![]() |
Nominale breedte condooms
Nominale breedte condooms :confused:
Wat bedoeld men hier nu eigenlijk precies mee? Afgezien van condooms proberen met verschillende nominale breedtes, hoe weet je nu precies als je een condoom nodig hebt met een nominale breedte van 52,54,57mm of welke breedte maat dan ook? |
"Nominale breedte" is de breedte als je hem platdrukt, dus de helft van de omtrek. Een goed passend condoom zit zo strak dat hij niet zomaar af kan glijden terwijl je een erectie hebt, ook niet met een hoop glibber, maar knelt niet zo hard dat het pijnlijk is. Als een standaardmaat afglijdt of vervelend knelt kun je eens een andere maat proberen, maar bij 90 % van de mannen is de standaardmaat prima.
|
Citaat:
Normaal kan een condoom uitgerekt worden tot meer dan zes maal de originele lengte. (http://www.condoom-anoniem.nl/condoo...-condooms.html) Dus als je groot geschapen bent, dan maakt die paar mm. extra nominale breedte toch ook niet meer uit? |
Citaat:
|
Citaat:
Lijkt me sterk... Bedankt voor je antwoord... |
Nee, want als je een condoom neemt met precies dezelfde omtrek als je penis blijft-ie niet zitten.
|
Citaat:
welke maat kan ik het best nemen? |
Citaat:
[pi]*D = omtrek maar met een omtrek van 120 mm hoor je goed te zitten met een 'gewone' al is dat ook weer merk afhankelijk; als je zoiets hebt als gvd mijn eikel barst uit elkaar omdat het zo strak zit is het tijd voor een grotere. |
Ik spreek nu namens veel bedpartners en mezelf met écht een normale breedte: de gemiddelde condoombreedte is heel erg nauw. Je moet er altijd wel met een vinger of twee onder om het eromheen te krijgen. En als ie zit, dan voel je hem ook echt zitten. Ik snap dus echt niet hoe ze zulke condooms als normaal bestempelen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:38. |