![]() |
[Fans / Cm] Intake fan voor verkoelen ...
dat houdt in:
Het is nu nogal warm de laatste paar dagen en mijn compje wordt dan ook wel wat warmer en dat vinden we allebei niet zo fijn .... kast is nu 34 graden (normaal 24) Cpu is nu 45 stressed op 55 (normaal stressed 46) Hd is nu 35 graden (80 gig, valt mee, maar normaal ook 29) Ik merk gewoon dat mijn luchtkoeling het nu eff niet meer zo goed trekt, want alles is warm (dúh) Ik heb dus o.a. voor en aan de zijkant twee intake fans zitten .... Als ik die holes nu aan een flexibele buis zou doen (net zo iets als de afzuiger van een afzuiger in de keuken (meestal hé) en dat begin van de buis in een bak leggen waar koelelementen inzitten. Dat trekt hij dus direct koude lucht naar binnen en dat w erkt denk ik / hoop ik wel. Enige is, moet ik nu vrezen voor condens die me hele comp. naar de klote helpt. (mijn idee is dus dit: Ik heb nog een oude koelbox, maar die doet het nog wel! Ik maak twee gaten erin waar de buizen inpassen die aangeloten worden op mijn fans, dus geen warme lucht, alleen lucht uit de koelbox. De koelbox vul ik met wat koelelementen en voilá. Is dit te realiseren of denk ik nu echt weer veeeeeeeeels te simpel .....) |
IEMAND moet dit toch weten ....
Sjhit, ben vergeten hoe warm het is, iedereen is naar het strand toe of lekker weg en ik...... ik woon zo goed als aan de zee, dus ik ga vanavond wel en ..... we zwemmen net zo lekker in de tuin ;) Dus ik zal dan wel even geduldig moeten w8ten totdat iedereen weer thuis is .... |
Haal het frame eraf, en zet er dan een grote ventilator op :D
|
ja dat lijkt me een stuk makkelijker. bovendien kunnen die koelelementen die airflow nooit bijhouden. je fan(s) verplaatsen meer lucht per seconde dan die elementen kunnen koelen. het werkt dus alleen in het begin, maar het idee is wel leuk.
|
Citaat:
-Koelbox, ongeveer 1 mtr. hoog. in de binnenkant volstouwen (wel wiskundig ;)) met koelelementen, helemaal dicht 1 gat direct aan buis gekoppeld en de buis max. 35 cm. direct aan de fan + het daarvan gebruikte gat..... Waarom trekt 'ie dat niet ...?? Enne, qua condes, dat niet alles gaat flikkeren (wel gaaf, maar daarna kan ik alles wegmieteren, das me net teveel van het goed :D) |
Citaat:
condens zal wel meevallen. die ontstaat als waterdamp uit de lucht condeseerd op een koud voorwerp, zo koud zal je pc toch nooit worden. |
Wordt je systeem instabiel met die ietwat hogere temperaturen? Waarschijnlijk niet.
Moet je nou dan helemaal gek gaan doen omdat de temperatuur 10 graadjes hoger uitvalt? Ik denk het niet. |
Citaat:
Ik ga straks ook even kijken of ik nog ideeën heb. |
Citaat:
Logisch toch ! ?? (nu ik het zelf lees niet echt, maar voor mij wel ;)) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:49. |