![]() |
Probleem
Mijn vader heeft huursubsidie en hierdoor is er voor mij een grens (aangezien ik inwonend ben) aan mijn bijverdiensten. Aangezien het voor mij dit jaar en zeker volgend jaar lastig is om onder die grens te blijven en mijn vader uiteraard zijn huursubsidie wil behouden, wat zijn mijn mogelijkheden? Ik zat zelf bijvoorbeeld te denken om vanaf mijn 18e (half 2009) bij mijn Oma in te trekken op papier en bijv. daar 'op papier' kostgeld/huur betalen die ik dan gewoon weer terug krijg van mijn oma. Is dat een optie of is dat veel te ingewikkeld of zijn er betere suggesties?
(NB: zwart werken is in mijn geval geen optie) |
Als je controle van de IB over je heen wilt, moet je je zeker als uitwonend registreren bij iemand met dezelfde achternaam. (y)
|
Waarom ga je niet gewoon op kamers? Doe het nou maar volgens het boekje, want de Belastingdienst heeft een fallus ter grootte van een parasol waarmee ze je genadeloos rectaal (en financieel) kunnen uitwonen.
|
Daar kan ik me bij aansluiten lijkt me. Als je vader genoeg verdient voor huursubsidie, krijg je een enorme uitwonende beurs. Ik houd nog een tientje over van de stufi nadat de huur is betaald, maar wiens vader geen zelfstandig ondernemende smerige koelak is volgens de IB groep kijkt al gauw tegen veel betere huur vs stufi percentages aan. Wellicht is het voor jou meer dan lonend om uit huis te gaan.
|
Jup fraude vooral doen (y)
je kan ook met je pa afspreken dat jullie allebei een deel van het huursubsidieverlies op jullie nemen, hoewel ik enige twijfel in de noodzaak heb zo met 2 inkomens. |
De grens voor huursubsidie ligt voor me vader op 4200 euro. Dit terwijl ik met mijn bijbaan nu al ongeveer 6000 euro verdien, gaat volgend jaar meer worden als ik meer werk. Hier vormt zich dus het probleem en daarom weet ik dus niet of het lonend is om uit huis te gaan wonen of een andere constructie te bedenken. Ik denk alleen dat mijn vader weinig zin heb om zijn huursubsidie op te geven omdat ik zo nodig moet werken..
Mijn vader is wel zelfstandig ondernemer btw T_ID Hoeveel is de inwonende studiefinanciering dan precies, want misschien kan ik dat dan wel gewoon naar mijn vader storten als bijv. het kostgeld oid.. |
Basisbeurs (thuiswonend) 91,81
Aanvullende beurs (thuiswonend) 208,63 |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zou dus op +-250 euro kunnen rekenen aan stuffi. Dit is precies wat me vader krijgt aan huursubsidie dus als ik dat dan aan hem geef moet het denk ik wel goedkomen... Of krijg ik de aanvullende beurs niet door mijn inkomsten? Bedankt voor jullie meedenken.
|
Naast je studiefinanciering mag je in 2008 € 12.916,17 verdienen zonder dat dit gevolgen heeft voor je studiefinanciering. Het gaat om het verzamelinkomen of het belastbaar loon.
|
Citaat:
|
Hoe wordt dat dan berekend als ik bij me vader woon en me ouders gescheiden zijn.. wordt dan ook mijn moeders inkomen bijgeteld?
|
Dat ligt eraan hoe ze het geregeld hebben. Wat betaalt ze voor jouw onderhoud?
|
Citaat:
Alleen als je vader of moeder je niet erkend heeft, er een ernstig verstoorde band is etc. wordt er niet naar dat inkomen gekeken. |
Citaat:
|
Mijn moeder betaald voor zover ik weet niks voor me. En ik heb haar zoiezo sinds de scheiding 2 jaar geleden niet meer gezien dus noem dat maar een verstoorde band ja ..
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Redenen om inkomen achterwege te kunnen laten:
-vanaf het twaalfde jaar geen contact meer met de ouder -een ernstig, onverzoenlijk conflict hebben of langdurig verstoorde relatie -geen erkenning -de vastgestelde alimentatie langer dan 12 maanden niet betaald hebben -als één van je ouders van het gezag is ontheven Als je denkt dat je in aanmerking komt, kun je dit formulier invullen en opsturen naar de ib-groep: http://www.ib-groep.nl/Images/8402A-SF-02_tcm7-357.pdf |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
destijds had ik er 10 maanden en een hele hoop gezeik van de IBG voor over moeten hebben om het rond te krijgen, "ik ben er niet beter van geworden" is een understatement in deze. overigens verwacht ik niet dat je een aanvullende beurs zou krijgen maar je kan wel lenen natuurlijk maar deel de kosten huursubsidie gewoon sjezus... Citaat:
|
Arpos, stfu. :D
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:26. |