![]() |
Taalfouten #8
Ik heb de titel maar even veranderd, zodat ook deze taalkundig correct is. Want het ging natuurlijk lang niet alleen maar over spelling en grammatica.
Ik kreeg laatst weer een mailtje van een man van vijftig waarin hij zei 'ik heb daar met jouw over gesproken'. |
Bij de orthodontist las ik de Tina, en daarin stond een stukje over dieren en dierendag en dat je lief moest zijn voor je huisdieren want "dat hebben ze wel verdient".
|
Kort en krachtig. (y)
|
In de TKMST staat ook een d/t-fout bij het stukje van de Kruidvat :')
|
Nummer 8 alweer. :s Het zijn er acht teveel!
|
Misschien al vermeld, maar in het nieuwsforum staat een topic met als titel:"[stelling] Etnische/religieuze geweldadige conflicten bestaan niet".
|
Ik kreeg van een medewerkster van Specsavers een briefje met daarop: controlle, 16 oktober, 12.00 uur.
|
In een opdracht van school:
''Je kan het ook anders bekijken. Je kan zeggen we blijven hier staan want het is ook onze plek, we staan onze plek niet af en doen ons ding. We eisen dus met andere woorden onze plek gewoon op. Dit echter niet op een afbreken de wijze maar juist tegenover gesteld.'' |
Kreeg een bedankje van iemand met daarbij een kaartje waarop stond 'hartstikke bedankt'.
|
Wat is daar fout aan dan? Of zie ik iets over het hoofd?
|
en dat is fout omdat bedankt eigenlijk met een d moet?
|
Citaat:
|
Echt he :D drie reacties gewoon
|
Harstikke is hartstikke fout, niet andersom ;).
Zelf nog gevonden: Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het is blijkbaar nogal moeilijk om dat woord ook echt fout op te schrijven als je het zelf gewoon goed schrijft. Ik bedoelde dus 'harstikke'.-O-
Excuses. |
Citaat:
|
men met / zonder tussen ''n'' bijv. kippensoep wat een ellende was/is dat.
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Ja, jij ja. |
Citaat:
Citaat:
|
Die post had ik nog niet gelezen.
|
Citaat:
:( |
En dus ga je meteen staan flamen? :p
Die van Maarten (hun) had ik ook al gezien. :o |
gewoon foei!
|
Citaat:
|
godver
|
ik schrik er gewoon van.
|
Ik zie het niet.
|
Citaat:
|
Heb je nou werkelijk niks anders te doen dan op het forum mijn posts na te kijken op fouten? :D(N) Deze telt niet, want het is dus een typfout en geen taalfout. In het rijtje ik-heb-die-uitspraak-met-twee-verschillende-spellingen-in -mijn-hoofd-en-mijn-vingers-hebben-de-foute-gekozen.
|
Citaat:
|
"De helft van u snurkt". Ik snap wel wat ze bedoelen maar het staat gek.
|
Hoorcollegedocent:
Citaat:
|
OMG, in een brief van de universiteit van Leiden:
"Het programma vindt je op de website" Dus ik hoef niet zelf te zoeken ofzo, want dat programma vindt mij wel? :D |
Citaat:
|
:d (n)
|
Citaat:
|
Met alle spelfouten op hyves kan je tien topics vullen.
|
of 100:P
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Die post van Freya verpestte de lay-out (ik weet niet hoe ik dat moet schrijven met spatie en bla. :p) dus daarom edit!
Op school hangt een briefje dat dat je ook fruit kan krijgen: "Prijs: Eén stempel per fruit soort" En elke keer als ik er langs loop denk ik 'één woord :mad:' |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:21. |