Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Ik maak me zorgen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1726074)

Sgooll 14-11-2008 21:20

Ik maak me zorgen

Ik heb een moedervlek ongeveer tussen mijn balzak en mijn lies. Het zit meer de kant op van de lies, dan van mijn balzak. Het is een soort moedervlek, alleen wat donkerder volgens mij. Ik maak me daar erg zorgen over, ik denk steeds het het bijv. teelbalkanker is ofzo. :s

Wie weet er meer van, of kan mij gerust stellen? Naar de huisart ofzo gaan liever niet.

Ieke 14-11-2008 22:14

Waarom denk je dat dat teelbalkanker zou kunnen zijn?

Moedervlekken kunnen heel licht zijn, maar ook vrij donker.

Sgooll 14-11-2008 22:35

Citaat:

Ieke schreef: (Bericht 28485520)
Waarom denk je dat dat teelbalkanker zou kunnen zijn?

Moedervlekken kunnen heel licht zijn, maar ook vrij donker.

Ik hoor daar wel eens wat over, en ik ben dan wel zo'n type die vaak denk dat ie het zelf ook krijgt. ;)

Laisve 14-11-2008 22:53

Jij hebt meer vertrouwen in, met alle respect, complete leken op medisch gebied dan in jouw huisarts ? Ik ben heel erg benieuwd hoe je dit op gaat lossen wanneer na intensieve beraadslagingen op dit forum blijkt dat het teelbalkanker is...:n

De dokter is echt de enige die je op dit soort gebieden gerust kan stellen, ga d'r heen!

Cherry Springs 14-11-2008 23:00

Ik geloof dat moedervlekken die muteren bij wijze van spreke alleen huidkanker kunnen zijn, maar daar vergis ik me vast in. Iemand?

Anyways. Als je het niet vertrouwt zou ik naar de dokter gaan!

Ieke 14-11-2008 23:10

Teelbalkanker zit zoals het al zegt in de ballen, een vlekje op je huid dat in dat gebied associeren met iets wat uitgaat van de ballen is opzich onwaarscheinlijk. Pas als je echt een grootteverschil tussen de ballen ontdekt, of bobeltjes, hobbeltjes op je ballen zelf (dus niet in de huid, maar op de ballen, je kan er neem ik aan gewoon zelf naar voelen. Ze horen gewoon glad en vastelastisch te zijn.Is het veranderd ten opzichte van eerder?) etc ga je meer in die richting denken, hoewel zelfs als dat zo zou zijn het ook nog zeker niet acuut betekend dat je ook werkelijk wat ernstigs hebt.
Maar goed, ik kan het niet zien, het is een half verhaal en ik ben nog iets minder dan 2 jaar verwijderd van mijn artsexamen. Naar de huisarts gaan kan altijd, die weet meer en die kan het ook zien.

Lisa 16-11-2008 17:54

En moedervlekken zijn een gevaar wanneer ze groeien, niet rond zijn. Je mag ze dan ook niet kapotkrabben oid, dan gaan ze groeien.

Als het gewoon rond is, vrij plat is en niet groter wordt zou ik me geen zorgen maken.

Dit gaat over huidkanker, niet over teelbalkanker.

Elite! 14-12-2008 10:55

Als er haar groeit op de moedervlek is het waarschijnlijk niks. Dit is mij verteld toen ik een moedervlek liet weghalen ;) Als je je er echt zorgen over maakt moet je echt een afspraak maken met een dermatoloog.

Check ondertussen of er haar op groeit, of hij groter wordt of donkerder en of het pijnlijk is.

crazycat 14-12-2008 14:58

Citaat:

Lisaaah schreef: (Bericht 28491822)
En moedervlekken zijn een gevaar wanneer ze groeien, niet rond zijn. Je mag ze dan ook niet kapotkrabben oid, dan gaan ze groeien.

Als het gewoon rond is, vrij plat is en niet groter wordt zou ik me geen zorgen maken.

Dit gaat over huidkanker, niet over teelbalkanker.

ik ga echt geen moederflek openkrabben die op me balle zit, :S

Loumpiaatje 14-12-2008 15:58

Citaat:

Laisve schreef: (Bericht 28485637)
Jij hebt meer vertrouwen in, met alle respect, complete leken op medisch gebied dan in jouw huisarts ? Ik ben heel erg benieuwd hoe je dit op gaat lossen wanneer na intensieve beraadslagingen op dit forum blijkt dat het teelbalkanker is...:n

De dokter is echt de enige die je op dit soort gebieden gerust kan stellen, ga d'r heen!

Ik snap best dat hij het eerst even hier vraagt, ik zou als ik een jongen was ook niet bij elk vlekje met m'n ballen op tafel gaan bij de huisarts. ;x

Elite! 14-12-2008 21:43

Ik snap dat ook wel, al is het voor een huisarts niet gek als je het wel doet. Je kan maar beter voor de zekerheid gaan dam dat je straks echt iets hebt... denk ik dan maar

Diplex 20-12-2008 16:03

Maak je er maar geen zorgen over, het is gewoon een moedervlek. Moedervlekken kun je overal hebben ;)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:13.