Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Make-up vraagje (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1718963)

Kimthy 09-10-2008 11:12

Make-up vraagje

Hoe doen jullie 's ochtends jullie make-up op? Heb jullie een bepaald ritueel?

Balance 10-10-2008 10:27

Ik douche 's ochtends. Direct daarna smeer ik dagcrème op. Dan ga ik eten en trekt het dus in. Daarna dep ik m'n gezicht af met een tissue. Dan gebruik ik cover-up stick voor pukkeltjes enzo. Vervolgens foundation en blush. Dan oogpotlood, dan oogschaduw en als laatst mascara.
Dat is als ik alles op doe tenminste en ik doe er nog geen 5 minuten over.

Nattigheid 10-10-2008 11:44

babycreme op mn koppie na het douchen, dan oogpotloodje, oogschaduw, mascara, kleurtje op de wangen. haren doen, bril weer op. alles supersnel, dan ontbijten spullen pakken en pleite.

knir 10-10-2008 13:11

In het geval van een make-up dag:

Douchen, daarna oogcontourgel, dagcreme gemengd met foundation en lippenbalsem op als basis. Dan 2 tinten oogschaduw, mascara en blush. Maar meestal ga ik eigenlijk zonder make-up de deur uit (y)

Daydream-ster 10-10-2008 13:32

Citaat:

knir schreef: (Bericht 28300538)
Maar meestal Eigenlijk altijd ga ik eigenlijk zonder make-up de deur uit (y)

KiMZz 10-10-2008 14:18

Eerst wenkbrauwpencil (heel klein beetje), dan oogpotlood, dan oogschaduw (soms 2 kleuren), dan mascara en als ik het nodig vind foundation en blusher.
Afhankelijk van wat ik allemaal tussendoor nog doe zo'n 10 minuten werk :)

flyaway 10-10-2008 15:01

Geen make-up.

Chick Rock 10-10-2008 15:20

Ik maak m'n huid schoon, doe creme op. Dan oogpotlood (soms donkerbruin, soms blauw) rond m'n ogen, en vervolgens mascara. En dat is het wel zo'n beetje.

Arwyn 10-10-2008 17:54

Tonic, dagcreme, spul tegen die lelijke blauwe wallen (gel en concealer), beetje poeder er overheen, oogpotlood en mascara.
Max. 5 minuutjes!

marrel 10-10-2008 18:26

Soms mascara
Nog somser foundation en poeder + mascara en lipgloss

En nog zeldener oogschaduw :o

Meestal ben ik veel te lui voor makeup en doe ik het zonder

Liesss* 11-10-2008 12:19

Face wash, dagcreme, camouflage dingetjes, poeder, roze wangetjes, oogpotlood, mascara, klaar! Soms iets meer, soms iets minder en soms ook gewoon even niets :)

SuperSanne 11-10-2008 13:00

Na het douchen mijn huid even invetten omdat 'ie vrij snel droog wordt, maar ik douche niet elke dag (gebruik wel elke dag een washandje natuurlijk ;) ). Mijn dagelijkse ritueel: 's ochtends een plens koud water, afdrogen, klaar. Als ik weinig geslapen heb of grieperig ben, doe ik wel wat rouge en mascara op om niet al te veel op een wandelend lijk te lijken. Soms krijg ik wel eens zin om me op te doffen en dan komt de oogschaduw tevoorschijn ;)

Jinna 11-10-2008 13:10

ik heb geen droge of vette huid dus ik doe soms gewoon wat bodylotion voor de verzorging/ruik. en dan mascara en een beetje oogpotlood.

thunder110 11-10-2008 18:44

ik haal eerst de mascara van de volgende dag eraf en dan doe ik er weer nieuwe op!

Hosselarin 11-10-2008 19:31

hebben jullie bijna allemaal een 'daily make up routine' op youtube staan of hoe zit dat? :nono:

Nienna* 11-10-2008 21:30

Douchen, wimpers krullen en mascara opdoen. Meestal knoei ik, dus dan haal ik het weg met (jaja) een wattenstaafje met crème of make-up remover.
Voor de rest niks... alleen mascara dus. Ben niet zo van de foundations e.d.

REETSJ 11-10-2008 21:58

Zwitsal (sowieso _O_)
Consealer (als t nodig is)
Mascara

that's it en dat duurt, een minuut?

klompje 12-10-2008 19:44

Oude mascara onder ogen wegvegen.

Dan nieuwe mascara erop, of niet en weg!

Nebel 13-10-2008 13:32

Soms mascara.
En creme omdat ik een droge huid heb.

Trimm Trabb 13-10-2008 17:02

Douchen, heeeeel soms een cremetje (maar alleen als de schilfers aan m'n hoofd hangen), mascara + lichte oogschaduw. Meer vind ik echt teveel moeite.

Lyne 13-10-2008 18:05

Ik gebruik gel tegen littekens als dagcreme, en meestal blijft het daar dan ook bij. Soms nog oogpotlood + mascara, en als ik droge lippen heb wat lipgloss of vaseline. Verder gebruik ik geen make-up eigenlijk, vind het zo'n plakkerig gedoe.

Alyssia 13-10-2008 18:30

Eigenlijk alleen even wat vaseline-achtige zalf op droge plekken van m'n huid en soms even wenkbrauwen bijwerken... verder niks eigenlijk. Heb ik gewoon geen zin in :'D

Phie. 13-10-2008 23:01

Gezicht reinigen en dagcreme, puistjes wegsmeren begin ik niet meer aan. Vervolgens oogschaduw + oogpotlood + mascara en ik ben weer klaar voor de dag

anoniempjé 10-11-2008 16:59

waarom altijd zo ingewikkeld! ik sta op, dan ga ik even snel douchen. dan zwitsal baby cremé op me gezicht & dan mascara, oogpotlood & dat is het. ik hou niet van teveel make-up! dat is slecht voor je! heb ik gehoord. maar dat weet iedereen tog?!

Mara 10-11-2008 19:21

Na het douchen smeer ik concealer onder m'n ogen om die zwarte kringen iets minder te laten opvallen. Daarna mascara en klaar! Creme niet, m'n huid is prima en van creme wordt 't alleen maar een puistjesfestijn.

fizzle-fluffy 10-11-2008 19:27

Ik smeer wat mascara op mijn wimpers, twee laagjes op mijn bovenste wimpers en een laagje op mijn onderste wimpers. Verder doe ik niks. Met mijn haar ben ik altijd lang bezig.

XxLuchia 11-11-2008 21:07

Douchen,Dagcreme,Wat lipgloss en tuurlijk me haren borstelen

Nijn* 12-11-2008 07:07

Douchen, dan tonic + dagcrème. Oogpotlood en mascara en soms wat concealer voor puistjes enzo, beetje lippenbalsem. That's it.

Secret Agent 12-11-2008 09:52

Make-upresten van vorige dag weghalen, creme, eyeliner en mascara.

*oma* 12-11-2008 12:16

Ik gebruik eigenlijk alleen dagcrème. Heel soms mascara, maar dan alleen op de bovenste wimpers en dan gebruik ik ook een wimperkrultang voor het sensuele effect :).
Ik vind het altijd erg lelijk als iemand veel mascara opheeft. Vooral als het allemaal lagen zijn van de afgelopen maanden met klonten, yuck.

blauw engeltje 12-11-2008 13:05

Citaat:

klompje schreef: (Bericht 28309706)
Oude mascara onder ogen wegvegen.

Dan nieuwe mascara erop, of niet en weg!

je kan beter elke avond je mascara afdoen, je wimpers breken sneller af wanneer je mét in bed kruipt...

ik doe alleen lijntje+mascara
af en toe wat nivea als ik erg droge huid heb, en héél af en toe wat gekleurde dagcrème van nivea young -dinges.

Hernuel Fan 14-11-2008 23:43

als mn gezicht heel droog is minibeetje nivea young dagcreme.
Na tandenpoetsen standaard blistex
bij uitzondering beetje mascara

mn haarritueel is ingewikkelder, maar vind maar één keer in de drie dagen plaats:

wassen
cremespoeling erin
met handen ergste klitten eruit
kammen tot alle klitten eruit zijn (haren die loskomen van mn lichaam afpeuteren en op de muur plakken ;p)
cremespoeling eruit spoelen

klitten die tijdens afdrogen er weer in gekomen zijn uitkammen
in model kammen
schuimgel in haar
mn krullen er een beetje mooi inkneden
eventueel met hoofd op zn kop föhnen

dat duurt inclusief het douchen drie kwartier. (zonder douchen kan het niet) Mn haar blijft dan dus wel drie dagen goed zitten.

coopergirl 15-11-2008 09:31

Eerst was ik mijn hoofd (ik douche bijna altijd 's avonds ipv 's ochtends), vervolgens: oogschaduw, vloeibare eyeliner op ooglid, oogpotlood onder mijn oog, mascara en soms geef ik mijn wenkbrauwen wat meer kleur met een wenkbrauwpotlood. Op feestelijke dagen voorzie ik mijzelf eveneens van lippenstift. Al met al ben ik er maximaal 8 a 10 minuten mee bezig.

Ik doe niet aan cremes, en foundation ben ik 7 jaar zwaar verslaaf aan geweest, maar uiteindelijk heb ik het afgezworen ;) Ik gebruikte met name foundation vanwege mijn huid (puistjes).

Daantje_0705 15-11-2008 11:17

Ik was mijn gezicht (ik douche ook altijd 's avonds) en daarna smeer ik m'n gezicht in met dagcreme voor de droge huid want anders zit ik onder de schilfers en ruwe plekjes en dat is niet fijn. Mascara gebruik ik heel soms maar daar krijg ik gigantische jeukogen van, ondanks dat ik al sensitive mascara gebruik :(

zoemzoem 15-11-2008 22:14

Douchen, dagcrème, foundation, lipgloss, soms mascara.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:08.