![]() |
[Voeding]180 watt voor een tualatin , ok ?
Is een 180 watt voeding genoeg voor een 1 of 2 Processor tualatin systeem ( 1200 Mhz )
|
Nee.
|
no way, zelfs mijn pentium I 75 MHZ heeft geloof ik een zwaardere voeding, en anders iets wat dicht bij de 180 in de buurt komt
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
mwa, die krengen word iig heet, notebooks met dat ding maken veel meer geluid.(en niet alleen met dit weer)
|
180 watt is zeker genoeg tenzij je van plan bent nog een dikke ge-force aan te sluiten (dan bedoel ik een ge-force 256 ofzo he).
Een P75 met 180 wat is overkill tenzij je dus meer als 10 schijven hebt. |
Citaat:
Een beetje harde schijf gebruikt zo 50 Watt bij het opstarten hoor. Koop eerst maar eens een 300 Watt voeding, dan praten we weer verder. |
Citaat:
Mijn T-bird draait ook op een 200 Watt voeding Met 2 Hdd's 2 branders en een DVD dus dan zou volgens jouw mijn t-bird ook al niet meer kunnen booten. |
Citaat:
|
Citaat:
Een Tualatin 1 processor , mobi , gewone vga kaart , cd rom speler , diskettestation en 2 harddisks draaien zelfs al op 150 watt perfect . Met 2 processors is 200 watt min aan te raden . Het verhaal hierboven kan ook , DVD en cd-rom neemt immers heel weinig in . Maar een overschot zal je vast en zeker wel niet meer hebben :) . |
Citaat:
|
Citaat:
En ja ik weet zeker dat mijn T-bird met een 200 watt voeding werkt (heb het kreng zelf gebouwd dus weet precies wat er in zit). Meer heb je ook niet nodig zolang je geen peltier gaat gebruiken is dat gewoon genoeg. Je moet er echter wel rekening mee houden dat de max-output niet gelijk is aan een constante output. Zo kan je een 400 watt voeding hebben die maar 200 watt constant kan leveren. |
Wauske, ik wens je veel succes met je theorie-kennis
300W zou eigenlijk de standaard moeten zijn tegenwoordig, al is 350 voor een P4 of XP aan te raden |
Citaat:
|
Niemand ontkent dat een P4 op 200 watt niet kán draaien. Maar wat jij hier voorschoteld is een serverkast. Nogal wiedes dat die niet veel verbruikt, zit sowieso al geen geluidskaart / videokaart in. Nog niet te spreken van een Tv kaart, cd brander, enzovoort.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
tb 800 op een a7v133 plankje, met 2 netwerkkaarten, een geluidskaart, geforce2gts 230 watt was NIET genoeg, de geluidskaart kreeg niet genoeg stroom.. ik zet er een voeding van 300W in, en plots doet ie het wel raar he! btw, ga maar lekker de 'kenner' uithangen, als ik advies geef geef ik die mensen graag een marge, voor als ze later nog iets in hun kast willen bouwen.. |
me P1 mmx 166 @ 233 wou al nouwelijks meer @ 200, @230 veel beter (zaten ook 2 ouwwe hd's in, 2 cd'roms, modem, geluidskaart, videokaart, netwerkkaart, 4x simm, en allemaal van die ouwwe stroomnvretende spullen...
|
Citaat:
|
@Wauske
Je hebt wel gelijk wanneer je zegt dat de ene voeding de ander niet is. Zeker is het zo dat je beter een GOEDE 230W kan hebben dan een matige 300W. Maar om 't tot in zulke extremen te pushen vind ik zéér onverstandig. Voeding is het meest essentieële onderdeel in een PC. Al is de rest nóg zo goed; zonder een degelijke voeding ben je nergens. Dan zeg ik op mijn beurt; waarom zou je in godsvredesnaam een goede 200W voeding er in zetten als je voor 'n (relatief) prikkie een prima Antec of Enermax voeding kunt scoren, die ook nog eens voor een goede koeling zorgen en bloedjestil zijn (in geval van Enermax). Leuk dat jij een goed werkend systeem hebt met zo'n lullige voeding, maar lang niet iedere 200W voeding zal goed zijn? |
Ja, dat is ok.
Dikke onzin dat je een 300 watt voeding nodig zou hebben, en een goedkope no-name voeding is heel wat anders dan een Antec of Enermax psu. |
Citaat:
|
Nee, ik denk ook in de richting van een Enermax of Antec voeding die bedoelt is voor gebruik in rackmounts, 180 watt zou wel voldoende zijn voor een P3 Tualatin met redelijk zuinige vga (geen GF256 of GF4 oid) en een 5400/7200tpm hd.
|
mijn AMD 1200 (2xHDD/1xAGP/4xPCI/1xDVD/1xCDRW) wilde niet inbellen als de scanner en/of printer in de pc hing met 300W, met 350W det ie t wél
|
Mijn Abit K7TA-RAID met Duron 800, SB live, 2 HDD's, NVidia Riva TNT2 V5, DW SCSI kaart, brander en cd speler deed het niet met een 200W voeding, wel een 300; nameless gewoon.
Mijn BX mobo met 400 slot1er, brander, cdspeler, tv kaart, scsi, 2 hdd's, en tnt2 (dus behalve de sb live zelfde configuratie) deed het alleen als ik er flink wat afkoppelde. Bijv. de SCSI kaart en de fikker. Dan deed ie 't wel. Met een 200. Ik zou met oog op de toekomst gewoon een wat betere voeding kopen... dan je eigelijk nodig hebt... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:05. |