![]() |
roodstaan;/
kan dat op je studentenrekening ook als je tegemoetkoming ontvangt;/
|
Bij welke bank zit je? Bij de meeste banken kan het wel, ligt eraan wat voor afspraken je daarover hebt gemaakt.
|
bij de Postbank/
|
bij de abn amro ook
|
Hmm ontvang je tegemoetkoming scholieren? Ik denk dat het wel kan omdat je een vast bedrag per maand krijgt maar je moet het even bekijken. Je kan op www.postbank.nl gewoon een formulier invullen als je het aanvraagt en dan vanzelf kijken of het lukt.
|
Citaat:
dat klopt, ik heb het anders opgelost. Laat je ouders een vast bedrag storten op je rekening en bewijs met dat papier wat je krijgt over je tegemoetkoming dat je wel een financiering. zeg gewoon dat je ouders het verdeeld beheren en ze gaan er ook akkoord mee. |
Citaat:
|
Waarom wil je eigenlijk roodstaan? Is een lening bij de IBgroep geen beter idee (weet niet of je daarvoor in aanmerking komt)? Want roodstaan is in principe ook lenen (en dan ook veel duurder).
|
Bij IB-groep is de rente 4,17 procent. Bij de Postbank is de debetrente voor een studentenroodstand 0,58 procent per maand, dus ongeveer 7% op jaarbasis. Maargoed, er is een verschil tussen een doorboeklimiet en een lening. Een lening wordt doorgegeven bij het BKR, een studentenroodstand niet. Daarnaast is roodstaan slechts een optie die je in periodes van financiële nood kunnen redden, je hóeft er dus geen gebruik van te maken.
Maargoed, leer mij studenten kennen. 99% van alle studenten die rood kan staan, staat ook steevast maximaal rood aan het eind van de maand. |
Aan de andere kant vergeet je dat een lening + rente bij de IB Groep later op te voeren is als aftrekpost (en ja, dan moet je wel genoeg verdienen, maar bij menig student zal dat geen probleem zijn).
Gelukkig verschillen studenten dan ;) |
Ik leen wel een klein beetje, nadrukkelijk bij de IBG. Roodstand heb ik nog nooit van gehoord bij mezelf.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Veel mensen denken dat bij BKR alles over iemands financiële situatie bekend is. Dit is niet het geval. Zaken als inkomen, huurschuld, belastingschuld of onbetaalde rekeningen bij het energiebedrijf zijn niet bij ons bekend. Ook studiefinancieringen van de Informatie Beheer Groep komen niet bij BKR voor. Wij verwerken en informeren alleen wie in Nederland welk krediet of gsm-abonnement op zijn naam heeft of had staan. Ook wordt vaak gedacht dat bij BKR alleen schulden bekend zijn. Ook dit is niet het geval. In ons bestand, het Centraal Krediet Informatiesysteem (CKI) staan alle betalingsverplichtingen die consumenten op overeenkomsten hebben, en niet alleen diegene waarbij betalingsproblemen zijn ontstaan. Dit geeft namelijk een vollediger beeld van het leen- en betaalgedrag van iemand. Met deze informatie helpen wij voorkomen dat iemand financieel gesproken te veel hooi op zijn vork neemt. Bron: BKR website Ik vind het een beetje vaag of een studieLENING nou ook bij ze bekend is... |
Ja, studieleningen wel, studiefinancieringen niet. Ik heb ook nog enkele duizenden euro's studieschuld, die zijn bij het BKR bekend. Maar er bestaat ook nog zoiets als een gradatie. Een schuld bij het BKR weegt niet zo zwaar als een onafbetaalde kredietvorm bij een bank.
|
Citaat:
|
Met als verkapte reden natuurlijk dat "mensen niet al teveel hooi op hun vork moeten nemen", maar iedereen weet wel dat dit één van de dingen is die George Orwell al in 1948 voorspeld had.
|
ik heb 2 telefoonabbo's. Ik kan niks betalen wel op afbetaling, maar wel 2 abbo's nemen. k vind de BKR maar vreemd dan.
|
Een abonnement op een telefoon is dan ook geen lening. Iets kopen op afbetaling past wel in dat straatje.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:42. |