Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [cd branden]Auteursrecht (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=172543)

Lucky Luciano 30-07-2002 17:57

[cd branden]Auteursrecht

Wat moet je doen als je een cd wil branden, die auteursrechtelijk beschermd is? Hij doet het om 1 of andere manier niet, terwijl wel de cd vol staat. In mijn computer geeft hij zelfs de juiste cdnaam aan.

Lethalis 30-07-2002 18:02

Ik vrees dat dit illegaal is.

Raw copy..

Lucky Luciano 30-07-2002 18:04

Citaat:

******** schreef:
Ik vrees dat dit illegaal is.

Raw copy..

neuh hoor... Je mag cd's branden voor eigen gebruik

Lethalis 30-07-2002 18:09

Citaat:

darkshooter schreef:
neuh hoor... Je mag cd's branden voor eigen gebruik
Neuh .. dit is niet bij alle CD's toegestaan. De CD's van Visual Studio mag je bijvoorbeeld helemaal niet kopieren, ook niet voor eigen gebruik. Replicatie aller aard is verboden.

Lucky Luciano 30-07-2002 18:10

Citaat:

******** schreef:
Neuh .. dit is niet bij alle CD's toegestaan. De CD's van Visual Studio mag je bijvoorbeeld helemaal niet kopieren, ook niet voor eigen gebruik. Replicatie aller aard is verboden.
Maar over die cd's heb ik het dus niet :p

Tofke_H 30-07-2002 20:12

Citaat:

******** schreef:
Hij bedoelt muziek CD's volgens mij ;) En daar mag je van je eigen CD's wel een kopie maken voor eigen gebruikt.

Lucky Luciano 30-07-2002 20:16

Citaat:

Tofke_H schreef:

Hij bedoelt muziek CD's volgens mij ;) En daar mag je van je eigen CD's wel een kopie maken voor eigen gebruikt.

(y) ;)

Ikedea 30-07-2002 20:46

oke, en geef dan nu even aan om welke cd het gaat, en wat voor brandproggie je gebruikt en wat voor lezer en wat voor brander .... Dan kunnen we toch wat meer vertellen !???

Lucky Luciano 30-07-2002 20:48

Citaat:

Ikedea schreef:
oke, en geef dan nu even aan om welke cd het gaat, en wat voor brandproggie je gebruikt en wat voor lezer en wat voor brander .... Dan kunnen we toch wat meer vertellen !???
Brandprogramma: nero
Lezer en brander: ??? 12x10x32 ofzow d8 ik. Merk weet ik nu ff niet, zoek ik op.
Cd: maakt niet uit. staan op verschillende cd's gewoon: deze cd is auteursrechtelijk beschermd. Vervolgens begint hij daarna wel gewoon met branden.

Ikedea 30-07-2002 21:04

Citaat:

darkshooter schreef:

Brandprogramma: nero
Lezer en brander: ??? 12x10x32 ofzow d8 ik. Merk weet ik nu ff niet, zoek ik op.
Cd: maakt niet uit. staan op verschillende cd's gewoon: deze cd is auteursrechtelijk beschermd. Vervolgens begint hij daarna wel gewoon met branden.

Het zal toch niet Frans Bauer zijn hé ??

mAAR JAH, nero pakt dat soms niet ... Clone cd, meestal geen problemen meee

Lucky Luciano 30-07-2002 21:26

Citaat:

Ikedea schreef:

Het zal toch niet Frans Bauer zijn hé ?? neuh :D

mAAR JAH, nero pakt dat soms niet ... Clone cd, meestal geen problemen meee

Ok, dus ik heb niet 1 of ander progje nodig waarmee ik het omzijl ofzow?

Nietzman 30-07-2002 21:29

Citaat:

darkshooter schreef:

Vervolgens begint hij daarna wel gewoon met branden.

Wat? is? dan? het? probleem?

Lucky Luciano 30-07-2002 21:31

Citaat:

nietzman schreef:

Wat? is? dan? het? probleem?

Nou hij brandt dus wel alles, maar hij doet het dus niet als ik hem in een andere computer douw.

pietje63 31-07-2002 00:19

hoeft niet per se illegaal te zijn

ik heb een keer een cd-rom gemaakt met wat foto's en video's van school, en hoorde dat sommige mensen die ook niet konden kopieeren

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:13.