![]() |
zwanger en toch gewoon ongesteld???
Hai mensen,
Ik zit met een gigantisch vraagteken.. Ik slik de pil al een aantal maanden, om precies te zijn de Diane35. Nu zei mijn moeder laatst dat ze van een collega gehoord had dat wanneer je zwanger bent en gewoon de pil gebruikt, je gewoon een soort van "bloeding" krijgt waardoor het lijkt of je gewoon ongesteld bent. Ik schrok heel erg van dat verhaal want ik had nog nooit zoiets gehoord, bovendien gebruiken mijn vriend en ik naast de pil geen ander voorbehoedsmiddel, dus dat zou in principe kunnen betekenen dat ik zwanger ben?? :eek: Help me alsjeblieft, ik zit er al de hele dag mee.. |
In principe hoort je bloeding weg te blijven als je zwanger bent, ook als je de pil slikt, en hoor je sowieso niet zwanger te raken als je de pil slikt. De kans dat je een bloeding hebt als je zwanger bent is dus heel klein en de kans dat je zwanger raakt als je de pil (netjes) slikt ook. Doe eens navraag bij je huisarts, hij kan je zeker geruststellen. Maar denk je eens in dat die kans zo groot zou zijn, dan zou de pil toch helemaal geen veilige anticonceptie zijn? Dan zouden artsen vrouwen daar toch niet zomaar blind op laten varen?
Maak je niet te ongerust en bel gewoon je huisarts als je wil weten hoe het precies zit! |
Citaat:
|
het is waar...
ook, als je zwanger bent en niet aan de pil bent zelfs dan kun je ook nog gewoon ongesteld worden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
weet niet in hoeverre dit hier past, maar ik meld het toch maar even ...
De werking van de pil kan teniet worden gedaan door bijv. gebruik van antibiotica tegelijkertijd...... Had een kennis van mij ook, en die werd mooi zwanger, ze snapte er eerst nix van maar de dokter vroeg dat enzovoorts en kwam dus door een antibioticakuur ..... Onthou dat (in hoeverre dat al niet bekend was) |
Citaat:
maar onthoud dat er staat dat het KAN, niet dat het altijd zo is!!!! bovendien is dat percentage dat bloedingen heeft heel klein hoor! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:26. |