Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   Cursus assertiviteit (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1714956)

Elmoo 17-09-2008 13:24

Cursus assertiviteit

Hey allemaal,

Ik ben op zoek naar een instelling of particulier die trainingen of cursussen in assertiviteit geeft.
Heb al via google gezocht maar dat is voor mij allemaal erg ver weg. Ik woon zelf in Enkhuizen (Noord Holland) en wil niet al te ver van huis.
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee of weet iemand waar ik terecht kan?

Alvast bedankt! :)

arPos 17-09-2008 13:59

Isprima, 12 euro per uur goed? ;)

Elmoo 18-09-2008 07:53

Citaat:

arPos schreef: (Bericht 28184372)
Isprima, 12 euro per uur goed? ;)

Haha, zoek natuurlijk wel een prof he :)

Secret Agent 18-09-2008 07:53

Ik weet niet of je nog op school zit, maar je zou daar eens aan je mentor/tutor/vertrouwenspersoon info kunnen vragen. Misschien dat zij je door kunnen sturen.

Armoed 18-09-2008 22:44

Citaat:

22V - Lid
Alsjeblieft niet.

arPos 18-09-2008 23:19

Citaat:

Elmoo schreef: (Bericht 28189105)
Haha, zoek natuurlijk wel een prof he :)

Veel assertiever dan mij zie je er niet veel. :)
Maar emiel ratelband heeft ook nog wel een plekje in zijn Tjakka! sessie.

Elmoo 20-09-2008 08:49

School gaf aan dat dit iets was wat ik zelf uit moet zoeken. Heb al een instelling aangeschreven in Hoorn. Krijg ik bericht terug dat zij alleen mensen die in Hoorn wonen willen helpen :S
Ik ga het maandag eens bij mijn huisarts proberen, die heeft vast wel een idee waar ik terecht kan.
In ieder geval bedankt voor jullie reacties!

arPos 20-09-2008 13:19

Citaat:

Elmoo schreef: (Bericht 28200387)
School gaf aan dat dit iets was wat ik zelf uit moet zoeken. Heb al een instelling aangeschreven in Hoorn.

Das al best assertief.

Citaat:

Krijg ik bericht terug dat zij alleen mensen die in Hoorn wonen willen helpen :S
opbellen en aandringen: dat is nog assertiever.

Citaat:

Ik ga het maandag eens bij mijn huisarts proberen, die heeft vast wel een idee waar ik terecht kan.
Oja das eigenlijk ook wel een idee, meestal hebben die wel ergens een boekje of telefoonnummer.

arPos 20-09-2008 17:58

Citaat:

Thoughtful schreef: (Bericht 28201613)
hmhm, of een doorverwijzing naar een psycholoog die zoiets doet ofzo.

je bent echt een mak schaap als je een psycholoog gaat betalen om erachter te komen dat je je kin omhoog moet gooien en krachtig over kan komen door intonatie en lichaamstaal.

maar goed ik heb zowiezo niet een al te hoge pet van de meeste psychologen.

De Veroorzaker 20-09-2008 18:58

Het feit dat je op zoek bent naar iemand geeft al aan dat je redelijk assertief bent.

arPos 20-09-2008 22:33

Citaat:

Thoughtful schreef: (Bericht 28202515)
Door wie dacht je dat die cursussen werden gegeven dan?

door mij en emiel ratelband.

Fantôme 21-09-2008 18:18

Citaat:

Elmoo schreef: (Bericht 28200387)
School gaf aan dat dit iets was wat ik zelf uit moet zoeken. Heb al een instelling aangeschreven in Hoorn. Krijg ik bericht terug dat zij alleen mensen die in Hoorn wonen willen helpen :S

Die instelling in Hoorn moet jou dan wel kunnen vertellen waar jij dan wél terecht kunt. Ze hebben volgens mij o.a. als taak clienten zo goed mogelijk doorverwijzen. En jou alleen vertellen dat ze je níet helpen omdat je niet in Hoorn woont, is dan niet genoeg. Je zou hun dus nog eens terug kunnen bellen met de vraag waar je dán moet zijn.
En anders is idd je huisarts een optie :)

Elmoo 13-10-2008 16:45

Bedankt voor alle tips :)
Sta nu op een wachtlijst en kan waarschijnlijk in het voorjaar terecht. Das gewoon een training met een groep mensen. Heb nog wel verder gezocht en ook bij de huisarts gevraagd maar hier in de buurt is gewoon verder niets.

Elmoo 22-10-2008 22:49

Citaat:

Thoughtful schreef: (Bericht 28314334)
(y) Bij wat heb je het nu uiteindelijk geregeld dan?

De Omring in Enkhuizen. Die regelen al van dat soort trainingen en cursussen. We wachten af dus ;)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:51.