halen. Je hebt dus feitelijk weinig keuze behalve het normale VMBO gaan doen. En dat is goed, want met alleen VMBO KBL en misschien een avondstudie ben je kansloos op de arbeidsmarkt.

kopmuntkip 07-09-2008 23:13

gewoon doorzetten en bereik wat je wil bereiken...je kan altijd tussendoor wat doen, je hebt ook opleidingen die geen eisen stellen!

KPHTH 29-09-2008 21:36

Ik zou gewoon een normale opleiding volgens, als ik jou was!
Waarom? Bij een thuis studie kan je wel een e-leraar krijgen (een leraar die jou via de mail etcetera helpt), maar die je niet kan laten zien wat hij bedoelt. Een thuis studie zou ik niet snel nemen, een cursus is niet erg om thuis te doen in je eentje, maar bij een opleiding is het gewoon beter om in een groep/klas te kunnen werken.

kopmuntkip 29-09-2008 22:02

ahoewel, mbo-school, beter in een groep/klas werken? dan zou ik voor de loi kiezen :D

T_ID 29-09-2008 23:39

Citaat:

kopmuntkip schreef: (Bericht 28246729)
ahoewel, mbo-school, beter in een groep/klas werken? dan zou ik voor de loi kiezen :D

Vanwege het contact met een leraar. Face to face kun je veel meer overbrengen dan via tekst van een e-mail. Klasgenoten tja.. zal inderdaad soms eerder een hinderpaal dan voordeel zijn, maar goed, de rest is meer dan genoeg compensatie daarvoor.

kopmuntkip 30-09-2008 14:34

Citaat:

T_ID schreef: (Bericht 28247190)
Vanwege het contact met een leraar. Face to face kun je veel meer overbrengen dan via tekst van een e-mail. Klasgenoten tja.. zal inderdaad soms eerder een hinderpaal dan voordeel zijn, maar goed, de rest is meer dan genoeg compensatie daarvoor.

haha, daar geef ik je gelijk in.

Fantôme 30-09-2008 18:24

Gezien je leeftijd, ben je inderdaad nog leerplichtig omdat je nog geen startkwalificatie hebt gehaald en nog geen 18 bent. In jouw geval moet je eerst HAVO of MBO niveau 2 (of hoger) zien te halen voordat je je starkwalificatie hebt.
Ik denk niet dat jij dmv een thuisstudie aan je leerplicht voldoet...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:51.