Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Studeren (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=88)
-   -   wel of niet doorgaan? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1717896)

StarBucks 03-10-2008 18:46

wel of niet doorgaan?

Ik ben net begonnen met de opleiding mondzorgkunde en ik vind het een hele leuke studie en alles, alleen het probleem is dat ik elke keer als we praktijk lessen hebben gehad (2 keer per week, 4 uur per keer) ik de rest van de dag enorm last heb van mijn handen en polsen.

Het is namelijk zo dat ik hele lang tijd heb gekickboxed (6,5 jaar waaan 2 jaar pro) totdat ik een ongeluk kreeg en sindsdien mag ik eigenlijk ook niet meer sporten op lichte krachttraining en zwemmen na. Eerder heb ik nergens last van gehad maar nu we echt intensief iedere keer bezig zijn met onze handen heb ik na de les tot ver in de avond gewoon niks meer aan mijn handen...ik kan dan niet eens meer met 1 hand een 1,5 liter pak drinken oppakken om iets in te schenken.... (n)
Ik het begin van de opleiding viel dit nog mee en ik dacht gewoon van het is kwestie van wennen maar het wordt gewoon steeds erger en naarmate ik ook uit mezelf ga oefenen in de loop van de week wordt het nog erger

Ik weet echt niet of ik nu wel of niet moet doorgaan met de studie, ik vind het erg leuk maar kan amper meekomen met biologie lessen en nu komt dit ook nog op me pad, daarbij komt dat het echt een enorm dure studie is (2500,- per jaar ongeveer) die ikzelf helemaal moet betalen, zonder hulp van me ouders...
Dus ik zou het heel erg waarderen om wat meningen te horen van buitenstaands :bloos:

wallflower 03-10-2008 18:54

Ik zou zeggen ga even langs bij de huisarts/fysio en kijk wat die ervan zegt.

StarBucks 03-10-2008 19:00

Citaat:

wallflower schreef: (Bericht 28266488)
Ik zou zeggen ga even langs bij de huisarts/fysio en kijk wat die ervan zegt.

Fysio weet ervan, die zegt dat het aan mezelf ligt of ik wel of niet doorga, want het zal niet overgaan, ook niet met therapie want die heb ik al 3 jaar ongeveer...al sinds het ongeluk

T_ID 03-10-2008 22:25

Mwo, wat erg van belang is, is weten hoe dit effect zal hebben op je functioneren. Als jij eventueel met wat pijnstillers kan functioneren dan is dat prima, want je hebt praktisch baangarantie in die hoek van de arbeidsmarkt, plus dat het vrij riante tarieven kent. Vica versa, als het erger zal worden ben je misschien niet meer in staat dat beroep uit te oefenen.

Als je fysio je kan vertellen hoe het met die aspecten zit kun je een afweging maken.

dasEllenmonster 04-10-2008 06:59

Als ik jou was zou ik gewoon doorgaan. als jij 't toch leuk vind? En dat je d'r dan last van kan hebben, kan gebeuren. Ik zou kijken of 't met pijnstillers zit enzo. Maar als je d'r toch zoveel last van hebt, dan kun je toch ook niet doorgaan als je afgestudeerd bent?

fib 05-10-2008 11:11

Als ik het goed begrijp heb je 2 problemen:
- De biologievakken gaan lastig
- De praktijkvakken gaan lastig

StarBucks 06-10-2008 08:29

Citaat:

fib schreef: (Bericht 28272870)
Als ik het goed begrijp heb je 2 problemen:
- De biologievakken gaan lastig
- De praktijkvakken gaan lastig

Ja klopt idd

En op het pijnstiller gebeuren, dit kan wel, dat zijn dan pijnstillers van de huisarts speciaal voor gewrichtspijn, Maar die mogen maximaal een jaar worden geslikt
daarbij komt dat ik verder gewoon gezond ben maar die pijnstillers een heleboel bijwerkingen met zich meebrengen waar ik ook weinig zin in heb (lever, aankomen, hoofdpijn, lusteloosheid)

Lente 06-10-2008 20:53

het lijkt mij niks om tijdens je opleiding zo veel pijn te hebben, en als je eenmaal werkt altijd (n) als het niet over gaat, zou ik iets anders gaan doen want je moet fysiek natuurlijk wel in staat zijn je werk uit te voeren.

T_ID 06-10-2008 22:41

Citaat:

Lente schreef: (Bericht 28281768)
het lijkt mij niks om tijdens je opleiding zo veel pijn te hebben, en als je eenmaal werkt altijd (n) als het niet over gaat, zou ik iets anders gaan doen want je moet fysiek natuurlijk wel in staat zijn je werk uit te voeren.

Wie weet kan de TS met een beetje snoeien in de overige lichaamsbeweging (wat handen betreft dan) wel prima functioneren?

dark*dizzie* 07-10-2008 14:23

Heb je geen adviseur of mentor op die opleiding waarmee je kan praten en je probleem kan voorleggen?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:20.