![]() |
Fable II
Heeft iemand hem al?
Want ik ben er, ondanks dat ik deel I vrij slecht vond, toch wel benieuwd naar. Hij krijgt veel hoge cijfers ondanks dat bijna overal ook wel wat minpunten worden genoemd. |
Deel 1 was vrij goed, maar beperkt en veel te kort. Dat, plus dat je alleen maar hoogbejaarde characters echt goed kon maken, waren een beetje de minpunten.
Wel leuk trouwens om weer eens een spel te spelen zonder al te veel Amerikanen er in. Fable was gewoon goed voor je Engels. :D |
is ie al uit dan?
|
Citaat:
|
ik heb 'm nu wel, had far cry maar net geruild
|
laat maar weten wat je er van vindt bossen!
|
ik heb pas drie kwartier in het spel zitten, maar superblij met die ruil! goede sfeer, megacool stijltje en niet te ingewikkeld allemaal (y)
|
Dat de sfeer er goed in zat had ik ook al gezien ja. Het ziet er echt gelikt uit. Alleen met Fable I in mijn achterhoofd weet ik gewoon niet of ie die 60 euro waard is...
|
ja dan moet je niet naar mij luisteren want fable 1 vond ik mijn geld ook waard
|
Fable 1 was inderdaad een beetje kort, maar opzich wel leuk
In Fable 2 is de main questline ook niet superlang, doet me een beetje denken aan Oblivion, waarbij de main quest ook niet zo heel lang was, maar er nog genoeg te doen was om de main heen. tot nu toe bevalt fable 2 erg goed, alleen het co-op werkt een beetje vreemd. Lastig om iemand te vinden die je game invite accepteerd (of doe ik iets fout?) |
Fable 1 was aardig, maar niet ver genoeg uitgewerkt, het hele 'keuzes beinvloeden je spel' viel mateloos tegen en het was vrij kort.
Fable 2 heb ik nu een aantal uur gespeeld, en ik moet eerlijk zeggen dat er een shítload aan verbeteringen in zit. Zo is er een gouden lijn die je naar je quests brengt, kosten spells geen mana meer, kan je een héleboel tijd besteden aan dingen zoals huizen en winkels opkopen, verhuren, je hond trainen, jobs uitoefenen en beter in worden, en side quests. Verder kun je nu vanaf elke plek quests aannemen of levelen, iets wat toch wel een hele verbetering is. Ook het feit dat spells geen mana meer kosten is een hele rebalancing, en een goede wat mij betreft. En sommige keuzes hebben nu daadwerkelijk een effect op je spel. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Tot nu toe vind ik hem het geld wel waard, iig. |
Ik moet nog es met die molyneux praten over de releasedatum, ik heb nu tentamenweek dus ik moet verdorie wachten tot vrijdag :mad:.
|
het lijkt af en toe nog wel een beetje een preview versie ofzo, hij is nog een beetje buggy, maar niet heel storend
|
ik ken fable niet, maar hoe moet ik me voorstellen dat spells die geen mana kosten een verbetering zijn? Waar is mana dan voor? ;x
|
Citaat:
En het is een verbetering omdat: Je de keuze hebt uit 3 wapen soorten (melee, ranged, magic) en naarmate je meer vecht met een soort je meer ervaring daarin krijgt en die dus kunt upgraden. Aangezien melee je sowieso nooit wat kost en ranged je geen ammunitie kost (die is er namelijk ook niet) is magic met manakosten zwaar de zwakkere schakel. Nu hebben ze ervoor gekozen alles gratis te maken, maar elk van de 3 de mogelijkheid te geven te "chargen" wat tijd kost, maar de attack / spell sterker maakt in plaats daarvan. Beetje crappy uitleg, maar het komt dus neer op een meer gebalanceerd resultaat imo. |
Maar ja, Fable I, was de magie soms echt veel te effectief. Dat ongelimiteerd kunnen gebruiken doordat er geen mana meer is... De spreuken zelf zouden veranderd moeten zijn om een ongebalanceerd geheel te voorkomen.
|
Citaat:
|
ik snap alleen niet precies hoe ik mijn spreuken kan kiezen. ik heb nu 3 spreuken: tijd stoppen, force push en force push level twee. stel, ik wil me naar een vijand teleporteren met die eerste en daarna iedereen wegbeuken met die force push, hoe doe ik dat?
|
Dát deel van het spell systeem werkt nogal lame.
Je hebt 5 plaatsen voor spreuken, je begint onderaan met alle level 1 spreuken, daarboven alle level 2 spreuken, etc. Bij elke plaats kan je wel een verschillende spreuk kiezen, maar dat betekent vooral dat als je langer chargt dat je spreuk dan in een andere spreuk verandert. (dus als je op level 1 time control hebt en op level 2 forcepush begint je spreuk als slow time, maar wordt automatisch een forcepush spreuk als je chargt) De enige combo die je dus kunt maken is level 2 time control gebruiken en daarna een level 1 forcepush. Of tussentijds op start drukken om je spells uit te wisselen. As I said, nogal irritant. |
fap fap fap
ik krijg steeds meer de neiging om de 360 te kopen :) (mijn PCtje wordt ouder en ouder :p) |
Citaat:
|
Citaat:
Het wordt pas echt leuk als je een spell wilt chargen van bijv. level 2 en je hebt nog een andere level 3 spell, moet je constant opletten wat je doet :s |
zo dat is kut, nog steeds niet gespeeld sinds het weekend maargoed dat merk ik nog wel dan
|
Ik vind de game érg leuk! Ik vergeet ook steeds dat er een main storyline is die je kunt volgen, zo erg raak ik afgeleid door alle sidequests en de jobs die je kunt doen. Na twee dagen ronddwalen kom ik er dan weer achter dat ik een normale verhaallijn moet doen om verder te gaan.
Er zijn nog wel een paar rare dingetjes die ik tegenkwam: De vijanden zijn niet écht boeiend, maar teveel van hetzelfde. Wat variatie zoals zwakke en sterke kanten zou best wel fijn zijn. Ik kwam ook een rare glitch tegen toen ik mijn familie wilde verhuizen van het ene huis naar het andere, want ik had ineens twee keer dezelfde vrouw, maar de ene vond mij wel aardig en de andere totaal niet. Toen was ik maar gaan scheiden en heb ik het huis te huur gezet. ;x Chain attacks vind ik raar en ik krijg de timing niet echt te pakken. Tot nu toe heb ik geen problemen gehad met de spells, maar da's meer omdat ik toch alleen maar Inferno gebruik op dit punt (level 5 slacht bij mij tot nu toe alles, en ik zit nog niet eens in het derde deel van de game). Tot nu toe ben ik wel lekker Gargoyles aan het jagen. :D |
Tof spel, net zo leuk als één en misschien nog wel leuker (als ik hem heb uitgespeeld). Lekkere simpele combat, lekker rondrennen en zonder gezeur je ding doen. Leuke sfeer ook.
|
ik vind die magie heel kut werken
|
Als iemand dolls (te winnen in Westcliff) wil ruilen voor mijn Reaver doll, of de expression books voor Hat, Mustache and Headband of Back Flip voor de hond, graag. :o
xbox live: UpgradePolecat |
ohja ik moet deze nog steeds gaan spelen
|
nou ik vind er geen kut aan hoor
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:02. |