Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lifestyle (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=50)
-   -   Online shoppen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1713089)

palindrome 06-09-2008 21:37

Online shoppen

Doen jullie dat veel?
En welke sites? Vermeld ook even de slechte ervaringen, als die er zijn.

palindrome 06-09-2008 21:38

Ikzelf koop nog weleens wat van hm.com, maar ik ben er eigenlijk vanaf gestapt omdat ik wat negatieve ervaringen heb met de site en klantenservice. Verkeerde artikelen geleverd, bestellingen die zonder aankondiging geannuleerd of veranderd worden etc. Vaak is ook alles snel uitverkocht.

Verder winkel ik graag bij topshop en asos, maar niet te vaak, want dat kan nogal prijzig worden. En ik vind de verzendkosten altijd jammerlijk hoog.

Tonsillitis 06-09-2008 22:04

www.blendomatic.com
www.attitudeholland.nl

ooeh stinkgothic die ik d'r ben.

EvilConduct 06-09-2008 22:11

http://www.dress-for-less.com

P.:NTIL 07-09-2008 03:55

Citaat:

Tonsillitis schreef: (Bericht 28128509)

Haha die online shop is echt eindeloos kut.

-

www.asos.com wint het van elke online (kleding)shop. Ze sturen ook vaak gratis VERZORGINGSMIDDELEN mee. En de verzendkosten zijn relatief gezien echt niet hoog.

www.modcloth.com is wel aardig, vooral de accessoires. Ze hebben ook hele lelijke dingen maar ik wil die uil wall art.

Op www.hm.com heb ik wel besteld maar het is saai en de verzendkosten zijn te hoog. Daarnaast hebben ze een keer het incassobureau ingeschakeld toen ik verhuisd was en geen aanmaningen had ontvangen (zz).

LP's heb ik lang niet meer online besteld maar Velvet Music is wel goed en ook die andere site die ik steeds vergeet maar asjdfl niet.

Boeken en DVD's op Bol.com. Verrassend!

Broeder 07-09-2008 10:59

www.discogs.com - cd's en lp's overkopen
www.nlstore.nl - goedkoper en beter aanbod dan Bol.com
www.ebay.de - veiling, reuzespannend!!!

Behalve boeken en muziek koop ik het meeste toch vooral in de winkel, want ik ben ietwat wantrouwend :)!

Hakuna 07-09-2008 12:08

Ik koop vooral CD's online, hoofdzakelijk op deze sites en soms op marktplaats.nl

www.gemm.com
www.musicstack.com
www.ebay.com
www.cdbaby.com
www.abstractlogix.com
www.hmv.co.jp
www.amazon.de
www.amazon.uk
www.amazon.com
Met name op amazon.de en amazon.uk zijn voor mij vaak oudere CD uitgaves te vinden. :)

Maar de echte hofleverancier voor veel van mijn CD's is toch wel Sayonara alias Global Jazz. :y

Edit/aanvulling:

Deze mag zeker niet ontbreken, hier bestel ik ook regelmatig CD's. Voor de echte (heavy) gitaarfreaks.

www.guitar9.com

EvilConduct 07-09-2008 13:00

Voor mediadragers (CD's, DVD's, etc.) www.play.com

Snel, goedkoop en een flink aanbod.

Craig Rogen 07-09-2008 13:16

Ik wou het net gaan posten, heldensite!

ragdoll 07-09-2008 22:01

hmm ik kijk weleens op hm.com maar dan heb ik toch geen zin om verzendkosten te betalen voor een winkel die tien minuten verder ligt. en trouwens hun huidige collecties zijn om te huilen zo afgrijselijk:'(

topshop daarentegen bevindt zich natuurlijk niet om de hoek maar ja verzendkosten. en daarbij loop ik veel te vaak in of bij winkels vanwege mijn toegegeven ietwat zorgelijke verslaving aan het kopen van kleding en schoenen dus op internet laat ik het altijd maar om mijn financiele crisis nog enigzins binnen de perken te houden

palindrome 08-09-2008 10:30

Iemand ervaring met forever21.com?

Mijns. 08-09-2008 11:46

www.threadless.com :)

JanDeVries 08-09-2008 11:57

Citaat:

palindrome schreef: (Bericht 28133391)

Verzendkosten zijn enorm :'( Maar ze hebben best leuke spullen

funest 08-09-2008 12:48

Citaat:

EvilConduct schreef: (Bericht 28129890)
Voor mediadragers (CD's, DVD's, etc.) www.play.com

Snel, goedkoop en een flink aanbod.

heb je hier een creditcard voor nodig?

P.:NTIL 08-09-2008 15:34

Citaat:

Ik ben in die (echte) winkel geweest en het zag er kwalitatief slecht uit. Daarnaast was bijna alles ook nog eens lelijk.

P.:NTIL 08-09-2008 15:34

Citaat:

Ik ben in die (echte) winkel geweest en het zag er kwalitatief slecht uit. Daarnaast was bijna alles ook nog eens lelijk en ze lopen een seizoen of 3 achter.

thunder110 08-09-2008 16:28

Citaat:

Ja, daar heb ik wel eens wat besteld. Spotgoedkoop (behalve de verzendkosten/invoerrechten) en met de kwaliteit valt het wel mee (eerder H&M dan Zara).

Verder kan ik uuuuuuren op eBay zitten omdat veilingverkopen gewoon geniaal zijn (y), ik bestel wel eens bij hm.com met duizend kortingscodes, bij Asos bestel ik wel eens, en ik kijk vaak bij yoox.com zonder iets te bestellen :p

capibara 08-09-2008 17:21

Discogs voor muziek. Voor allerhande zooi dingen als marktplaats en gratisaftehalen.nl

Mindtricks 09-09-2008 00:55

Alibaba.com is echt een supersite, je moet wel een ondernemersgeest hebben wil je hier iets kopen, want het zijn bijna allemaal leveranciers waarbij grote partijen afgenomen kunnen worden. Een grote portemonnaie is dus wel vereist maar er liggen zeker ook kansen.

suvórov 09-09-2008 10:26

Voor muziek het meest bij het label of de band zelf. Af en toe Conspiracy Records of ebay. Paypal knopjes op myspace doen het ook wel goed bij mij.

koekjes 09-09-2008 10:36

www.freshcotton.com
www.crazyfactory.com (want goedkope piercingshizzle)

Velma 09-09-2008 14:25

Niet zo vaak en dan bijna alleen t-shirts. Bol voor boeken vind ik bijna niet meer meetellen.

Bij
http://www.lafraise.com
en
www.designbyhumans.com

Urm 09-09-2008 18:20

Citaat:

ragdoll schreef: (Bericht 28132363)
hmm ik kijk weleens op hm.com maar dan heb ik toch geen zin om verzendkosten te betalen voor een winkel die tien minuten verder ligt.

ja dit ja. bovendien duurt het altijd gemiddeld wel een maand voor je het binnen hebt, irritant. het enige wat er leuk aan is, is dat je tegen die tijd allang weer vergeten bent wat je besteld hebt, verrassing :eek:

Carn 10-09-2008 11:54

voornamelijk bol, nlstore en mertploats. zo nu en dan ebay. Nog nooit echt problemen met iets gehad; behalve een dubbele rekening van Bol.com maar dat was na een telefoontje opgelost.

EvilConduct 11-09-2008 20:54

Even jullie aandacht voor http://7inchsingles.nl

Leuke site voor 7"'s.

Lynn 13-09-2008 10:14

Hm.com is echt waardeloos. Het duurt altijd eeuwen voordat je iets krijgt, dan blijkt de helft niet meegeleverd want op, uiteindelijk past de rest voor geen meter en kun je het zo weer terug sturen. Laatst was er een actie dat je iets uit mocht zoeken als je iemand anders aan zou melden, nou, daar kun je ook naar fluiten. Heb er 3x achteraan gemaild, 5x gebeld, maar no response. H&M sucks.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:08.