Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verkeer & Vervoer (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=104)
-   -   Show je auto-topic, deeltje 4 (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1725908)

KIET 14-11-2008 03:05

Show je auto-topic, deeltje 4
 
Omdat de vorige dicht was :)


En een herhaling van mijn laatste post, voor het gemak:

Citaat:

De Multispace-variant heeft een 0-100 tijd van 19,9 seconden. Als je die fabrieksopgave al kan halen (dat is extreem lastig) dan nog kan zo'n bak gewoon niet met de beste wil van de wereld sneller laten rijden :) Uiteindelijk is er maar zoveel vermogen beschikbaar.

Of om met de woorden van Finkers te spreken: "Ik dacht dat dat paard van jou heel hard wilde lopen?" "Ja, dat wil hij ook wel... maar hij kan het niet." :p

Dukko 17-11-2008 08:17

Nog even over die caddy uit het vorige topic, de variant waar jullie het over hebben is een 1.9 SDI met 70 PK.

KIET 17-11-2008 12:47

Ja, die 1.9 uit de Berlingo levert inderdaad ook maar 69 pk.

Ik heb vannacht voor de lol eens ingevoegd op de manier van het nieuwe rijden (wat, als ik de quiz van SBS6 goed begrijp, tegenwoordig ook dan door het CBR gewenst is? :s), dus doorschakelen tussen de 2000-2500 toeren. Ik moest toen met 85 km/u invoegen :D Gelukkig was er verder niemand op de weg, maar man, wat duurt het dan lang om 120 te halen.

Hppa_oud 17-11-2008 19:40

Ik reed laatst in een Toyota Auris die ook met van die groene pijltjes aangeeft wanneer de optimale schakelmomenten zijn om zuinig te rijden. Als je 50 in z'n 4 rijdt wil ie meteen nog een versnelling hoger. :confused: :D

MTpower 17-11-2008 19:42

Citaat:

KIET-2 schreef: (Bericht 28494542)
Ja, die 1.9 uit de Berlingo levert inderdaad ook maar 69 pk.

Ik heb vannacht voor de lol eens ingevoegd op de manier van het nieuwe rijden (wat, als ik de quiz van SBS6 goed begrijp, tegenwoordig ook dan door het CBR gewenst is? :s), dus doorschakelen tussen de 2000-2500 toeren. Ik moest toen met 85 km/u invoegen :D Gelukkig was er verder niemand op de weg, maar man, wat duurt het dan lang om 120 te halen.

Ik reed op mijn examen 120 in z'n 4 toen ik in ging voegen en dat vond de examinator juist goed :p

Dittrich 17-11-2008 20:49

Citaat:

M@rco schreef: (Bericht 28480474)
Ja, dat is dus het motormanagement dat zich aanpast. Inrijden is echt de grootste onzin, zeker met de hedendaagse techniek. Motoren zitten af-fabriek prima in elkaar, er hoeven geen dingen meer "in te slijten" ofzo. Overigens, wel eens gezien hoe ze met die auto's op het fabrieksterrein rijden? Dat gaat echt keihard en vol gas, tijd is geld enzo :D

Het is niet voor niets nog steeds zo dat het uiteindelijke motorvermogen afneemt wanneer je de auto gedurende de inrijperiode niet fatsoenlijk inrijdt. Daarnaast is het zo dat de manier waarop met auto's op het fabrieksterrein wordt gereden reden genoeg is om de koop te ontbinden, wanneer je er achter komt (en aangezien veel auto's tegenwoordig met een laptop uit te lezen zijn is dat ook makkelijk genoeg gedaan). Die dingen worden over het algemeen met busjes/vrachtwagens vervoerd, dat scheelt een hoop (bij de importeur dan he).

KIET 18-11-2008 01:37

Citaat:

MTpower schreef: (Bericht 28496644)
Ik reed op mijn examen 120 in z'n 4 toen ik in ging voegen en dat vond de examinator juist goed :p

Op mijn examen was het Nieuwe Rijden ook nog niet 'verplicht', maar van wat ik er uit heb opgemaakt zien ze dat tegenwoordig liever wel zo. Mij is ook geleerd zo vlot mogelijk op snelheid komen :)
Als ze het vroeg opschakelen ook graag zien bij het invoegen dan is het niet zo vreemd meer dat mensen dan nog maar 80/90 km/u. Ik betwijfel het toch dat dat de bedoeling is. Misschien dat iemand die recent is afgereden of nog aan het lessen is daar wat duidelijkheid over kan geven :)

M@rco 18-11-2008 10:00

Citaat:

Dittrich schreef: (Bericht 28497022)
Het is niet voor niets nog steeds zo dat het uiteindelijke motorvermogen afneemt wanneer je de auto gedurende de inrijperiode niet fatsoenlijk inrijdt.

Wat is dan volgens jou "fatsoenlijk inrijden"? En hoe kan het vermogen precies afnemen door op een bepaalde manier te rijden? Het vermogen wordt bepaald door de fysieke eigenschappen van een motorblok; die veranderen heus niet significant, hoe je er ook mee rijdt (tenzij je er zo debiel mee omspringt dat er wat kapot gaat, maar dat is een ander verhaal).

Citaat:

Daarnaast is het zo dat de manier waarop met auto's op het fabrieksterrein wordt gereden reden genoeg is om de koop te ontbinden, wanneer je er achter komt (en aangezien veel auto's tegenwoordig met een laptop uit te lezen zijn is dat ook makkelijk genoeg gedaan). Die dingen worden over het algemeen met busjes/vrachtwagens vervoerd, dat scheelt een hoop (bij de importeur dan he).
Zou het? Zijn er mensen geweest die dat gedaan hebben? Het lijkt mij toch dat dat niet zomaar zal lukken, ook al is er best iets voor te zeggen (volgas rijden met een koude motor is natuurlijk nooit een goed idee).

Dittrich 18-11-2008 11:16

Citaat:

M@rco schreef: (Bericht 28498481)
Wat is dan volgens jou "fatsoenlijk inrijden"? En hoe kan het vermogen precies afnemen door op een bepaalde manier te rijden? Het vermogen wordt bepaald door de fysieke eigenschappen van een motorblok; die veranderen heus niet significant, hoe je er ook mee rijdt (tenzij je er zo debiel mee omspringt dat er wat kapot gaat, maar dat is een ander verhaal).

De manier waarop de dealer en het boekje van de auto het je uitleggen ;) In ruwe lijnen behelst dat zoiets (natuurlijk zal het per auto iets kunnen verschillen):
De eerste 5000 km niet meer gas geven dan 75%.
Tussen 5000 en 10.000 km langzaam het maximale gas dat je geeft opschroeven naar zo'n 85 - 90% van het maximum.
Tussen 10.000 en 15.000 km langzaam opbouwen naar 100%.
Benzinemotoren:
Bij koude start nooit meer dan 3000 tpm draaien en nooit maximaal gas geven.
Diesel:
Bij koude start nooit meer dan 2500 tpm draaien en nooit maximaal gas geven.
Citaat:

Zou het? Zijn er mensen geweest die dat gedaan hebben? Het lijkt mij toch dat dat niet zomaar zal lukken, ook al is er best iets voor te zeggen (volgas rijden met een koude motor is natuurlijk nooit een goed idee).
Ja, dat is zo. Net zoals dat je auto nooit als showroom of demo-model mag worden gebruikt tenzij jij er expliciet toestemming voor hebt gegeven. Dealerstickers mogen ook niet worden opgeplakt zonder jouw expliciete toestemming etc. etc.
Dat soort dingen gaat best ver ;)

KIET 18-11-2008 12:31

Met moderne auto's is inrijden echt niet meer zo ruim nodig. Tegenwoordig worden ze al in de fabriek 'ingedraaid'. Alleen de eerste 1000 km of zo word je nog geadviseerd een beetje rustig aan doen, maar zelfs dan mag een wat hoger toerental nog wel (ik kan me nog van Top Gear herinneren dat ze bij hun nieuwe Chevrolet Lacetti het boekje opensloegen en het enige was 'avoid full throttle starts' bij de eerste 1000 km :)). Er is met een moderne auto alleen wat tijd nodig voor hem om zich af te stellen op jouw rijstijl, maar tot 15.000 km bezig zijn met inrijden is vrij achterhaald :)

En inderdaad, bij alle auto's geldt dat je het liefst moet wachten totdat de olie warm is voordat je hoog in zijn toeren gaat. Als je het Nieuwe Rijden volgt heb je dat probleem ook niet :o Overigens valt een 'luie' motor vaak nog wel weer op te krikken door wat sportiever gebruik :)

Dittrich 18-11-2008 12:36

Vandaar dat ik zei dat het per auto zal verschillen. De nieuwe V50 van m'n oom moest namelijk nog wel zo uitgebreid worden ingereden. Overigens zal een goede tuner je motor over het algemeen ook niet tunen voordat je er minstens 15.000 km mee hebt gereden :o

Het Nieuwe Rijden is op zich een prima idee trouwens, alleen niet bij invoegen (zorgt voor levensgevaarlijke situaties) of wanneer je met een last rijdt, ook dan zorgt het voor gevaarlijke situaties.

Joh@n 22-11-2008 22:37

Ondanks het weer toch even een schone auto:


http://xs133.xs.to/xs133/08476/20081122-dsc_1439908.jpg

En extragratis interieurpic :):
http://xs133.xs.to/xs133/08476/20081122-dsc_1453518.jpg

blablatje 23-11-2008 09:49

Offtopic: Het schakelen bij 2000-2500 toeren is ook bij rijexamens nog niet gewenst als het om invoegen op de snelweg gaat, omdat het gevaarlijk is om met al te lage snelheid in te voegen en veilig rijden belangrijker is dan zuinig rijden. Gewoon invoegen in z'n 4 dus.

Joh@n 23-11-2008 10:44

Ah, het inrijdt verhaal. Nou, vanaf het moment dat er zo'n 200km op staat en de boel goed warm is rij ik gewoon lekker door hoor. Heb dat nu met 3 auto's gedaan en die waren/zijn alledrie lekker fel nu. Mijn Leon is op tussensprints en op top sneller dan wat ze opgeven bij de fabriek, 0-100 heb ik nog nooit getest want daar is een diesel niet voor..

Dysmorphofobist 23-11-2008 12:08

Bij invoegen is het gewoon half gas en dan invoegen (bij vol gas zit ik vaak al aan de 180/200 dus dat is niet zo'n goed idee...). Gaat prima. Bij m'n lesauto moest ik gewoon vol gas geven van mijn instructeur en dan mocht je gewoon bij 4000 toeren (diesel) schakelen. :)

PV 23-11-2008 19:20

1 Bijlage(n)
in de sneeuw ;)

MTpower 23-11-2008 19:24

Een lancia Delta :cool:
Zo een had ik bijna gekocht :o

Dysmorphofobist 23-11-2008 21:18

Zo'n auto had een docent Engels, alleen al daarom veracht ik die bak nu...

Joh@n 23-11-2008 21:35

http://xs233.xs.to/xs233/08470/20081...c_1506_197.jpg

Lekker glijden! :)

nps 23-11-2008 21:41

Het verhaal is klaar, Patrol is achtergebleven in Afrika! Na Europa, Marokko, Mauritanie, Senegal en Gambia is ie eindelijk op zijn final destination...

http://www.barrelbrigade.nl/upload/album/autotum.jpg
in Gambia!

http://www.barrelbrigade.nl/upload/album/IMG_0436.jpg
School waaraan we 'm gaven

http://www.barrelbrigade.nl/upload/album/IMG_0301.jpg
In sahara

http://www.barrelbrigade.nl/upload/album/patrols.jpg
Op TV!

http://www.barrelbrigade.nl/upload/album/IMG_0232.jpg
en ook een beetje mijn sahara auto...

MTpower 24-11-2008 00:05

Gaaf :cool:

KIET 24-11-2008 03:22

O, was dat daarvoor. Ik had dat op tv gezien volgens mij, bij de start in Zandvoort (?), dat er auto's waren die nog niet eens de eerste zandheuvel daar op konden :D Vanuit welke instantie werd dit eigenlijk precies georganiseerd en zo?

nps 24-11-2008 09:05

Amsterdam Dakar Challenge, je koopt in NL een auto voor 500 euro (dat was die van ons ook echt) en rijdt deze vervolgens naar Dakar. Wij hebben wat meer versleuteld omdat we m daar direct wilden doneren aan ons doel. Was echt een ongelofelijke reis, zo gaaf!

www.amsterdamdakar.com

http://www.barrelbrigade.nl/upload/album/IMG_0190.jpg
finishfoto van onze groep

KIET 24-11-2008 15:10

Mag ik trouwens vragen hoeveel je aan die hele onderneming uiteindelijk kwijt bent (aangezien je veel zelf moet betalen kennelijk)? :o Het lijkt mij wel vreselijk leuk en interessant om te doen.

nps 24-11-2008 20:33

reken op 2000 euro incl. inschrijven en incl. vlucht a 500 euro ongeveer terug, en verder inentingen, malariakuur, aanschaf auto enz. Rest is brandstof, eten en onderdak en ligt aan hoe duur je wil doen (wij hebben best riant geslapen en gegeten steeds). In afrika kan je na marokko bijna nergens pinnen dus moet je voldoende cash op zak hebben.

nps 13-12-2008 21:03

en omdat de patrol nu in het verre afrika zit en ik dus zonder auto zat :'( moesten we er maar weer 1tje aanschaffen, en wel deze:

http://img.photobucket.com/albums/v224/nps/IMG_0060.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v224/nps/IMG_0056.jpg

een '77 mini! mn eerste eigen auto!

Dittrich 13-12-2008 21:23

Toffe bak (y)
Veel roest e.d.?

Louis Armstrong 14-12-2008 07:49

te gekke mini, maar het verschil met een nissan patrol, kan bijna niet groter zijn, geloof ik :D

nps 14-12-2008 10:12

hehe nee dat klopt ;) maar deze is ook bedoeld om in Nederland mee te rijden ipv in afrika :)
Qua roest, amper, we hebben m gekocht van iemand die ontzettend veel fijn werk eraan heeft gedaan. Nieuwe bodemplaat, 1300cc handgeschakeld ipv 1000cc automaat, paint job, rembekrachter, andere vooras met schijven ipv trommels, cherrybomb dubbele uitlaat.... zitten wel wat plekjes, maar nou niet bepaald dramatisch! Sterker nog, dit was de meest roestvrije betaalbare mini die we tegenkwamen..

Dittrich 14-12-2008 11:25

Dat is mazzel hebben. Veel plezier ermee iig :)

Nona 16-12-2008 09:13

Ik vind hem stoer. :o

KIET 16-12-2008 09:57

Kan je geen blauwe kentekenplaat aanvragen? Die zijn toegestaan op auto's tot 01-01-1978 (4 cijfers + 2 letters combo op het kenteken). Kost een euro of 40, en blauwe platen staan net iets toffer :o

Verder wel een leuke auto natuurlijk, oude Mini's zijn altijd gaaf :)
Maar volgens de RDW staat-ie wel al een jaar zonder APK (?).

KIET 17-12-2008 23:00

Vanochtend even vlug een foto genomen van De Oude Voes en de 121 op de oprit:
http://members.lycos.nl/devoidpluis/...21/saab121.jpg
Beiden mogen nog wel een schoonmaakbeurtje hebben, en de 96 zelfs een stevige poetsbeurt (ter indicatie; die verkleuring bij het knipperlicht linksvoor is meer in de richting van welke kleur hij eigenlijk hoort te zijn). Maar dat poetsen zal even moeten wachten totdat het weer wat beter is :) De 121 lijkt opeens ook heel modern :D

Dysmorphofobist 18-12-2008 11:39

Leuk hoor, zo'n oude Saab. :)

Dittrich 18-12-2008 13:26

Dat is best een gave bak idd (y)
Weer eens wat anders dan de Volvo Amazone :p

nps 18-12-2008 16:17

Citaat:

KIET-2 schreef: (Bericht 28633356)
Vanochtend even vlug een foto genomen van De Oude Voes en de 121 op de oprit:
[afbeelding]

Beiden mogen nog wel een schoonmaakbeurtje hebben, en de 96 zelfs een stevige poetsbeurt (ter indicatie; die verkleuring bij het knipperlicht linksvoor is meer in de richting van welke kleur hij eigenlijk hoort te zijn). Maar dat poetsen zal even moeten wachten totdat het weer wat beter is :) De 121 lijkt opeens ook heel modern :D

zien! en heb je echt zo'n bolhoedje? :)

Blauwe kentekenplaten staan op de planning want die zijn inderdaad véél cooler ;)

coopergirl 18-12-2008 17:14

Citaat:

KIET-2 schreef: (Bericht 28633356)
Vanochtend even vlug een foto genomen van De Oude Voes en de 121 op de oprit:
[afbeelding]

Beiden mogen nog wel een schoonmaakbeurtje hebben, en de 96 zelfs een stevige poetsbeurt (ter indicatie; die verkleuring bij het knipperlicht linksvoor is meer in de richting van welke kleur hij eigenlijk hoort te zijn). Maar dat poetsen zal even moeten wachten totdat het weer wat beter is :) De 121 lijkt opeens ook heel modern :D

Hoe stoer is dit! Super stoer!

KIET 19-12-2008 00:55

Citaat:

nps schreef: (Bericht 28635528)
zien! en heb je echt zo'n bolhoedje? :)

Blauwe kentekenplaten staan op de planning want die zijn inderdaad véél cooler ;)

Zien? :confused:
De 121 heb ik al ruim 2 jaar, die gebruik ik voor de dagelijkse kilometers :)

@Dittrich; ik heb destijds ook naar een Amazon gekeken, maar die waren doorgaans een stuk duurder en de goedkopere hadden allemaal laswerk. Deze heeft alleen wat vrij makkelijk te verhelpen roest op de carrosserie en een aantal mechanische problemen, maar dat is minder erg dan dat er aan gelast zou moeten worden. Het zou wel grappig geweest zijn naast de bolhoed, want Volvo had bij de Amazons ook een 121-model :p

En bedankt, Coopergirl :)

nps 19-12-2008 08:57

Citaat:

KIET-2 schreef: (Bericht 28624721)
Kan je geen blauwe kentekenplaat aanvragen? Die zijn toegestaan op auto's tot 01-01-1978 (4 cijfers + 2 letters combo op het kenteken). Kost een euro of 40, en blauwe platen staan net iets toffer :o

Verder wel een leuke auto natuurlijk, oude Mini's zijn altijd gaaf :)
Maar volgens de RDW staat-ie wel al een jaar zonder APK (?).

klopt, die kerel had er geen tijd meer voor en had m dus geschorst. volgende week gaan we 'm apk keuren. leuke saab trouwens!

KIET 29-12-2008 18:23

Het zat niet in de planning, maar onverwachts heeft de Saab een broertje/zusje (naar eigen inzicht doorstrepen) erbij gekregen; een Saab 95 (96 station, wezenlijk) uit 1974. Iemand op het Saabforum besloot hem voor een zacht prijsje te verkopen en ik vind de(ze) 95 eigenlijk nóg gaver dan de 96, om drie redenen: chromen bumpers (bouwjaar afhankelijk, ook voor de 96, maar deze had ze dus), aparte achterkant inclusief een Saab-eigen derde bankje in de kofferbak die opgeklapt gewoon een vlakke laadbodem vormt (foto daarvan volgt later, hij ligt nu vol met reserveonderdelen) en tot slot de zeldzaamheid. 96's zijn er hier redelijk wat van nog, van de 95 staan er nog maar ong. 100 van op kenteken in Nederland :)

Vanmiddag opgehaald uit Baarn, de vader van de verkoper had het transport geregeld tegen een schappelijke vergoeding, want op dit moment is hij geschorst en APK-loos, met nog wat mankementen. Ik reed er met de 121 achteraan. De verkopers vriendin (rode jas), die de auto 2 jaar geleden had gekocht, was er ook om afscheid te nemen. Het was gezellig, vriendelijke mensen, maar mijn hemel wat was het koud :p
Zolang ze er nog staan (Lycos gaat er immers uit), het transport:
http://members.lycos.nl/devoidpluis/...nsport95_1.jpg
http://members.lycos.nl/devoidpluis/...nsport95_2.jpg
http://members.lycos.nl/devoidpluis/...nsport95_3.jpg
http://members.lycos.nl/devoidpluis/...nsport95_4.jpg
http://members.lycos.nl/devoidpluis/...nsport95_5.jpg
http://members.lycos.nl/devoidpluis/...nsport95_6.jpg
http://members.lycos.nl/devoidpluis/...nsport95_7.jpg

Louis Armstrong 29-12-2008 19:35

te gaaf :cool:

En wat zijn de plannen als ze eenmaal in glorieuze staat up & running zijn?

Ik heb een oogje laten vallen op een peugeot 404 coupe. Als ik die ooit zou kunnen vinden, dan ben ik helemaal verkocht.... :o

nps 29-12-2008 20:25

whoa die achterlichten, echt heel cool (y) wat moet er nog aan gebeuren voor de APK?

Dittrich 29-12-2008 20:48

Wat een enorm gave bak zeg (y)

Welk project krijgt nu voorrang van je? ;)

KIET 30-12-2008 00:02

De 95 staat al een jaar stil. Destijds is er eens mee naar een Saab-bijeenkomst gereden en dat tripje eindigde op de vluchtstrook toen het olielampje ging branden. Bleek dat hij 3 liter olie had verbruikt. Ze hebben er olie bij gedaan, verder gereden zonder problemen of verbruik en daarna de auto neergezet met de bedoeling er ooit nog eens naar te kijken. Voor de APK zou hij alleen een nieuwe accu nodig hebben; ik moet die even met die van De Oude Voes verwisselen om te kijken of-ie überhaupt nog wil starten :) De versnellingsbak zou vervanging/revisie kunnen gebruiken en de koppeling zou slippen. Olieverbruik zou door een keerring kunnen komen. Maar dat is dus allemaal tweedehands info, wat nog bevestigd moet worden. In principe zou hij echter nog moeten kunnen rijden.

Ik denk dat de 95 voorrang gaat krijgen, vooral omdat de 96 nog gewoon werkt (met gebruiksaanwijzing) en de 95 bijzonderder is. Probleempje is wel dat deze aankoop niet ingecalculeerd was en ik nu gespaard vakantiegeld voor een lange toertrip er aan heb uitgegeven. Aangezien ze niet direct van ellende uit elkaar zullen vallen zal ik eerst even sparen zodat ik die trip alsnog kan maken voordat er groot werk aan wordt gedaan :)

Glorieuze staat weet ik niet of dat op korte termijn haalbaar is - om alles echt netjes te krijgen is wel héél veel geld nodig, en als ze in zulke goede staat zijn is het bijna zonde om nog mee te rijden wat voor mij ook niet te bedoeling is - maar als het aan mij ligt is dit wel slechts het begin :D In de (verre) toekomst wil ik nog wel een 2-takt. Een kennis van mij stelde voor een wagenpark te beginnen met verlepte oldtimers - dat klinkt ook wel interessant :p Ik zie het wel, wie weet wat er nog voorbij komt :)

(In de Nova uitzending van vandaag werd er overigens in het item over het slechte marktjaar 2008 een 96 op een autosloop als het 'jaar 2008' door de shredder gehaald :()

PV 15-01-2009 17:47

de mijne is afgekeurd :mad: :'( repareren zou duur worden, dus ik ga op zoek naar een andere :( ik heb helemaal geen zin in dat gezeik, geregel en geld uitgeven (n)

Dysmorphofobist 16-01-2009 13:01

Zo, aan het kijken voor een nieuwe leaseauto.
Grote kans dat het de Mercedes-Benz C250 CDI gaat worden met een AMG-pakket.
Auto heeft standaard 204PK/500NM (0-100: 7s; 250km/h), maar die wil ik naar 250PK/600NM laten chippen, en de begrenzer laten verwijderen.

Binnenkort even een testrit maken, maar met mijn positieve ervaring met de C63 AMG zal het waarschijnlijk zeker niet tegenvallen. Ik ben benieuwd, zeker gezien het aantal nm's die gigantisch hoog is voor een 4-cilinder diesel. Leuk voor tussensprintjes. :p

KIET 18-01-2009 00:19

Iemand op een ander forum heeft ook een 121 gekocht, alleen heeft hij er de Ronal berenvelgen onder zitten (destijds een optie). Om enigzins begrijpelijke redenen wil hij ze er liever niet onder hebben, maar mij lijkt het wel grappig om ze onder m'n auto te hebben ipv de reguliere met wieldoppen, dus we gaan kijken of we van velgen kunnen wisselen :)

Het soort velgen in kwestie:
http://www.potn.co.uk/blog/wp-conten...eddywheels.jpg
:p:D

Hppa_oud 18-01-2009 00:32

Citaat:

KIET-2 schreef: (Bericht 28757916)
Iemand op een ander forum heeft ook een 121 gekocht, alleen heeft hij er de Ronal berenvelgen onder zitten (destijds een optie). Om enigzins begrijpelijke redenen wil hij ze er liever niet onder hebben, maar mij lijkt het wel grappig om ze onder m'n auto te hebben ipv de reguliere met wieldoppen, dus we gaan kijken of we van velgen kunnen wisselen :)

Het soort velgen in kwestie:
[afbeelding]

:p:D

(y) :D

Qimm 19-01-2009 16:32

Citaat:

KIET-2 schreef: (Bericht 28757916)
Iemand op een ander forum heeft ook een 121 gekocht, alleen heeft hij er de Ronal berenvelgen onder zitten (destijds een optie). Om enigzins begrijpelijke redenen wil hij ze er liever niet onder hebben, maar mij lijkt het wel grappig om ze onder m'n auto te hebben ipv de reguliere met wieldoppen, dus we gaan kijken of we van velgen kunnen wisselen :)

Het soort velgen in kwestie:
[afbeelding]

:p:D

oh mijn god :D (omdat een afkorting gewoon niet genoeg is)

MTpower 19-01-2009 16:51

Citaat:

KIET-2 schreef: (Bericht 28757916)
Iemand op een ander forum heeft ook een 121 gekocht, alleen heeft hij er de Ronal berenvelgen onder zitten (destijds een optie). Om enigzins begrijpelijke redenen wil hij ze er liever niet onder hebben, maar mij lijkt het wel grappig om ze onder m'n auto te hebben ipv de reguliere met wieldoppen, dus we gaan kijken of we van velgen kunnen wisselen :)

Het soort velgen in kwestie:
[afbeelding]

:p:D

hahahaha serieus, FUCKING BRUUT! :D (y)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:42.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.