![]() |
BSOD's
Hardware:
AMD sempron Nvidia geforce go 6100 Windows XP SP2 RAM: 2x 1GB Ok het zit zo Ik had veel last van BSOD's (Blauw scherm) Bij het gamen aantal ervan betroffen nv4_disp.dll GPU gechecked, niks mis mee CPU gechecked, niks mis mee RAM met memtest, ook niets mis mee Ik kreeg dus voornamelijk BSOD's bij DIABLO II (1x per half uur ofzo) en bij Spore (1x per 4 uur ofzo) Bij WOW ooit maar 1 gezien Toen heb ik dus mij windows xp geherinstalleerd Na de herinstallatie: Bij DIablo II geen BSOD's meer Bij spore nogsteeds hetzelfde WOW niet meer gespeeld dus nog steeds bsod's die van diablo II zijn weg door de herinstallatie maargoed Als ik 1 geheugenmodule van 1gb weghaal krijg ik is spore geen BSOD meer. Het punt is dit geld voor beide zo, ik heb ze er beide individueel ingedaan (die 1GB reepjes) om proberen uit te vinden of er 1 stuk was. Dat is dus niet zo want individueel werken ze gewoon. Het punt is dus dat ik dus als ik game in spore (en waarschijnlijk ook andere games) BSOD's krijg als ik beide ram reepjes in de pc stop. *Met enkele reepjes niet, en in welk slot ik ze dan stop maakt neit uit met 1 reepje geen BSOD Iemand dus een idee waar het aan kan liggen De meest voorkomende zijn IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL nv4_disp.dll fout en een melding zonder code waarbij vermeld wordt dat ik mijn gehuegen evt moet checken Iemand een idee wat hier aan de hand is? PS: Het is een packard bell easynote 51MV-015 |
Problemen met je nvidea kaartje?
|
Ik zou zeggen: Probeer eerst nieuwe videokaart drivers, klinkt raar, maar nv4_disp is duidelijk de Nvidia driver die niet helemaal fijn meewerkt.
Werkt dat ook niet, dan zou ik naar je |
Citaat:
zonder BSOD het is pas dat ie verschillende BSOD's uit gaat spugen zogauw ze er beide in zitten |
Citaat:
Miss in de winkel nog eens zeuren over het geheugen, 2x dane electric doos, maar op 1 ervan zit dus een andere sticker met hynic ipv dane elec. Volgens de gast in de winkel was het hetzelfde (qua timing en groote klopte dat ook) Maar miss ligt eht eraan dat ze toch iets verschillen, of lul ik nou onzin |
Citaat:
|
Citaat:
maar degene met de dane elec heeft net een fout in spore veroorzaakt (foutive geheugenverwijzing zegmaar code 5) dat was geen BSOD maar zon vernster van dit programma deed iets fout wil je het naar windows opsturen. maar ik draaide wel weer een trainer, maar met die trainer heb ik nooit problemen gehad. Dus nu blijft de vraag, is deze stuk of is het de combi |
Ik zou het gewoon proberen door alleen de reep die de foutmelding gaf er in te houden en af te wachten of je die fout nog een keer krijgt. Dan lijkt het me duidelijk genoeg :)
|
Vandaag een reep omgewisseld en een dane elec reep gehaald, ic's op de chip vergeleken en alles behalve het batch nummer is bij deze modules hetzelde.
Gelijk gevraagd over mijn brakke accu, advies was om em een helemaal te ontladen dat deed ik dus door memtest te draaien op de accu. En die gaf dus een fout op adress 1.0MB dus precies op 1 mb maar dat dus zon 200 seconden voordat de laptop poef uitviel (hij lag al een kwartier te piepen vanwege kritieke accuspanning) Nu weer aan het testen met stroom kabel eraan maar kan niets vinden. ZOu die fout veroorzaakt kunnen worden doordat het systeem op het punt stond uit te vallen door stroomgebrek? |
Ik denk dat het nu opgelost is,
Geen BSOD meer gezien dit dus door te zorgen dat de gehuegenmodules helemaal hetzelfde zijn (type merk etc) De enigste situatie waarbij het gehugen nog fouten maakt is als ik op accu werk en deze bijna leeg is |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:20. |