![]() |
De stille getuige
De stille getuige
Ik verloop het zand onder mijn voeten tot het grommen van het verleden verstomd, als echo’s verloren gegaan tussen muren en uren van daadloos gewroet en geboet en mijn nagels geknaagd, mijn tenen gekromd zijn en niet zijn, dat is de vraag Vroeger is een mythe, een labyrint en ik ben het kind zonder draad, zonder licht aan het eind, zonder gister en vandaag dat heimelijk verdwijnt en wordt verrekend gezicht afgewend, een andere kant gekeken en gewacht tot de dagen vervaagden Te lang geleden, te lang geléden en ik heb niets gezegd, heb het gevecht niet gestreden, het monster niet verslagen en ik heb haar niet gered Achter mij slechts duisternis, daar rest een kind dat niet meer is Twee jaar geleden dat ik voor het laatst iets heb gedicht en ineens was dit er. |
Bij vlagen leuk, maar helaas ook stukken die het opgebouwde weer afbreken.
De eerste 'zin' loopt in het begin wel, maar tegen het einde van die alinea ben ik de draad kwijt. Verder vind ik 'zijn en niet zijn, dat is de vraag' genept. Tweede alinea heeft een fijn ritme, maar aan het einde zwakt dat af. Als ik het in mijn hoofd voorlees, remt het bij 'gezicht afgewend'. Maar de inhoud vind ik niet heel bijzonder. Derde alinea valt uit de toon met de rest, loopt het beste, maar ik vind het cliche. Laatste alinea komt onverwacht, ik vind 'duisternis' erg mooi en de laatste regel bindt het toch nog een beetje bij elkaar. Wat meer structuur zou prettig zijn :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:28. |