![]() |
is dit wel gezond?
ik ben byna 14j nu en k train al heel veel met gewichten en pompen enzo en k ben nogal altyd nt groeie maar k vraag mij tog af of het gevaarlijk kan zijn as k nu zwaarder zou beginne traine?
Ps ben al vrij gespierd ze ik ben sterker als mijn pa |
De tijd in de fitnes kan je beter aan het vak Nederlands besteden...
|
Citaat:
|
'k Was te lui om op edit te klikken...
|
Je spelde het gewoon verkeerd.
|
Normaal Nederlands is in ieder geval wel gangbaar op dit forum.
Wat betreft je vraag: ik zou heel erg uitkijken. 14 jaar is in de groei nog behoorlijk jong. Het ligt aan jouw lichamelijke ontwikkeling waar je ongeveer staat, maar ga er maar van uit dat je je lichaam wat betreft gewichten pas mag belasten als je een jaar of 17, 18 bent. Sportscholen hebben niet voor niets een leeftijdsgrens. Mocht je advies willen kan je altijd langs de fysio gaan. (iemand een idee voor andere beroepen die hier advies over kunnen geven?) |
Train verder jongen, dan word je 2 keer zo sterk als je vader!
|
Als je op je 13e al sterker bent dan je vader, dan is je vader of invalide of hij wil je doen geloven dat je sterker bent.
Hoeveel squat/deadlift/press je eigenlijk? Ow en om je vraag te beantwoorden, trainen met gewichten is niet ongezond zolang je een gedegen uitvoering hebt en jezelf niet overbelast. Of jij één van deze parameters in achting neemt kan zal niemand hier beoordelen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat: