![]() |
Roken Vertellen dat je niet wilt stoppen
Ik ben jeffrey ben 14 jaar.
Ik rook al een jaar ofzo. Me moeder wist het al een tijdje zij vind het goed. Maar me vader had het echt niet verwacht en vind het echt niet goed. Hij heeft me alle gevolgen vertelt van het roken ( wist ik al ) Maar nu vraagt die of ik wil doorgaan of stoppen? Hij verwacht dat ik ga stoppen . Maar ik wil doorgaan omdat ik het lekker vind Maar hoe moet ik dit nu vertellen?:s |
Gewoon door te zeggen dat je niet van plan bent te stoppen.
Maargoed, ik kan je erg aanraden wel te stoppen nu het nog vrij makkelijk te doen is. Ik rook nu al een jaar of 10 en ik dacht ook altijd dat ik er nooit last van zou krijgen, wat dus wel zo is. M'n conditie stelt echt geen reet meer voor, 's ochtends sta ik 10 minuten eerder op om al het slijm uit m'n strot te hoesten en om vervolgens haast dwangmatig meteen weer een peuk op te steken. Ik word gek als er niets te roken in huis is. Stop nu je dat nog vrij makkelijk kunt, het wordt echt alleen maar moeilijker. Nu zie je dat nog niet in, pas als je later wel wilt stoppen. Dán kom je er pas achter hoe kut het eigenlijk is. Ik geef toe dat het erg lekker is, maar dat is alleen maar omdat je jezelf dat hebt aangeleerd. Niemand die voor het eerst een peuk opsteekt vind dat lekker. En niet rokers kunnen ook prima met stressvolle situaties omgaan zonder te roken. Je hebt het niet nodig. Trust me on this one... Stop ermee :) |
Citaat:
Verval niet in puberale uitspraken als het is mijn leven en als ik kanker wil dan moet ik dat zelf weten. Hoezeer je daar ook gelijk in kunt hebben, het zal je zaak geen goed doen ;) |
Citaat:
maar goed jij bent de enige die die keuze kan maken en dat moet voornamelijk uit jezelf komen, niet van mensen die zeggen hoe slecht en kut het allemaal is. edit - ow om ff ontopic te blijven, als jullie erover praten gewoon een peuk opsteken en de rook in zijn gezicht blazen dat zal hem leren (y) |
Eigenlijk wil ik alleen weten wat ik moet zeggen tegen me vader.
Omdat ik eigenlijk niet van plan ben om te stoppen.:) |
Citaat:
|
Citaat:
Verder, ze kunnen het toch niet tegenhouden. Of ze het nu willen of niet je doet het toch. Zeg het hun zo maar dan vriendelijker maar het moet daar op neerkomen;) |
Citaat:
Hou het vriendelijk en verval inderdaad niet in verdediging als "ik maak zelf wel uit wat ik doe" en dan heb je een kans (hoe klein die dan ook moge zijn). Succes ermee. Laat even weten hoe het is afgelopen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:16. |