Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Studeren (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=88)
-   -   Ik wil weer studeren!!!!! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1726596)

Betercore_oud 18-11-2008 11:28

Ik wil weer studeren!!!!!

ik hou van beesjes en het enige vak waar ik vrij makkelijk goede cijfers voor haal is engels. Vannacht voor de zoveelste keer gezocht voor een studie, maar echt niks spreekt me echt 100% aan, ik zoek dus eigenlijk tips voor studies die niet zo 1-2-3 ergens op internet te vinden zijn die met beesjes en engels te maken hebben! leraar engels en dierverzorging dus niet..

heb het vmbo zonder ook maar iets te doen afgerond, frans1 op havoniveau (havo4 wel afgerond) havo5 niet afgerond en na 2-3 jaar weer geprobeerd deelcertificaten te halen (vorig jaar) engels havo certificaat (9,2 centraal examen) de rest op havo niveau lukt me niet echt goed meer door weinig interesse/concentratiecrap (bio wel geprobeerd, 6,2 centraal examen, 3,6 mondeling, totale blackout en uiteindelijk dus geen certificaat...) doordat ik waarschijnlijk al wat te lang van school af ben..
halp!

Femic 18-11-2008 15:27

Laat ik je uit de droom helpen: geen enkele studie is 100% leuk, er zijn altijd mindere leuke dingen. Dus staak je zoektocht daarnaar en ga op zoek naar een opleiding die je grotendeels aanspreekt en waarmee je later werk denkt te kunnen vinden dat je leuk zou vinden om te doen.

Betercore_oud 18-11-2008 16:32

80% dan ;p

Kitten 18-11-2008 17:28

Kijk naar iets met biologie?

*oma* 19-11-2008 21:04

Iets met dieren in Engeland?

Pater Noster 20-11-2008 08:42

Wat dacht je van Animal Science op de Cornwall of Plymouth university in engeland?

beesjes in het engels

coopergirl 21-11-2008 10:26

Citaat:

Pater Noster schreef: (Bericht 28507180)
Wat dacht je van Animal Science op de Cornwall of Plymouth university in engeland?

beesjes in het engels

Heb je daar geen VWO diploma voor nodig?

Ik neem aan dat je op het internet al studiekeuzetesten hebt gedaan? Uit mijn hoofd kun je op de site van hogeschool fontys (oid?) zo'n test doen.. Naar aanleiding van je interesses rollen er een boel opleidingen uit die wel/ niet/ matig/ bij je passen.

Liliva 01-12-2008 21:31

okee, dit past voor geen meter hier, maar omdat ik niks beters (actiefs) kan vinden...

Ik heb mijn HBO propedeuse gehaald en wil volgend jaar Diergeneeskunde in Utrecht gaan studeren... Hiervoor moet ik nog 4 vakken op VWO niveau halen, namelijk:
- natuurkunde 1
- scheikunde 1
- biologie 1, 2
- Wiskunde B1

Mijn vraag is of iemand hetzelfde heeft/had en waar je dit het beste kunt doen?
LOI of NHA is me bekend, maar vind het allemaal wat vaag.

danku

Nyawa 03-12-2008 08:52

Citaat:

Liliva schreef: (Bericht 28560692)
okee, dit past voor geen meter hier, maar omdat ik niks beters (actiefs) kan vinden...

Ik heb mijn HBO propedeuse gehaald en wil volgend jaar Diergeneeskunde in Utrecht gaan studeren... Hiervoor moet ik nog 4 vakken op VWO niveau halen, namelijk:
- natuurkunde 1
- scheikunde 1
- biologie 1, 2
- Wiskunde B1

Mijn vraag is of iemand hetzelfde heeft/had en waar je dit het beste kunt doen?
LOI of NHA is me bekend, maar vind het allemaal wat vaag.

danku

Dat kan in Utrecht via het James Boswell instituut. Anders opties zijn de VAVO of eventueel nog het Luzac, maar dan doe je er waarschijnlijk langer over dan de zes maanden die je nu nog hebt.

Pater Noster 04-12-2008 13:30

Citaat:

coopergirl schreef: (Bericht 28512540)
Heb je daar geen VWO diploma voor nodig?

Nee, de graad die je behaald is FdSc (Foundation Degree of Science), en dit staat gelijk aan het Nederlandse Ad (Associate Degree), die toegankelijk is met een havo, vwo of MBO4 diploma.

x-spekkie-x 17-12-2008 14:48

Als je 21 bent mag je sowieso in Nederland een toelatingstest doen en kun je dus zonder diploma's op het HBO terecht :)

Pater Noster 18-12-2008 10:22

Vraag is echter of de persoon het niveau wel aan kan als deze geeneens het doorzettingsvermogen heeft om een havo-diploma te halen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:50.