![]() |
Wat vind jij van mensen die afkortingen zoals hvj, ntb, wjnmk gebruiken?
Topictitel lijkt me duidelijk. Wat vind jij daarvan, heb je er een hekel aan of doe je het stiekem zelf ook wel eens?
Vertel! :) Bob & DK ntb. |
dbzkemd
|
dmzesf
|
wat betekent de jouwe? de mberen zuigen en sijn fuuuu?
|
die mensen zijn een stelletje failers
|
ik gebruik alleen afkortingen als ws en ff en zo.
ik weet niet wat wjnmk betekent :o *google* haha betekent het wil je nooit meer kwijt? :D |
wiv
|
Who cares.
|
btf
|
!
|
aiic
|
kk
|
bbq
|
|
haha wat een kutgifje is dat eigenlijk :D
|
trashhhh
|
We kunnen best een poging doen tot goed reageren.
Ontopic: Ik doe het nooit. Ik vind het eigenlijk, maar irritant. Bij de helft heb ik geen idee wat het betekend. Of sommige mensen die na een kort msn-gesprekje roepen 'Hvvvjj(L) NTB', heb ik ook zoiets van ja. :| |
Ik ga niet zo veel om met mensen die dat soort uitroepen gebruiken (y)
|
Citaat:
Oh ja, verder vind ik hvj ntb mensen zeer brakenswaardig. |
Hihi ik gebruik dat met een vriend altijd die afkortingen maar dat is meer voor de grap. We proberen steeds slechtere te vinden om elkaar af te troeven.
Ja voor de rest vind ik het sneu. Maarja |
Citaat:
Behalve de bekendere afkortingen (brb, mss, lol) doe ik er niet zo veel aan. Raden naar betekenissen van afkortingen vind ik wel leuk. |
Ik gebruik wel soms "afaik" en "iirc".
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Een vriend heeft me dat toch verteld. OT: Ik ben ook niet zo een fan van die afkortingen. Behalve de gebruikelijke, weet ik heel vaak ook de betekenis niet. |
Door msn :nono: het bestaat al veel langer
|
Citaat:
|
Nou ja, dat was ooit ook mijn eerste interpretatie, maar toen gingen Amerikanen en Australiërs het zeggen zonder dat ik het voorzei. Dus toen kon ik die gedachte niet meer volhouden. ;)
|
gaar nederlands is altijd fijn, je weet!
|
excuseer, verkeerde topic.
|
Behoorlijk kansloos, vooral ntb. :D
|
Tsjaaa, op msn heb ik er een hekel aan maar soms is het wel lekker makkelijk met smsen jwt!
|
Citaat:
|
Niet te breken, of naaibare tering bitch.
|
Het is vooral iets wat twaalfjarigen doen. Ik vind het irritant, al kort ik heel af en toe zelf woorden af (iig, idd).
|
Citaat:
|
wat is ntb??
iig en mss en gebruik ik per ongeluk zelfs in toetsen. Verder zorgt het afkorten van woorden voor een lagere drempel om ze te gebruiken, dus daarom vind ik het irritant als belangrijke uitspraken worden afgekort. Zoals, ik hou van je, of, ik wil je niet meer kwijt. Je zegt nogal iets. |
ik kort nooit iets af op msn en mensen die het wel veel doen kom ik niet veel tegen
|
oké, op rofl na
|
dat niemand weet wat jbl betekend:|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik gebruik er een paar, die volgens mij ook flink ingeburgerd zijn; mss, brb, ws, wtf
|
wat wolterb zegt, maar dan wrs ipv ws :p
|
ws?
Waarschijnlijk? |
Ik gebruik wss, hoewel dat nog slechter is dan ws. :p
|
Ik gebruik er maar een paar, en al die niet ingeburgerde vind ik enorm irritant want dan moet ik zo nadenken dat het sneller was om het uit te typen.
Welke ik wel gebruik? Wss, brb, wtf, miss,iig en idd. Denk dat het dat een heel end was. |
Citaat:
Een paar gebruik ik er wel. (idd, omg, iig, wtf enzo). Maar in de topictitel gaat het om afkortingen 'zoals hvj, ntb, wjnmk' en daar horen die niet bij :P |
Dingen zoals iig, wtf, omg en lol zijn bij mij zo ingeburgerd dat ik geen moeite meer doe om ze voluit te schrijven. :o Tenzij iets echt kracht moet hebben, dan gebruik ik echt what the fuck en oh my god.
(hihi, tijdens het schrijven van oh my god had ik ook alweer omg getypt...) |
Ik vind het altijd maar stom als iemand 'lol' zegt zonder er daadwerkelijk bij te lachen. En WTF zeggen is ook nonsens, want what the fuck is sneller.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:22. |