Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Hoe word jij wakker? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1718689)

Barabas 07-10-2008 22:03

Hoe word jij wakker?

Heb je daar een kanon voor nodig of word je elke morgen om stipt zeven uur uit jezelf wakker? en als je dan wakker bent, moet je dan eerst douchen voordat je normaal kan functioneren of niet?

Lucky Luciano 07-10-2008 22:05

afhankelijk van hoe moe ik ben en hoe urgent ik moet opstaan. Soms als de wekker gaat, zet ik hem uit en ga ik douchen. Soms slaap ik 1x door en bij de tweede snooze ga ik eruit of zet ik hem een half uur later. En soms laat ik hem gewoon doorgaan met snoozen en alles en na 25 minuten stopt hij vanzelf.

Bas 07-10-2008 22:09

De wekkers gaan allemaal rond kwart over zeven, twee van m'n telefoon en m'n wekker wekker. Dan blijf ik vaak nog liggen tot half 8, dan komt m'n moeder me wekken door op me te gaan springen en dan ben ik meestal wel wakker. Eigenlijk zou ik dan moeten gaan douchen om normaal te kunnen functioneren maar voor school is dat ook niet echt nodig, dus dan maar niet, dan hoef ik me tenminste niet te haasten. :cool:

fizzle-fluffy 07-10-2008 22:17

Alleen in het weekend word ik uit mezelf voor zeven uur wakker. Verder word ik uit mezelf steeds om 4 uur wakker. Maar dan gaat de wekker en dan moet ik echt eruit worden gesleept, nadat deze ongeveer 5 keer is afgegaan met tussenpozen van 10 minuten.
Want meestal slaap ik pas echt lekker na die wakkerwordstop om 4 uur :(

Bas 07-10-2008 22:17

Jouw wekker gaat doordeweeks om 4 uur?

JohnnyF. 07-10-2008 22:18

Mijn wekker gaat anderhalf uur voor ik de deur uit moet. Dan snooze ik een kwartier, tot mijn telefoon gaat die aan de andere kant van de kamer ligt. Als ik die uit hebt gedrukt moet ik heel veel moeite doen om niet terug in bed te storten. In coma ga ik me dan aankleden en ontbijt zoeken. Douchen doe ik altijd 's avonds, anders moet ik eerder opstaan.
Oh, en als ik vrij heb zet ik geen wekker en blijf ik minimaal een uur in bed liggen na het wakker worden.

fizzle-fluffy 07-10-2008 22:18

Citaat:

Basjeeh schreef: (Bericht 28288379)
Jouw wekker gaat doordeweeks om 4 uur?

Nee, zoals ik zei, word ik om 4 uur wakker uit mezelf. Elke dag. :(

Bas 07-10-2008 22:19

Citaat:

fizzle-fluffy schreef: (Bericht 28288375)
Verder word ik uit mezelf steeds om 4 uur wakker. Maar dan gaat de wekker

? :bloos:

fizzle-fluffy 07-10-2008 22:21

JA GEWOON OM 4 UUR 'S NACHTS WEK IK MEZELF. Niet uit vrije wil, maar gewoon omdat mijn biologische klok op tilt is.
Als ik dat eerst had, MOEST ik mijn tanden gaan poetsen en mijn gezicht wassen. Hoeft gelukkig niet meer :D
Oh en de wekker gaat om 7 uur.

Bas 07-10-2008 22:23

Aah, ik snap hem, denk ik. :D
Maar dan heb je wel een verkloot ritme. :P

fizzle-fluffy 07-10-2008 22:24

Goedzo! Je gaat door voor de waterkoker!
Mijn ritme is verschrikkelijk verkloot :p ik slaap pas lekker als ik om 1 uur ga slapen maar ik ben om 9 uur al moe en ik kom dan sochtends mijn bed niet uit. Heel verkloot. Heb jij wel een fijn ritme dan?

Krynn 07-10-2008 22:42

Maar, fizzle, hoe komt dat zo joh? Is nogalwelzobetamelijk vertieft idd, zo'n ritme.

Ik heb 't ook gehad, maar ik zorgde er zelf voor, dmv een dubbele krantenwijk en 's avonds wel gewoon sociaal willen doen enzo.

Tegenwoordig rol ik m'n bed zo tussen 7 en 8 uit, m'n biologische klok doet dat want studententuig kan z'n eigen tijd indelen, al helemaal als het maar 2 colleges per week heeft. Ik zou dus later op kunnen staan, maar regelmaat is goed, ofzo.

Lisa 07-10-2008 23:40

Ik heb twee telefoons die ik als wekker gebruik en als ik iets belangrijks heb zet ik mijn echte wekker ook nog,

En ik heb minimaal een half uur nodig tussen de eerste keer de wekker en het echte opstaan.

Ik douche echter liever ;s avonds omdat ik dan helemaal schoon in bed ben (voor mn gevoel) en omdat ik vaak alles last minute doe dus dan heb ik maar heel kort om te douchen en ook nog natte haren en dat is vervelend.

Uice 07-10-2008 23:43

Ik zet de wekker meestal twee uur voordat ik moet opstaan, zodat ik uit kan slapen. Als ik niet per se om een bepaalde tijd uit bed moet, blijf ik er meestal ook nog heel lang in liggen. Als ik eruit kom is het eerste wat ik doe de computer aanzetten, en na het internet bezocht te hebben neem ik een douche en ontbijt ik. Dan ben ik goed wakker.

N00dles 08-10-2008 01:57

Ik kom moeilijk mijn bed uit op vroege tijden. Alleen als het heel belangrijk is (een afspraak) ben ik wel op tijd wakker te porren. Anders gaat het minder makkelijk. Ik hou van uitslapen.

Ik zet de wekker vaak een half uur/een uur voordat ik daadwerkelijk mijn bed uit moet, zodat ik kan blijven liggen met snooze aan. Ik zet ook vast als eerste de computer aan, bezoek internet en douche en ontbijt.

In een "vreemd" bed word ik trouwens meestal wel makkelijk wakker uit mezelf, heel gek is dat.

Rasmusje 08-10-2008 06:09

Ik gebruik geen wekker, want ik word zo'n beetje standaard rond zes uur wakker. Daarvóór ben ik meestal ook al niet in diepe slaap, want door mijn biologische klok word ik vrijwel elke nacht om exact 2:10 wakker en dan kan ik lastig weer in slaap komen. Met uit bed komen heb ik alleen moeite als het koud is. In principe hoef ik doordeweeks pas om zeven uur op te staan, maar om 6:15 ga ik toch al mij bed uit omdat ik een zenuwpees ben en iets heb wat ik zelf een telaatkomfobie noem. Verder ben ik echt een ochtendmens, als er iets moet gebeuren moet ik het 's ochtends doen. Ik ga ook heel vroeg naar bed (negen uur!) want anders kan ik de volgende dag dus niét mijn bed uitkomen en word ik een soort emotioneel wrak. :o

egon 08-10-2008 07:00

Soms kom ik met moeite mijn nest uit, als ik weer eens veel te laat ben gaan slapen enzo. In het weekend blijf ik meestal liggen halfslaapdromen tot in de middag. Of ik ben juist netenvroeg wakker en helemaal rusteloos zoals nu. Geen pijl op te trekken.
En, als ik bij andere mensen slaap word ik rond zes uur wakker, meestal nogal beroerd ook. Of ik val gewoon helemaal niet in slaap.

Pippeloen 08-10-2008 07:23

Als ik vroege dienst heb dan zet ik mijn wekker een half uur/drie kwartier voordat ik op moet staan, zodat ik kan snoozen. Ik heb een wekkerradio en ik zet ook de wekker op m'n telefoon.
Meestal stel ik het opstaan zolang uit dat er geen tijd meer is om te douchen, maar ik douche het liefst wel om wakker te worden. Het eerste dat ik sowieso doe is roken en cola drinken om wakker te worden.
Als ik vrij ben dan slaap ik uit, heel soms word ik vroeg wakker maar gelukkig slaap ik meestal door.

Bas 08-10-2008 07:30

Citaat:

fizzle-fluffy schreef: (Bericht 28288423)
Goedzo! Je gaat door voor de waterkoker!
Mijn ritme is verschrikkelijk verkloot :p ik slaap pas lekker als ik om 1 uur ga slapen maar ik ben om 9 uur al moe en ik kom dan sochtends mijn bed niet uit. Heel verkloot. Heb jij wel een fijn ritme dan?

Half 12 naar bed, half 1 slapen, uurtje of half 8 wakker worden en dan de eerste 2 uur op school nog half slapen. Maar die zijn vaak toch niet zo boeiend. :D
Op zaterdag word ik altijd automatisch om 10:30 uur wakker omdat ik om 12:00 uur moet werken, dan ga ik zaterdagavond uit tot een uur of 3 en dan slaap ik zondag uit tot (schrik niet) 15:00 uur ofzo. En dan moet ik, meestal met een kater, nog m'n huiswerk gaan maken. :(

Hanneke 08-10-2008 07:55

Ik heb geen wekker, maar m'n vader maakt mij altijd wakker. Ik kan altijd heel slecht wakker worden 's ochtends, maakt niet uit hoe laat ik ga slapen en hoe laat ik wakker word (ook als het 12 uur is wil ik het liefst in bed blijfen liggen :p)
Maar doordeweeks word ik meestal rond 7 uur / kwart over 7 wakker gemaakt, dan roep ik dat ik wil blijven slapen, zet na een kwartier de tv aan (journaal/goedemorgen Nederland) en na een tijdje komt m'n vader roepen dat ik dan toch echt m'n bed uit moet komen. Uiteindelijk kom ik even voor acht echt m'n bed uit om daarna te moeten haasten en te laat te komen. :p

partydress 08-10-2008 09:33

Mijn wekker gaat om half zeven en meestal kruip ik dan meteen met mijn ogen nog dicht mijn bed uit omdat ik ik dan altijd heel nodig moet plassen. Als het dan nog helemaal donker is in huis heb ik heel erg de neiging om mijn ogen gewoon dicht te houden en na het plassen weer verder te slapen, maar meestal is het licht op de gang al aan dus dan gaan mijn ogen wel open. Als ik me dan eenmaal realiseer dat ik echt op moet staan gooi ik een plens water over mijn hoofd en poets ik mijn tanden voordat ik de meisjes wakker ga maken en dan is het hel. Gelukkig doe ik dat allemaal op de automatische piloot. Soms is het zo erg dat als ik de meisjes naar school heb gebracht, ik thuis weer mijn bed in kruip en verder slaap tot ik uit mezelf wakker word, meestal rond een uur of elf.

***ailá*** 08-10-2008 11:48

Ik heb altijd een echte wekker en mn telefoon. Die telefoon snoozt en die wekker rinkelt een half uur achter elkaar door. Ik sta altijd op tussen 7 en 9 uur 's ochtens. Dan ga ik douchen (ik kan de deur niet uit zonder te douchen, daarnaast kan ik mn haar niet kammen als het niet nat is gemaakt --> iets met donkere-mensen-haar en gebroken borstels) Meestal kost dat zoveel tijd dat ik geen tijd meer heb om te ontbijten. Dus dat doe ik op de fiets of helemaal niet.

Ik kruip er 's ochtens wel vrij snel uit, ik blijf niet lang liggen. Hoewel ik in coma ben. Het eerste wat ik doe is richting badkamer lopen en onder de douche staan --> word ik wakker van

Katje 08-10-2008 11:53

Meestal als de wekker gaat druk ik op snooze, dan mompel/scheld/jammer ik tot de wekker weer gaat, en dan ga ik er uit want anders kom ik te laat. Mijn telefoon ligt trouwens op een kastje waar ik niet bij kan zonder uit bed te komen, anders druk ik hem in mn slaap uit. Als ik om 8 uur op mn werk moet zijn, moet ik om 7:40 weg, en dan gaat de wekker om 7:00. Dat is eigenlijk te weinig tijd, maar ik heb nou eenmaal geen zin om nog vroeger op te staan.

Andijvie 08-10-2008 12:31

Als mijn wekker gaat, sta ik meestal meteen op en ga ik douchen of wat koud water in m'n gezicht plensen. Ik kan volgens mij wel meteen normaal functioneren, maar ik word liever even rustig wakker. Op dagen waarop ik niet vroeg op hoef, word ik meestal vanzelf rond half negen wakker en rond negen uur sta ik dan op.

sterrenmeisje 08-10-2008 16:21

als ik niet meteen opsta nadat de wekker is gegaan dan is het eigenlijk een verloren zaak...

Cherry Springs 08-10-2008 20:12

Ik hoor mijn cdspeler aangaan, blijf nog even liggen, 1 nummer ofzo, en dan sta ik op en ga ik naar de badkamer om de wc te gebruiken. En vanaf dan ben ik wel wakker, eigenlijk. Ik hoef niet per se te douchen, dat doe ik alleen als ik weer eens moet douchen van mijzelf.

Tink* 08-10-2008 20:47

Als ik 's ochtends college heb zet ik de wekker anders niet. Dan word ik wakker, vaak net een paar minuten voor de wekker (nouja, telefoon) afgaat, echt altijd. Dan zet ik 'm uit voordat ie gaat en dan ga ik gelijk uit bed. Ik zet de wekker altijd zo'n drie kwartier voordat ik weg moet. Ik zet de computer aan en dan ga ik naar de wc, want ja ook ik moet altijd nodig plassen als ik wakker word. Dan kom ik terug en klik ik op inloggen terwijl ik douchespullen pak en de douche in duik. Tien minuten later haal ik ontbijt van beneden en eet ik dat op m'n dooie gemakje op terwijl ik teh internetz afspeur en tegelijkertijd m'n haar doe enzo. Daarna ga ik weg.

Als ik geen college heb dan word ik uit mezelf vaak rond een uur of tien wakker of eerder. Dan zelfde ritueel eigenlijk, gelijk uit bed etc.

Lethe 08-10-2008 20:56

Ik word meestal een paar minuten voor de wekker wakker. Ik zet mijn wekker niet vroeg zodat ik dan nog even kan blijven liggen als de wekker al gegaan is, dat vind ik zonde van mijn slaaptijd. Als 'ie afgaat, blijf ik hooguit vijf minuutjes liggen. Moeite met uit bed komen heb ik doorgaans niet.

Ik douche altijd 's ochtends. Niet per se om wakker te worden, maar gewoon omdat ik dat fris vind. Anderhalf uur nadat ik opgestaan ben ga ik de deur uit (als ik college of werkgroep heb).

Balance 08-10-2008 22:10

Ligt er aan of ik in een ritme zit of niet. Maar momenteel: m'n eerste wekker gaat een half uur voor ik op moet staan. M'n tweede wekker gaat 5 minuten later en snooze ik een paar keer tot ik door krijg wat ik eigenlijk doe. Inmiddels is het dan een half uur later en ga ik m'n bed uit. Ik loop rechtstreeks door naar de douche en word onder die douche wakker.

sterrenmeisje 08-10-2008 23:21

ik heb meestal trouwens minder moeite met vroeg opstaan als ik laat ben gaan slapen :confused:

Sylph 08-10-2008 23:48

Als ik voor iets belangrijks moet opstaan zet ik twee wekkers: die van m'n telefoon en van m'n gewone wekkerradio, de gewone wekker als eerste en mijn telefoon ongeveer tien minuten later.

Anders alleen m'n telefoon eigenlijk. Maar dan verslaap ik me wel snel. :bloos:

Nadat ik ben opgestaan hoef ik gelukkig alleen nog op het aan-en-uitknopje en het koffiezetknopje van m'n senseo in te drukken, want ik ben lui. :bloos: ik drink koffie en dan ga ik snel douchen. Soms start ik ondertussen m'n computer nog op op m'n e-mail te bekijken enzo en prop ik wat brood naar binnen.

Jammer genoeg komt het meestal voor dat ik al veels te laat opsta, ik drie minuten douche en een rijstwafel ofzo meeneem en naar m'n fiets of de bus hol.

Neko* 09-10-2008 08:51

Mijn mobiel is mijn wekker en zodra hij gaat denk ik: dit is niet waar, het is allemaal niet waar. Na een paar minuten stopt hij dan en denk ik: "ZIEJEWEL!". Helaas gaat hij na 5 minuten nog een keer. Dan ga ik uiteindelijk maar dat ding zoeken (ik ben hem altijd kwijt. Ik denk altijd dat ik hem op dezelfde plek neerleg, maar blijkbaar denkt dat ding daar anders over). Meestal ben ik dan net te laat, en heb ik een goed excuus om nog 5 minuten te wachten. Daarna zet ik hem uit en loop ik met een "omgnoezitiztooearlyz" gezicht naar beneden en zet ik koffie.

Daboman 09-10-2008 09:02

Ik gebruik m'n radio als wekker. Hij staat op 103.8 fm, een overblijfsel van toen het nog van yorin was. Tegenwoordig is het radio rock classic arrow. Ze draaien nummers zoals shout van tears for fears of icequeen van within temptation en alles wat ertussenin zit. Meestal luister ik een minuut of 10-15 naar de muziek en dan ga ik me aankleden.

Meestal sta ik 10 over 7 op, maar het is ook afhankelijk van wat ik die dag te doen heb. Als ik m'n wekker uit zet wordt ik meestal om half 10 uit mezelf wakker.

Mushu 09-10-2008 09:08

Pf, als ik om 9 uur op college moet zijn, gaat om 7.15 de wekker op mijn telefoon. Dan snooze ik tot half acht. Rustig opstaan, omkleden, soms douchen vaak niet, koffie drinken. Dan ben ik wakker en dan is het om 8 uur tijd om weg te gaan :).
Als ik verder vrij heb een ochtend of dag, zet ik meestal wel een wekker, maar dan blijf ik gerust wat langer liggen. Wekker uit en nog een beetje radio luisteren enzo.

Quis 09-10-2008 09:14

Ik snooze bijna altijd, ook al ik haast heb, ik heb er namelijk een gruwelijke hekel aan om meteen uit bed te springen. Meestal ben ik nog erg moe, dus als ik niet ergens heen moet blijf ik een uur langer in bed liggen dan ik gepland had, meestal weer in diepe slaap. :o Als ik eenmaal aanstalte maak om op te staan voel ik me daar heel kut bij, alsof er niks ergers bestaat, maar als ik dan eenmaal op mijn voeten sta vind ik het geen probleem dat de dag begint en heb ik ook helemaal niet de neiging weer in bed te kruipen.
Douchen doe ik soms 's ochtends, koffie drinken soms, muesli eten meestal en internetten vrijwel altijd.

Matige Muis 10-10-2008 14:36

Ik heb twee wekkers: een gewone en een met radio. De ene snooze ik altijd een paar keer terwijl ik half slapend naar de radio luister.

en nog ben ik bijna altijd te laat

flyaway 10-10-2008 14:42

Ik snooze altijd echt 5 keer tot ik bijna te laat ben en race dan m'n bed uit. Rotding.

Ifeellikerain 10-10-2008 19:15

Ik gebruik mijn mobiel sinds kort als wekker, moet dringend een ´echte´ kopen want ik word nu heel chagrijnig wakker. Hij staat meestal op 7 uur, soms half 8. Weekenden uiteraard later!

Jinna 10-10-2008 21:10

om 7u gaat mijn wekker, die zet ik uit en dan val ik weer in slaap, rond 5voor half 8 word ik wakker en dan als n idioot (soms) douchen, aankleden en weg! dan heb ik om 7.45u de bus.

Sidhe 10-10-2008 22:33

Ik heb een vertieft ritme, of eigenlijk een gebrek aan ritme. Als ik college heb om 9:00 sta ik om 6:30 op (met héél veel tegenzin), als ik later college heb sta ik meestal rond 8:30/9:00 op. En als ik vrij heb, iets na 9:00 ofzo - ligt eraan hoe vroeg ik in bed ben gekropen want dat varieert nogal. Als ik vroeg op moet ga ik wel vroeger naar bed, maar meestal kan ik dan niet slapen.
Maar omdat mn collegetijden/werktijden en alles nogal veel variëren bouw ik geen ritme op. :') Fail. Oh, en ik heb eén wekker en die snooze ik meestal 1 of 2 keer voordat ik eruit kom, ongeacht hoe laat ie staat.

PV 10-10-2008 22:54

ik zet tegenwoordig op mn gsm 3 tot 5 wekkers, die ik een paar keer 'snooze'. als ik me dan alsnog verslaap duurt dat meestal een of anderhalf uur, waardoor ik te laat op mn werk verschijn :o
ik ben 's ochtends wel redelijk chagrijnig en ik kan in de trein naar mn werk niet veel hebben, mensen moeten dan gewoon hun mond dicht houden en lezen of slapen, en vooral mij niet storen.
als ik echt uit mezelf wakker mag worden dan wordt het zomaar 11, 12 uur voordat ik opsta.

WolterB 11-10-2008 09:59

Mijn ritme is verkloot, dus ik kan echt op elk tijdstip wakker worden als ik wil (erg handig). Een wekker van half 6 in de ochtend tot 12 uur 's middags is geen probleem, maar meestal word ik ergens wel uit mezelf wakker, zeker als ik vroeg op moet staan. Vaak is dat 2 tot 5 minuten voordat de wekker gaat :o

Chick Rock 11-10-2008 11:20

Ik zet momenteel nooit een wekker. Want mijn eerste college is toch pas om 4 uur. Ik word meestal uit mezelf wakker (of van de buurkindjes die schreeuwen op de oprit :mad:) om een uur of 8/9. Dan blijf ik even liggen, soms nog wat lezen. En dan sta ik lekker langzaam op. Douchen enzo. Ja, heerlijk :)

KiMZz 11-10-2008 11:54

Mijn telefoonwekker gaat als ik moet werken om half 8, en dan snooze ik nog zeker een kwartier verder. Tenzij ik mezelf de avond ervoor verplicht heb om de volgende ochtend te gaan douchen, dan zet ik de wekker om kwart over 7 en sta ik om half 8 onder de douche :)
Als ik vrij heb zet ik geen wekker en word ik steevast om half 12 wakker. :)

Lethe 11-10-2008 15:29

Ik ben blijkbaar één van de weinigen die de wekker maar één keer af laat gaan.:D

Arenda 11-10-2008 18:20

Mijn mobiel maakt mij elke ochtend wakker, de laatste tijd heb ik moeite met opstaan maar normaal sta ik gewoon meteen op, moe of niet. :)

marrel 12-10-2008 17:57

Zodra m'n wekker af gaat ben ik wel meteen "wakker" maar ik druk hem toch nog graag 1 of 2 keer uit. Liefst luister ik eerst ff het nieuws en dan eruit opweg naar het ontbijt

Miekje* 13-10-2008 11:04

Ik heb echt altijd een halfuur nodig om wakker te worden.

Missy 13-10-2008 11:08

Ik heb een wekker, waar ik nooit de uitknop kan vinden. Als 's ochtends dus de wekker gaat trek ik met alle geweld de stekker eruit. Dat doe ik altijd en moet ik dus ook iedere avond mijn wekker opnieuw instellen. Ik trek al automatisch de stekker eruit. :o

fib 13-10-2008 13:20

Ik kan altijd nét voordat mijn wekker gaat wakker worden. Wel moet ik dan vlak voordat ik in slaap val weten hoe laat het is. Toch is het niet fijn om uit mezelf wakker te worden. Ik word namelijk wakker met een onrustig gevoel.

Liever kijk ik niet naar de klok wanneer ik in slaap val. s'Ochtends maakt de wekker van mijn mobiel me wakker. De telefoon speelt een liedje af. Na 9 minuten gaat de wekker nog een keertje. Soms zet ik nog even de televisie aan, soms spring ik gelijk het bed uit.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:50.