![]() |
PC start niet meer op
Toen ik vanmiddag een .rar uitpakte gaf AVG melding van een trojan horse. Ik heb op heal geklikt en handmatig de betreffende .exe verwijdert. Even daarna heb ik handmatig gereboot in verband met een ander programma, sindsdien kan ik windows niet meer in.
Dit is wat er steeds gebeurt: biosscherm -> windowslogo (zwart scherm) -> zwart beeld -> piep -> biosscherm -> herhaling. Het is geen probleem met de voeding oid, de lampjes en HD blijven constant aan. Dit heb ik nu geprobeerd: * Veilige modus – kan ik niet inkomen, na te kiezen voor de veilige modus komt de piep en gaan we door naar het biosscherm * Windows recovery cd; dmv een online tutorial wat dingen geprobeerd, geen resultaat. Deze dingen geprobeerd: md c:\windows\tmpcopy c:\windows\system32\config\system c:\windows\tmp\system.bak copy c:\windows\system32\config\software c:\windows\tmp\software.bak copy c:\windows\system32\config\sam c:\windows\tmp\sam.bak copy c:\windows\system32\config\security c:\windows\tmp\security.bak copy c:\windows\system32\config\default c:\windows\tmp\default.bak delete c:\windows\system32\config\system delete c:\windows\system32\config\software delete c:\windows\system32\config\sam delete c:\windows\system32\config\security delete c:\windows\system32\config\default copy c:\windows\repair\system c:\windows\system32\config\system copy c:\windows\repair\software c:\windows\system32\config\software copy c:\windows\repair\sam c:\windows\system32\config\sam copy c:\windows\repair\security c:\windows\system32\config\security copy c:\windows\repair\default c:\windows\system32\config\default Allemaal prima gegaan, maar na het afsluiten wordt er geprobeerd te rebooten, windows inlogscherm wordt wederom niet gehaald. Daarna nog even via de recovery ‘fixboot’ geprobeerd, gaf ook geen resultaat. Via F8 – Geavanceerde opties de volgende opties getest: • Laatste bekende juiste configuratie -> geen resultaat • Foutopsporingsmodus -> geen resultaat • Automatisch opnieuw opstarten bij systeemcrash uitschakelen Resultaat: blauw scherm met de volgende foutmelding: STOP: C000021a {onherstelbare fout} Het systeemproces session manager initialization is onverwacht afgebroken met de status: 0xc0000034 (0x000000 0x000000). Het systeem is afgesloten. Vanalles gegoogeld, maar ik kom niet verder. Ik ben er overigens vrij zeker van dat mijn systeem (XP Pro SP3) op de trojan van vanmiddag na vrij clean is: ik scan een aantal keer per week met superantispyware, Spybot-S&D en Ad-Aware, Windows is up-to-date, AVG en firewall staan aan, vanmiddag alles nog gescand en 0 resultaten. Ik ga er vanuit dat de trojan dit probleem veroorzaakt heeft, kan het ook toeval zijn? Hoe dan ook, ik word hier een beetje wanhopig van, heeft er iemand tips, adviezen, suggesties? Of wordt het toch een verse windows? edit/ he verdomme, verkeerde subforum. Wil een FB dit verplaatsen? Sorry, bedankt :o |
Dit al geprobeerd? Hoewel een herinstallatie van Windows in zulke gevallen ook geen gek idee is, scheelt een hoop gepruts. ;)
|
Tnx voor de verplaatsing :x
Nee nog niet geprobeerd! Nu ook even geen mogelijkheid, heb alleen een laptop met een andere XP-versie dus dat gaat niet lukken. Even kijken of dat ergens anders te regelen valt, bedankt (y) Net ook chkdsk /r nog even geprobeerd via de recorvery. Resultaat: CHKDSK heeft een of meer fouten op het volume gevonden. 102398276 kB totale schijfruimte 83972164 kB beschikbaar 4096 bytes per cluster 25599569 clusters in totaal op schijf 20993041 beschikbare clusters op schijf Windows staat op de c-partitie ŕ 100 gig, dus dat klopt wel. Nog een poging via de recovery n.a.v. een topic met soortgelijk probleem op GoT (http://gathering.tweakers.net/forum/...es/1031781//): cd $NtUninstallKB890859$\spuninst Resultaat: kan het opgegeven bestand niet vinden. |
In dergelijk geval zou ik toch ook eerder opteren voor een reďnstall; vaak gaat dat stukken sneller dan proberen te herstellen van een crash, waarvan je eigenlijk even veel tijd steekt in het bepalen van de oorzaak ervan (en nog eens zo veel tijd in het zoeken naar een oplossing) als in het herinstalleren van alles (direct daarna kan je een image maken van je systeem met enkel programma's geďnstalleerd zodat je nadien indien nodig een reďnstall (image terugzetten) kan doen op minder dan geen tijd.
|
Na nog wat mislukte herstelpogingen ben ik idd maar voor een verse windows gegaan, nu werkt alles weer prima. Ook maar gelijk een aantal images gemaakt, is het volgende keer iets sneller geregeld ;)
Bedankt voor de hulp! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:10. |