![]() |
Radeloos...
Hey, ik ben een meisje van negentien, en heb nu een relatie van 1 jaar en vier maand met een jongen die ik doodgraag zie.
Maar we hebben het enorm moeilijk de laatste tijd. Hij heeft mij verschillende erge dingen aangedaan in het verleden, waar ik het met niemand over mocht hebben. Maar ik kan niet zo goed opkroppen, dus na een paar maand moest het er gewoon uit tegen sommige mensen. Nu was hij me voor , en heeft hij vanalle leugens verteld over mij, en nu snap ik waarom ik plots zo goed als iedereen rondom mij verloren heb. Maar hij heeft enorm veel spijt van zijn leugens. Maar de laatste tijd twijfelt hij ofdat hij nog wel verder wil met mij, omdat al z'n vrienden zich nu moeien in onze relatie, ze willen niet dat hij samen is met mij en ze beinvloeden hem heel hard, en ik mag ook niet meer binnen bij zijn ouders omdat die ook denken dat ik gek ben. Ik zou het rot vinden dat hij me nu laat stikken, terwijl ik altijd al gedaan heb wat hij vroeg, nooit iets deed dat hij niet wou, er altijd was voor hem, en zo goed als alles verloren heb door hem. (ik ben ook thuis buitengegooit door hem, ik woon al langer dan een half jaar ergens anders) Hoe moet ik praten met iemand die beinvloed word door zijn vrienden, vrienden die mij haten voor redenen die niet bestaan? :s Ondanks wat hij me heeft aangedaan, wil ik hem niet kwijt :confused: |
denk je dat je niet zonder een partner kan? dat je zo afhankelijk bent?
je moet juist van hem af en zelfstandigheid aanleren, en wat je met hem hebt meegemaakt nooit meer laten gebeuren (de negatieve dingen iig) deed je trouwens zoveel voor hem omdat je dat gewoon zelf wilde of omdat hij je liet blijken dat hij dat wilde? |
Ik kan ongeveer zonder hem, we zijn eens een tijdje uit elkaar geweest en dat lukte wel ongeveer, maar ik hou echt veel van hem.
Hij doet al lang niet meer van die erge dingen, hij is zelfs heel lief voor me, maar nu zijn het gewoon zijn vrienden die stoken. Sommige dingen deed ik omdat ik ze hem gunde, en andere omdat hij het echt wou. |
ik zou hard wegrennen van die jongen
|
Wel, ik hou heel hard van hem, dus ik wil zeker niet wegrennen.
Als we samen zijn, zegt hij steeds weer dat hij elke keer opnieuw beseft wat hij wel niet aan me heeft, en dat hij me echt niet kwijt zou willen. Maar we kunnen niet zo heel veel meer alleen zijn, en hoe meer hij met zijn vrienden rondhangt, hoe meer hij het niet meer ziet zitten. Elk weekend krijgt hij zo een dip waarin hij zegt dat ik misschien gelukkiger ben zonder hem, en dat hij mij moet loslaten. |
Citaat:
|
Dat zou ik een paar maand geleden ook gedacht hebben.
Maar hij is echt enorm verandert toen we in die tijd uit elkaar zijn geweest. Hij is altijd enorm lief geweest en ik ben altijd doodgelukkig als ik bij hem ben. Hij zegt net het zelfde, dat hij gelukkig is bij mij. |
Citaat:
|
ik vind persoonlijk dat je een ander niet nodig moet hebben om je gelukkig te voelen. mja je gaat je gevoelens toch niet tegenwerken denk ik, dusja dan kan ik je alleen maar sterkte toewensen. hopelijk gaat het beter worden tussen jullie of gaan jullie uit elkaar en ga je gewoon door met je leven.
|
Vind ik ook langs een kant, zn vrienden zijn echt niet goed, maar dat ziet hij zelf niet in.
Hij wil beide kanten niet kwijt, maar hun kant probeert mij uit de weg te werken. Alleen is hij daar nog blind voor... Ik hoop ook dat het beter word, maar ik vrees het ergste. Ik kan niet met hem praten over zijn vrienden, |
Laat ik even samenvatten wat je hier over hem vertelt.
- Hij heeft je heel erge dingen aangedaaan. - Hiij probeert te bepalen waar jij wel of niet over mag praten. - Hij verspreidt leugens over jou. - Hij stookt tussen jou en je vrienden. - Hij verlangt van je dat je alles doet voor hem. - Hij heeft ervoor gezorgd dat je ouders je uit huis hebben gezet. - Hij gelooft liever kwaadsprekerij over jou, dan wat jij hem vertelt. - Hij zegt enerzijds dat hij gelukkig met je is, maar tegelijkertijd overweegt hij bij je weg te gaan. - Hoewel zijn vrienden vervelende personen zijn die veel kwaadspreken over zijn vriendin, brengt hij steeds meer tijd met ze door. Wat móet je nog bij die kerel? Ik ken je niet, dus ik weet niet wat je waard bent, maar je kunt ongetwijfeld wel wat beters krijgen, want slechter kán haast niet. |
hij klinkt niet echt ideaal
|
Citaat:
|
Citaat:
Het is dat je geen mooie cadeau's van hem krijgt maar anders zou ik haast denken dat het een loverboy is. Ik denk ook niet dat wat je voor hem voelt liefde is. Je bent nu emotioneel gezien een wrak en naast hem heb je niemand meer. Hij is op dit moment het enige vaste in je leven. Ik denk dat je bij hem wilt blijven omdat je anders alleen komt te staan en niet omdat jullie zoveel van elkaar houden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Als hij zo verandert is in de tijd dat jullie uit elkaar waren en de verschrikkelijke dingen niet meer doet, waarom begin je er dan toch over? Blijkbaar zit je er nog wel mee, anders zou je het niet vertellen. Denk ik zo.
Maar mijn advies: Weg gaan bij die jongen. Een relatie moet bestaan uit geven en nemen, en jij bent (volgens je eigen verhaal) alleen maar aan het geven. Dat werkt niet. Er komt een moment dat je dat moe bent en alsnog weg gaat. Daarnaast, als hij zich in deze mate laat beïnvloeden door zijn vrienden, hoe diep zit zijn gevoel voor jou dan? Als hij écht om je gaf, had hij schijt aan zijn vrienden en zou jou nog een keer duidelijk maken hoeveel hij van je houdt. Blijkbaar doettie dat dus niet genoeg. Duidelijk, dacht ik zo. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
het is wel duidelijk wie het zelfvertrouwen in deze 'relatie' heeft. Het klopt dat je aan alles kan wennen en daarom misschien ook wel denkt dat je (nog steeds) van 'm houdt, maar ik zou het snel opgeven en verdwijnen als ik jou was.
|
Citaat:
|
ikkan me alleen aansluiten bij de rest, want deze kerel ben je liever kwijt dan rijk!
|
Dit klinkt echt als de situatie tussen mij en een van m'n exen jaren geleden. Ik was ook zo'n naief slaafje, geen eigen wil, geen eigen leven, echt álles voor hem doen en/of laten. En ik moet zeggen, ik ben heeeeeeeeel heeel erg blij dat ik van hem af ben, want ook ik was bijna alles kwijt geraakt wat me lief is.
Laat hem je toch dumpen, you're better off without him... Dat zie je misschien nu nog niet in, maar over een tijdje ben je blij dat je van hem af bent en vraag je je af hoe je ooit van zo iemand hebt kunnen houden! |
Dumpen die hap! Ook al hou je van hem, ik denk ook dat het het beste is als je het uitmaakt. Is klote, zal pijn doen. Maar als je bij hem blijft zal je denk ik ook veel pijn hebben... Is toch niet goed wat die jongen doet...
|
Ik kreeg koude rillingen bij dat verhaal. Het klinkt eng, als één of andere thriller over een psychopaat die vrouwen alles afneemt, uiteindelijk ook hun leven. Meis, je bent alles kwijt vanwege die jongen, hij heeft alles om je heen kapot gemaakt en hij heeft jou praktisch kapot gemaakt. Volgens mij hou je niet van die jongen, volgens mij weet je niet beter.
Ik zeg: wegwezen. |
weglopen
|
quote "all"
|
leuk boek, maar de film vond ik toch iets minder:)
|
Zoals ik het hier lees, verdient die vriend van jou een paar flinke tikken op zijn muil.
En daarnaast is, zoals hierboven al veelvoudig gezegd, hem dumpen ook geen overbodige luxe |
Citaat:
Ik zou zeggen, laat je niet gebruiken als slaaf. |
Hoe gaat het nu tussen jullie? Is er al een verandering in de situatie?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:23. |