Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   Ritel: verlengen telefoon abo (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1712859)

ratsen 05-09-2008 12:18

Ritel: verlengen telefoon abo
 
Oke hier komt een aardig lang verhaal:


Ik ben nu Orange klant, maar wilde mijn abo verlengen (dit word dus t-mobile). Ik ben gisteren naar de T-mobile winkel geweest met de vraag wanneer ik kon verlengen. Was direct mogelijk. Alleen het probleem was. Het toestel wat ik wilde was niet meer op voorraad en ze konden ook eigenlijk niet zeggen of deze nog binnen kwam.

Toen heb ik besloten bij Ritel (was eigenlijk gewoon vrij willekeurig) mijn abo te verlengen, daar hadden ze het toestel nog wel. Ik wilde het abo verlengen naar een 1 jarig flex 25 abonnement. De verkoopster bij de Ritel, liet bij zien dat bij alleen bellen en smsen (wat ik dus ook eigenlijk alleen maar doe) een myfaves goedkoper zou zijn. Dus ik heb voor de myfaves gekozen. Wel gevraagd of ik mijn btg van Orange mee kon nemen naar t-mobile. Was geen probleem, kon allemaal

Vandaag zat ik op de site van T-mobile te kijken, waar ik opeens op zag dat bij myfaves je beltegoed maar 2 maanden blijft staan. Ik was hier zeker niet blij mee, aangezien ik altijd veel opbouw en nu ook nog een beltegoed van ca 70 euro heb staan.
Ik ging naar de T-mobile klantenservice bellen om te kijken of het nog mogelijk was om het nieuwe abo om te laten zetten (deze gaat pas in december in). Ik werd meteen doorverwezen naar de Orange klantenservice, want ik was tenslotte nog geen t-mobile klant.

Verhaal uitgelegd bij de Orange klantenservice. De jongen moest even uitzoeken wat hij kon doen. Verteld hij mij later dat het bij myfaves dus überhaupt niet mogelijk is je Orange beltegoed mee te nemen naar T-mobile. Zit ik dus met het feit dat EN m’n btg naar twee maanden ‘houdbaar’ is en dat ik mijn ruim 70 euro die ik nog heb niet mee kan nemen (dit is nu, zal in decmeber wel rond de 100 euro zijn). Bij Orange konden ze niks doen en bij T-mobile ook niet. De klantenservice van Orange vertelde mij dat ik naar de winkel terug moest gaan omdat mij onder valse voorwendselen een contract is aangeboden en dat dit dus bij de Ritel zelf omgezet moet worden.

Mijn vraag nu: is dit zo, en sta ik in mijn gelijk? Of had ik zelf beter op moeten letten? (ondanks dat mij verteld is dat ik het btg gewoon mee kon nemen)

T_ID 05-09-2008 12:37

Nou ja, als ze in de winkel je verteld hebben dat je beltegoed meegenomen kon worden, maar dat niet zo is, dan hebben ze je fout voorgelicht. Valse voorwendselen dan moet er opzet in het spel zijn, maar de uitwerking is hetzelfde.

Je abonnement is nog niet ingegaan, dus gewoon terug naar de winkel en je bestelling cancellen. Omdat er een fout is gemaakt in de voorlichting kunnen ze je dat niet weigeren.

Lucky Luciano 05-09-2008 12:41

Citaat:

ratsen schreef: (Bericht 28121418)
Oke hier komt een aardig lang verhaal:


Ik ben nu Orange klant, maar wilde mijn abo verlengen (dit word dus t-mobile). Ik ben gisteren naar de T-mobile winkel geweest met de vraag wanneer ik kon verlengen. Was direct mogelijk. Alleen het probleem was. Het toestel wat ik wilde was niet meer op voorraad en ze konden ook eigenlijk niet zeggen of deze nog binnen kwam.

Toen heb ik besloten bij Ritel (was eigenlijk gewoon vrij willekeurig) mijn abo te verlengen, daar hadden ze het toestel nog wel. Ik wilde het abo verlengen naar een 1 jarig flex 25 abonnement. De verkoopster bij de Ritel, liet bij zien dat bij alleen bellen en smsen (wat ik dus ook eigenlijk alleen maar doe) een myfaves goedkoper zou zijn. Dus ik heb voor de myfaves gekozen. Wel gevraagd of ik mijn btg van Orange mee kon nemen naar t-mobile. Was geen probleem, kon allemaal

Vandaag zat ik op de site van T-mobile te kijken, waar ik opeens op zag dat bij myfaves je beltegoed maar 2 maanden blijft staan. Ik was hier zeker niet blij mee, aangezien ik altijd veel opbouw en nu ook nog een beltegoed van ca 70 euro heb staan.
Ik ging naar de T-mobile klantenservice bellen om te kijken of het nog mogelijk was om het nieuwe abo om te laten zetten (deze gaat pas in december in). Ik werd meteen doorverwezen naar de Orange klantenservice, want ik was tenslotte nog geen t-mobile klant.

Verhaal uitgelegd bij de Orange klantenservice. De jongen moest even uitzoeken wat hij kon doen. Verteld hij mij later dat het bij myfaves dus überhaupt niet mogelijk is je Orange beltegoed mee te nemen naar T-mobile. Zit ik dus met het feit dat EN m’n btg naar twee maanden ‘houdbaar’ is en dat ik mijn ruim 70 euro die ik nog heb niet mee kan nemen (dit is nu, zal in decmeber wel rond de 100 euro zijn). Bij Orange konden ze niks doen en bij T-mobile ook niet. De klantenservice van Orange vertelde mij dat ik naar de winkel terug moest gaan omdat mij onder valse voorwendselen een contract is aangeboden en dat dit dus bij de Ritel zelf omgezet moet worden.

Mijn vraag nu: is dit zo, en sta ik in mijn gelijk? Of had ik zelf beter op moeten letten? (ondanks dat mij verteld is dat ik het btg gewoon mee kon nemen)

uiteraard, de verkoper kan niet de prestaties leveren waarop de overeenkomst is aangegaan. Zonder deze prestaties zou jij de overeenkomst niet zijn aangegaan -> ontbinding van de overeenkomst. Gewoon gaan en ontbinden.

ratsen 05-09-2008 12:46

Nou in principe wil ik wel een abo van T-mobile. Maar dan dus de flex die ik in eerste instantie al wilde hebben. Echt ontbonden hoeft het dus niet te worden, maar overgezet naar een ander abo (weet ook niet of dat kan).
Zou T-mobile dit niet moeten/kunnen doen eigenlijk?

kopmuntkip 05-09-2008 13:32

Citaat:

Lucky Luciano schreef: (Bericht 28121537)
uiteraard, de verkoper kan niet de prestaties leveren waarop de overeenkomst is aangegaan. Zonder deze prestaties zou jij de overeenkomst niet zijn aangegaan -> ontbinding van de overeenkomst. Gewoon gaan en ontbinden.

Ja, dat dacht jij. Bewijs jij nu nog maar eens dat je dat gezegd heb. je kan er dan naar fluiten als je te laat ben.

Wat staat er in je overeenkomst TStarter, als hij de punten niet nakomt, dan is het mogelijk om het te ontbinden.

Je kan wel in overleg gaan en vragen of ze het aanpassen, want het contract is nog niet in werking gaan, want je wilt toch blijven bij die maatschappij.

ratsen 05-09-2008 13:38

De overeenkomst is eigenlijk vrij summier. Heb m nu even niet bij de hand maar staat gewoon op dat per ..december mijn myfaves abo ingaat. Tis maar 1 blaadje. Eigenlijk ook geen algemene voorwaarden bijgekregen bedenk ik me net:bloos::s

kopmuntkip 05-09-2008 14:31

Citaat:

ratsen schreef: (Bericht 28121942)
De overeenkomst is eigenlijk vrij summier. Heb m nu even niet bij de hand maar staat gewoon op dat per ..december mijn myfaves abo ingaat. Tis maar 1 blaadje. Eigenlijk ook geen algemene voorwaarden bijgekregen bedenk ik me net:bloos::s

Dan moet het geen probleem zijn denk ik als je vraagt of ze het kunnen wijzigen. Wat zegt de winkelbediende(ahoewel ik mij af vraag of hij daar wel verstand van heeft)

ratsen 05-09-2008 14:39

Citaat:

kopmuntkip schreef: (Bericht 28122298)
Dan moet het geen probleem zijn denk ik als je vraagt of ze het kunnen wijzigen. Wat zegt de winkelbediende(ahoewel ik mij af vraag of hij daar wel verstand van heeft)

Ja dat betwijfel ik dus ook al ;). Ben nog niet bij de winkel geweest. Ik dacht eigenlijk dat T-mobile het zelf wel op kon lossen. Niet dus, dus ik ga straks langs te winkel. Met getuigen ;) (die ook gehoord hebben dat zij zei dat ik mijn btg kon meenemen) Ik weet niet of het nut heeft, maar goed:)

Lucky Luciano 05-09-2008 14:43

Citaat:

kopmuntkip schreef: (Bericht 28121899)
Ja, dat dacht jij. Bewijs jij nu nog maar eens dat je dat gezegd heb. je kan er dan naar fluiten als je te laat ben.

Nou als jij stelt dat dat gezegd is dan zal die medewerker zich dat nog wel herinneren. Pas als je naar de rechter gaat moet je dat bewijzen en aangezien er iemand bij was heeft ze een getuige.

T_ID 05-09-2008 14:44

Citaat:

ratsen schreef: (Bericht 28122343)
Ja dat betwijfel ik dus ook al ;). Ben nog niet bij de winkel geweest. Ik dacht eigenlijk dat T-mobile het zelf wel op kon lossen. Niet dus, dus ik ga straks langs te winkel. Met getuigen ;) (die ook gehoord hebben dat zij zei dat ik mijn btg kon meenemen) Ik weet niet of het nut heeft, maar goed:)

Mwo, gewoon redelijk blijven. Als ze niet meewerken leg je aan hen uit dat je in je recht staat, en ze dit abonnement dus simpelweg niet af gaan sluiten.

Dan geef je hen een keuze in hun eigen belang: Ze kunnen nog steeds omzet draaien als ze meewerken en jou dat andere abonnement geven.
Maar als ze moeilijk doen cancel je het abonnement vanwege de veranderde voorwaarden en ga je naar een concurrent omdat je geen zin hebt in gezeik, en vangen ze helemaal niets.

Ik weet niet hoe T Mobile daar over doet, maar bij KPN doen ze daar heel redelijk over. Als bedrijf met 3-4 abonnementen bij hen kruipen ze zelfs voor je als zo'n redenatie op tafel komt.

ratsen 06-09-2008 13:36

Het was gelukkig geen probleem :). Ze gaan het abo gewoon omzetten naar het abo dat ik wil!

Topic mag dus dicht denk ik ;)

kopmuntkip 07-09-2008 23:09

opgelost


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:01.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.