![]() |
Zou je vandaag geslaagd zijn? #2
vorige
Citaat:
|
Ik heb tijdens het lessen nooit les gekregen op een snelweg....
Overigens niet geslaagd, met een Audi S5 over de A20 met zeker 230km/h gereden - lekker V8 geluid...:D |
Hoe kunnen ze dat nou overslaan? Wel begrijp ik nu je rijgedrag op de snelwegen _O-
Ik ook niet, enigermate gebumperkleefd bij een bejaarde trage twingo bestuurder die echt niet opschoot (40 km/h uur doe je maar in je eigen tijd) en geen mogelijkheid om in te halen. UIteindelijk is hij de berm in gegaan :bloos: |
Citaat:
Overigens is er niets mis met mijn rijgedrag op de snelwegen. :rolleyes: |
Ja.
Ben braaf achter hordes dijkfietstuig gebleven, heb ze alleen ingehaald waar er overzicht was, overal netjes gekeken, kon onmogelijk te hard rijden, en heb 'm, ook al is-ie wat nieuw enzo, geen één keer laten afslaan. Go me! :P |
Nee
heb als een dronkenman over een rotonde in zaandam gedwaald omdat de instructies van mijn passagiers nogal te wensen overliet... Dom van me:P |
Ik zou wel geslaagd zijn. Ben zelfs netjes gebleven toen iemand 40 reed waar je 80 mocht (en inhaalverbod). Gelukkig duurde het niet té lang.
En vannacht ook goed gekeken en netjes gereden. |
Citaat:
Is het misschien niet leuker om hier een algemeen verkeers/vervoers topic van te maken? Het vorige deel ging soms ietwat off-topic :bloos: |
Vandaag nog niet gereden, maar de buschauffeur zou zeker niet geslaagd zijn :D
Wat dat gordels dragen betreft: Dat is ieders eigen verantwoordelijkheid, zo lang ze 18+ zijn dan. Wel wijs ik ze er altijd op als ik zie dat ze 'm niet om hebben, maar ik ga niemand dwingen dat ding te dragen. Het scheelt wel dat iedereen die ik ken dat ding omdoet als ik ze er op wijs natuurlijk en dat ze weten dat ze de eventuele boete zelf moeten betalen. |
Het gaat er bij het nieuwe-stijl rijexamen om dat je terwijl je op de plaatsnaamborden let, ook nog op het verkeer blijft letten, omdat je ook veilig je weg moet kunnen zoeken. Of je uiteindelijk via de kortste route op je plaats van bestemming komt kan ze niet zo veel schelen.
Ik zou wel geslaagd zijn denk ik, paar keer motor laten afslaan omdat de auto me onbekend was maar daar zak je niet op. |
Vandaag zeker geslaagd. Ik reed erg netjes en hoffelijk en volgens de regels.
|
Uhm ik had best kunnen stoppen voor dat oranje licht, maar dan moet je weer het hele (vaste) rondje wachten, dus gasje bij. Dus uh, nee. Verder heb ik een groot deel van de weg 'vastgezeten' achter een les auto, dus uberbraaf gereden.
|
Niet bepaald. Zojuist nieuwe koni-dempers getest. Dus veel bochten op maximaal geprobeerd met af-en-toe een schuiving, die ik overigens zeer adequaat heb opgevangen, maar niemand in gevaar gebracht. Volgens mij vindt de instructeur het ook niet fijn als je meerdere rondjes rotondes rijdt aan 60km/h...
Eén keer m'n verstand op nul gezet en op een dijk(je) met 180km/h iemand ingehaald - ging precies. :D |
Hangt er van af wat voor rotondes natuurlijk :p
Ik zou wel geslaagd zijn, heb weer eens keurig gereden. Nou ja, behalve dan dat ik een tikkie te hard reed op de terugweg. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
+1 |
Ik zou vandaag wel geslaagd zijn. Behalve als je kunt zakken op verkeerd rijden, dat is me namelijk 2x gelukt. Ik moest naar een voor mij onbekende bestemming en ben op de heenweg en terugweg verkeerd gereden :o. En terug heb ik lang in de file gereden, maar toen heb ik zelfs alle kruispunten netjes vrijgehouden.
|
Jawel. Ik reed wel door, maar heel goed gekeken. Nog geremd voor twee moeders die blijkbaar levensmoe waren en zich met fiets en al (leuk de zijkant in het donker, zie je zo lekker veel van die fietslichten..) voor m'n auto stortten.
|
Gisteren waarschijnlijk wel. Ik moest wel een stilstaand voertuig inhalen op een onoverzichtelijke 60 km weg in het donker, maar dat zag ik van heel ver al aankomen en ik zag dus ook al dat er geen tegenliggers kwamen. Dus eigenlijk stelde het weinig voor:p Maar goed, ik ben dan weer zo'n iemand die liever niet inhaalt als het niet echt nodig is, vanwege de dubbele benaderings snelheid, in dit geval dus 120 km/u:p
|
Ik kan me de laatste keer dat ik wel geslaagd zou zijn niet herinneren... Ten eerste omdat ik de kijkregels veel efficiënter toepas, maar verder rij ik ook als een gek. Doe ook regelmatig de lampen uit 's nachts en lekker spookrijden. Autorijden moet wel een beetje spannend blijven!
Onlangs ook door het oog van de naald gekropen op een inhaalmanouvre... Zo'n eikel rijdt de hele tijd net 10km te zacht, leek wel om mij te pesten ofzo want toen ik hem inhaalde begon ie opeens gas bij te geven terwijl er in de verte al een tegenligger aankwam. Uiteindelijk kon ik er net tussendoor glippen. |
Citaat:
Wat die ander deed is trouwens strafbaar onder artikel 5 (het in gevaar brengen van andere weggebruikers), maar veel mensen weten dat blijkbaar niet. Gewoon alsnog even een belletje plegen naar de tuiglijn, als je z'n kenteken nog kent. Als ik ga inhalen zorg ik er gewoon voor dat ik op mijn eigen rijhelft al zoveel snelheid opgebouwd heb dat ik er binnen een paar seconden voorbij ben óf dat ik op tijd terug kan achter die auto, mocht dat nodig zijn. |
Doet de politie daar echt wat op uit denk je?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik moet zaterdag trouwens als chauffeur rijden in een busje voor 9 personen. Valt zoiets gewoon onder de personenauto's of zijn er afwijkende regels bijvoorbeeld maar 80 of 100 km/u mogen rijden? :o
|
Hangt van het busje af. Als het een 'gewoon' busje is waar taxi's ook wel eens mee rijden en dus niet al te groot is (een Renault Trafic of Mercedes-Benz Vito bijvoorbeeld), mag je in principe gewoon 120km/u rijden. Feitelijk komt het er op neer dat zo lang zo'n busje minder dan 3501kg weegt, de wetgever het als personenauto ziet. Hou er alleen wel rekening mee dat die busjes daar niet voor gebouwd zijn en, ook niet onbelangrijk, dat de remweg van zo'n busje aanzienlijk langer is dan van een personenauto.
Let er ook op dat je maar 1 + 8 personen mag vervoeren (bestuurder + 8 passagiers) en dus niet 1 + 9, daar heb je een ander rijbewijs voor nodig. |
Ik vervoer inderdaad 8 personen en ik mag er in rijden met een gewoon autorijbewijs. Dus ik denk dat het zo'n busje is die jij noemt. Ik ga er geen 120 km/u mee rijden, maar het is wel prettig dat ik ook weer niet op 80 hoef te blijven steken :p
|
Let er trouwens wel even op dat de draaicirkel en dode hoeken van zulke dingen vele malen groter zijn dan van een personenauto. Als je tijd hebt om even er in te rijden voordat je met je lading vertrekt, zou ik je dat zeker aanraden.
|
Volgens mij valt zo'n 9 persoonsbusje gewoon onder dezelfde regels als een personenauto. Het gaat er in ieder geval om of het busje meer dan 3500 kg weegt. Ter vergelijking: volgens mij weegt een gemiddelde personenauto ongeveer 1000 kg.
|
Citaat:
|
Je kan er gewoon 120 mee rijden hoor :) Dat halen ze nog vrij gemakkelijk. Niet meer dan eens zijn het ook al busjes die op de snelweg zo snel op je in komen rijden :)
Verder is het gewoon even wennen. Je bent wat groter, mogelijk wat minder vlot ook, dan dat je gewend bent. Maar je hebt goed overzicht, zeker opzij en naar voren vanwege de hoge zit, en je zijspiegels zijn van een vrij groot kaliber. Zelf vind ik het makkelijker om met die busjes op de zijspiegels te rijden dan om dat bij een normale auto te doen :) Alleen als je achteruit gaat moet je er aan denken dat je achter je een heel stuk niet ziet, dus altijd goed kijken waar je heen wilt rijden voordat je er aan begint. En als je achteruit een bocht maakt dan heb je een vrij groot dood stuk aan de hoek achter waar je niet heen stuurt. Maar vooral wat Dittrich zegt: als je de kans hebt, ga eerst even oefenen :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb ook weleens met zo'n busje gereden, en de kans is groot dat je verder moet insturen. :)
Dus je kunt niet de hoek om zoals met een personen auto, soort van bus-idee dus maar dan minder groot. :) Overigens weegt de gemiddelde auto 1400KG... |
seriously? De gemiddelde 'gewone' personenauto?
Dan heb ik lichtgewichten voor de deur :D oh ja! ot. Ja denk ik wel, voelde me knap beroerd vandaag, dus voorzichtig gereden om niet misselijk(er) te worden. |
Citaat:
|
Citaat:
Wat betreft mogen ze jouw rijbewijs voor den eeuwigheid afpakken, dit is gewoon bewust een ander persoon in groot gevaar brengen, totaal geschift dus. |
Citaat:
Het is dat ik geen mogelijkheid had om hem aan de kant te drukken. Ik was echt in een kuthumeur, dus zijn geluk denk ik :o |
Citaat:
Qua vlotheid ben ik al niet veel gewend, want ik rij in een auto met 0.8 motor :p Dat is haast vergelijkbaar met het op gang komen met een busje, denk ik zo :p En parkeren ed. doe ik eigenlijk alleen maar op m'n spiegels. Ik heb namelijk zó'n slecht richtingsgevoel dat ik niet m'n lichaam kan draaien (om door de achterruit te kijken) en kan sturen tegelijk; dan weet ik niet meer welke kant ik op moet sturen :D(N) Ach joh, komt wel goed ;) |
Oh en nog even ontopic dan maar. Vandaag heel netjes gereden, maar dat kan ook niet anders als je over een stuk van 15km vier flitspalen hebt staan. Damn.. En er zat er nog een achter mij te pushen ook. Godsamme, ik bespaar hem 4 bonnen en dan gaat ie lopen duwen. Ik ben spontaan nog 5 km zachter gaan rijden. Als ik ergens een hekel aan heb..
|
Vandaag wel, al moet ik zeggen dat zelfs een tom tom zulke bizarre aanwijzingen kan geven, dat als je ze volgt, ogenblikkelijk zou zakken... :(
|
Citaat:
Ik heb net wel netjes gereden eigenlijk, niet eens lomp door de bochten, maar was ook vooral gezellig aan het kleppen, dan doe ik niet zo mijn best om lomp te rijden :D |
Het CBS denkt dat een gemiddelde auto zo'n 1.100 kilo weegt.
http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/...7-90021-wk.htm |
1100 lijkt me een redelijker gemiddelde dan 1200-1400
Heb slechts 1x in een auto gereden waarvan ik denk dat die 1200+ is (vrij nieuwe VW Passat). Heb zelf een golf 3 1.8 gehad (1050kg) en een hyundai excel (+/- 920 kg) en m'n ouders rijden in een mitsubishi carisma (+/- 1100). Verder ken ik weinig mensen met auto's waarvan ik vermoed dat ze 1200+ zijn :o Redelijke gezinsauto's hebben al moeite om aan dat gewicht te komen volgens mij. Kameraad rijdt in een bmw 320 E36 sedan, 1150 kg. En dat is toch wel redelijk flinke auto (6 cilinder). Om boven de 1200 te komen moet je meer denken aan SUV's e.d. denk ik, maar of die dat gemiddelde nou zo omhoog trekken? Er rijden immers ook zat alto's/panda's e.d. rond :o blablabla 1100 lijkt me wel een redelijk gemiddelde :P |
Lijkt me ook waarschijnlijker ja.
M´n lantra is 1096 geloof ik en de focus een kleine 100 meer, en dat zijn niet écht kleine auto´s. |
Ik rijd enkel met nieuwe luxe auto's, misschien dat ik daarom een verkapt beeld heb. Hehe. :D
Audi A5/S5: 1675KG Audi A6/S6: 1910KG Audi A8L/S8: 1995KG Volvo V70: 1714KG BMW E60 535d: 1635KG Porsche 911 Turbo: 1620KG En andere luxe auto's zoals de Audi A3/A4 of Volvo S40/V50 zitten ook op 1200+... Voorbeelden genoeg. Het is dus duidelijk dat ik in een stuk zwaardere klasse rijd. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:15. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.