![]() |
Vriendschap na de Dood
VRIENDSCHAP NA DE DOOD
Ze leefde achter ons Je kon haar niet zien Net als de regendrup Verdwenen in de zon Nooit weet wie wie is Als de asse van leven Zal je haar niet vinde Neergeschoten hinde Zij leefde achter jou Ze keek naar de foto Naar de reproductie Van de gestorven ik En hoopte de dood Ooit ook te vinden Jij zal vinden, als ik Kan vinden, als jou Aan de einder leven Liefhebben na dood Ontelbaar geworden Aan het nieuw begin |
http://forum.scholieren.com/smile.gif.....dees is beter
|
Ik heb mooiere van je gelezen, maar toch vinnik um zkr niet slecht...
|
ja, mooi... maar ergens kan ik er mijn vinger niet achter krijgen. het heeft iets on(be)grijpbaars. maar ik vind het wel mooi.
|
Woodstock, dat was eigenlijk de bedoeling: het gaat over een onmogelijke liefde, een liefde die niet kan vervuld worden. Het draait immers om een meisje dat verliefd wordt op een jongen van vroeger op een foto, maar die jongen leeft al lang niet meer. Zij werd dus verliefd op iemand die niet bestaat, via verhalen en beelden. Maar op één of andere manier slaat de nu engel geworden jongen erin het meisje te zien beneden op aarde, terwijl hij haar nooit kan bereiken. Misschien komt dit nooit voor, maar het was maar een idee voor een stukje gedicht.
Groetjes, Dreampoet |
aaahh. prachtig!
wat een idee! |
Citaat:
Groetjes, Dreampoet |
ja, je hebt gelijk. vooral als je dan nét dat beetje onverschilligheid kan opbrengen wat je in staat stelt om een goed gedicht te schrijven.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:04. |