Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [TVkaart] geen geluid (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=171374)

dRuppelZz 29-07-2002 10:33

geen geluid met tvkaart

mute staat af.

kabels achteraan zitten perfect

ligt het aan de configatie van de tv kaart? moet bij audio line in of wave out of? genomen worden...? help mij!

Nietzman 29-07-2002 10:44

Iets meer info graag... we heten niet jomanda

dRuppelZz 29-07-2002 10:53

Kijk. Ik ben een tv-kaart gaan kopen in een pcwinkel. Das zone winkel waar ze pc en dergelijke verkopen. Kopen wil zeggen dat ik geld heb moeten geven en in ruil die kaart aan een kasse ontving. Een kassa is het ding waar ze geld in stoppen. Die tv kaart zorgt ervoor dat er beeld en geluid van de tv op mijn pc kan worden afgespeeld. Geluid is klank die wordt waargenomen via het gehoor. Beeld is visie die wordt waargenomen via het gezichtsveld. Het beeld werkt. Dit wil dus zeggen dat ik alles kan zien. Maar ik hoor niks. Er zit niets in mijn oren wat het geluid belemmerd. Nu is de vraag waarom dat geluid niet bolt. Bollen = werken. Welke audio instelling moet ik aangeven bij de configuratie van de kaart. instellingen zijn dingen die ge kunt aanpassen bij software die dan de werking lichtjes veranderen.

nog vragen?

Cool_D 29-07-2002 10:58

Citaat:

dRuppelZz schreef:
Kijk. Ik ben een tv-kaart gaan kopen in een pcwinkel. Das zone winkel waar ze pc en dergelijke verkopen. Kopen wil zeggen dat ik geld heb moeten geven en in ruil die kaart aan een kasse ontving. Een kassa is het ding waar ze geld in stoppen. Die tv kaart zorgt ervoor dat er beeld en geluid van de tv op mijn pc kan worden afgespeeld. Geluid is klank die wordt waargenomen via het gehoor. Beeld is visie die wordt waargenomen via het gezichtsveld. Het beeld werkt. Dit wil dus zeggen dat ik alles kan zien. Maar ik hoor niks. Er zit niets in mijn oren wat het geluid belemmerd. Nu is de vraag waarom dat geluid niet bolt. Bollen = werken. Welke audio instelling moet ik aangeven bij de configuratie van de kaart. instellingen zijn dingen die ge kunt aanpassen bij software die dan de werking lichtjes veranderen.

nog vragen?

Wat voor OS?
Wat voor tv-kaart?

dRuppelZz 29-07-2002 10:59

tv prolink play pak 2
windows 98 se

alsof dat er iets aan veranderd

Cool_D 29-07-2002 11:28

Citaat:

dRuppelZz schreef:
tv prolink play pak 2
windows 98 se

Tuurlijk, dat lijkt mij wel zo logisch :rolleyes:

Koen 29-07-2002 13:01

- Misschien ben je vergeten het doorlink kabeltje van de Tv kaart Line Out naar de Line In van je geluidskaart te lussen?
- Misschien staat je Line out nog wel gemute in je Windows instellingen?
- Misschien heb je 'm wel per ongeluk in je Mic ingang gepropt en staat die ook gemute?
- Misschien heb je 't audio gedeelte van je Tv kaart wel niet geinstalleerd? (Tv kaarten gebruiken 2 apparaten in je Hardware Beheer, een Beeld- en een Geluids gedeelte.

Nietzman 29-07-2002 13:03

Citaat:

dRuppelZz schreef:
*roept schoonmaker om het bloed dat aan de muur is blijven zitten na het herhaaldelijk bonken met het voorhoofd tegen eerdergenoemde muur te verwijderen*

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:46.