Ritel: verlengen telefoon abo
Oke hier komt een aardig lang verhaal:
Ik ben nu Orange klant, maar wilde mijn abo verlengen (dit word dus t-mobile). Ik ben gisteren naar de T-mobile winkel geweest met de vraag wanneer ik kon verlengen. Was direct mogelijk. Alleen het probleem was. Het toestel wat ik wilde was niet meer op voorraad en ze konden ook eigenlijk niet zeggen of deze nog binnen kwam.
Toen heb ik besloten bij Ritel (was eigenlijk gewoon vrij willekeurig) mijn abo te verlengen, daar hadden ze het toestel nog wel. Ik wilde het abo verlengen naar een 1 jarig flex 25 abonnement. De verkoopster bij de Ritel, liet bij zien dat bij alleen bellen en smsen (wat ik dus ook eigenlijk alleen maar doe) een myfaves goedkoper zou zijn. Dus ik heb voor de myfaves gekozen. Wel gevraagd of ik mijn btg van Orange mee kon nemen naar t-mobile. Was geen probleem, kon allemaal
Vandaag zat ik op de site van T-mobile te kijken, waar ik opeens op zag dat bij myfaves je beltegoed maar 2 maanden blijft staan. Ik was hier zeker niet blij mee, aangezien ik altijd veel opbouw en nu ook nog een beltegoed van ca 70 euro heb staan.
Ik ging naar de T-mobile klantenservice bellen om te kijken of het nog mogelijk was om het nieuwe abo om te laten zetten (deze gaat pas in december in). Ik werd meteen doorverwezen naar de Orange klantenservice, want ik was tenslotte nog geen t-mobile klant.
Verhaal uitgelegd bij de Orange klantenservice. De jongen moest even uitzoeken wat hij kon doen. Verteld hij mij later dat het bij myfaves dus überhaupt niet mogelijk is je Orange beltegoed mee te nemen naar T-mobile. Zit ik dus met het feit dat EN m’n btg naar twee maanden ‘houdbaar’ is en dat ik mijn ruim 70 euro die ik nog heb niet mee kan nemen (dit is nu, zal in decmeber wel rond de 100 euro zijn). Bij Orange konden ze niks doen en bij T-mobile ook niet. De klantenservice van Orange vertelde mij dat ik naar de winkel terug moest gaan omdat mij onder valse voorwendselen een contract is aangeboden en dat dit dus bij de Ritel zelf omgezet moet worden.
Mijn vraag nu: is dit zo, en sta ik in mijn gelijk? Of had ik zelf beter op moeten letten? (ondanks dat mij verteld is dat ik het btg gewoon mee kon nemen)
|