Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Hoezo broertjes/zusjes??? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1723822)

LoveYouToo 03-11-2008 16:11

Hoezo broertjes/zusjes???

Nou ik heb sindskort un vriend, en ik heb al mijn hele leven een broertje van 11. Dit blijkt niet samen te gaan... :rolleyes: Nu zou ik graag tips willen, om óf mijn broertje uit de buurt van ons te houden, of mijn ouders over te halen dat ze iets leuks met hem gaan doen als mijn vriend hier is. Tips, please?? Ben beetje radeloos. Zouden jullie ook worden als je mijn broertje ziet in bijzijn van mijn vriend (hoezo aanstellerij, op het irritante af. Wat zeg ik? IRRITANT!! :eek:)

Groetjes,
mij

Kazet Nagorra 03-11-2008 16:14

Je broertje is al zijn hele leven 11? :eek:

Maar zere neus, ga dan naar je vriend, dan heb je ook geen last van je broertje.

Briseïs 03-11-2008 16:14

Wat doet ie dan?

wup 03-11-2008 16:16

Citaat:

Kazet Nagorra schreef: (Bericht 28426141)

Maar zere neus, ga dan naar je vriend, dan heb je ook geen last van je broertje.

Dit.

En het lijkt me dat je ze niet altijd uit elkaar kan houden?

Pluis 03-11-2008 16:17

tja, broertjes kunnen heel irritant zijn.
ik vermoed dat je broertje in ieder geval niet op jouw kamer mag komen, dus als jullie rust willen kunnen jullie daar gaan zitten. Nou weet ik niet hoe oud je bent, en het zou natuurlijk kunnen dat je ouders je te jong vinden om met een jongen alleen op je kamer te zitten. In dat geval kan je een compromis met ze sluiten. Óf je ouders houden je broertje bij jullie uit de buurt als hij er is, óf jullie gaan op jullie kamer zitten. Als je het een beetje lief brengt, kom je meestal nog best ver bij de gemiddelde ouder.
en als dat nog niet werkt kunnen jullie natuurlijk ook gewoon zelf gezellig ergens anders naartoe gaan, de stad in of gewoon buiten ergens rondhangen.

cenerentola 03-11-2008 20:06

wat doet je broertje dan?

Mephisto 03-11-2008 20:29

Je kan je broertje ook gewoon tegen de vlakte meppen.

Balance 03-11-2008 22:25

Wat doet je broertje en hoe oud ben je zelf?

LoveYouToo 04-11-2008 17:01

ik ben 15, mijn broertje? nou, ontzettend aandacht lopen trekken. ons gewoon Niét met rust laten. Echt niet. Verder, de hele tijd om ons heen hangen. Lopen wij naar boven, loopt hij mee. Naar mijn vriend kan ik niet, die woont 60 kilometer verderop. das niet zomaar even langsgaan. En nee, mijn broertje is niet al zijn hele leven 11 (duh.. ;) Maar wel al zijn hele leven irritant.

Kazet Nagorra 04-11-2008 17:08

60 Kilometer lijkt me niet zo ver, dat is 1 à 2 uur reizen met het OV, lijkt me. Bovendien, als hij naar jou toe kan komen, kan jij ook naar hem, of niet?

Pluis 04-11-2008 17:36

negeren wil ook nog wel eens helpen trouwens. dan is het namelijk voor hem niet meer leuk ;)

duurt soms trouwens wel een hele tijd, sommige jongetjes (en meisjes) kunnen heeeel hardnekkig zijn. Maar als jullie hem allebei consequent negeren (dus gewoon écht doen alsof hij er niet is, niet laten merken dat je je aan hem ergert of blikken geven of tegen praten) gaat hij vanzelf wel weg want dan wordt het saai.

xsabientjuh 04-11-2008 22:29

misschien is het een optie om met je vriend op je kamer te gaan zitten(met eventueel de deur op slot zodat je broertje er niet in kan)

Stefenootje 05-11-2008 00:42

Citaat:

Kazet Nagorra schreef: (Bericht 28426141)

:D

x-spekkie-x 05-11-2008 15:57

Als je ouders thuis zijn, kunnen zij je broertje uit de buurt houden.
Als je ouders niet thuis zijn, ga dan in een ruimte zitten waar de deur op slot kan (hopelijk je eigen kamer) :)

igfy 05-11-2008 16:04

Toen ik 16 was en mijn broertje 10 ging het bij ons ook wel eens zo hoor. Waarschijnlijk vind je broertje het jammer dat hij nu minder aandacht van je krijgt, omdat je vriendje er is en gaat hij dus die aandacht proberen te trekken. Of misschien moet hij zich onbewust bewijzen tegenover je vriend ofzo. Bij mij ging het in ieder geval vanzelf over, of anders gingen we gewoon op mijn kamer zitten.

Hernuel Fan 08-11-2008 07:33

broertjes vinden het gewoon máchtig interessant dat hun grote zus een relatie heeft. Dus willen ze alles daarvan zien en meemaken.

mss kun je hem gewoon af en toe als een echte grote zus vertellen hoe het is om een relatie te hebben om zn nieuwsgierigheid te bevredigen, en op zulke momenten ook vertellen dat het heel vervelend is als er een broertje rond hangt terwijl je samen bent met je vriend en dat je dus wilt dat hij er mee ophoud. Misschien begrijpt hij het en misschien houdt hij dan op. Misschien blijft hij dan gewoon een kwartier irritant doen en niet meer zo lang als je vriend er is. Misschien helpt het ook helemaal niks en dan raad ik je aan wat andere forummers zeiden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:20.