![]() |
De nieuwe dienstregeling van NS, ben je er blij mee?
Op www.ns.nl zijn de nieuwe tijden te bekijken, wat vind jij?
Ik vind ze stom want ik ben nu 20 minuten langer onderweg van Nijmegen naar Zwolle en andersom, omdat die trein nu ook in Lent en Elst en Arnhem Zuid stopt, waar waarschijnlijk maar zo'n 2 mensen uitstappen. (n) |
Sinds wanneer is er een nieuwe dienstregeling dan? :)
|
Vanaf 14 december, maar er lijkt voor mij (Groningen) niets te veranderen, dus ze doen maar
|
Gouda op het nachtnet <3
|
1 minuut later vertrekken, ach dat overleef ik wel ;)
|
Mijn reis kan blijkbaar nóg optimaler: hij wordt 2 minuten verkort *O*.
|
Voor mij ook niet echt wat veranderd van mijn ouders naar mijn kamer, maar:
Nachttreinen van Rotterdam naar Utrecht *O*_O_ |
-O- Op z'n gunstigst 10 minuten langer.. Van 2 uur en 31 minuten naar 2 uur en 41 minuten. (n)
|
Van 3,5 uur naar 4 uur en 15 minuten :|
Man, ik ben nu nog blijer met m'n autootje :P |
Citaat:
Ik vind het irritant. Dat wat ze moeten veranderen, verandert niet (bijv. 28 minuten overstaptijd) en de rest maken ze juist slechter. (n) |
Ik ben érg blij met m'n kamer nu. De rit duurt langer, maar de NS heeft blijkbaar toch geluisterd naar alle commentaar (ze wouden de stoptrein vanaf 7.49 laten rijden ipv nu 6.49) en laat de stoptreinregeling gewoon zoals ie nu is.
Het duurt dus alleen een minuut of 10 langer. |
Ik krijg een cross-platformoverstap (op hetzelfde perron dus) i.p.v. de "trappen af en op rennen en hopen dat je het haalt"-overstap die er nu is. Dat vind ik wel prima. Reistijd verandert niet, dat is ook wel prima. Verder hebben ze de 3600 (Roosendaal - Arnhem) en de 3700 (Nijmegen - Zwolle) weer aan elkaar geplakt, ik hoop dat dat geen negatieve gevolgen heeft voor de punctualiteit, maar die was toch al redelijk beroerd, dus ach :p Veel slechter kan het denk ik niet worden.
|
even een beetje offtopic; bestaat Rails nog? heb dat blaadje al een tijdje niet meer gezien en op hun site staat Rails is gone...
|
Citaat:
En nee, ik heb de Rails ook al een poos niet gezien :( |
Voor mij verandert er niets (Zwolle-Groningen). Trein vertrekt vanaf dezelfde tijden/ even vaak/ doet er even lang over. Gelukkig, want momenteel sluit het wel aardig aan.
|
Citaat:
|
3 minuten later vertrekken, een paar minuten meer overstaptijd en vervolgens even laat aankomen (y)
't Maakt voor mij dus weinig uit :) |
ik ben nu 20 minuten minder lang onderweg, niet verkeerd dus (y)
|
Citaat:
|
Ik reis wel eens van Deventer naar Zwolle, meestal 's ochtends, maar ik heb toch regelmatig vertraging. En dan ook niet een paar minuten maar meteen 10 - 20 minuten. En als je pech hebt moet je dan in Deventer ook nog wachten op de tegentrein aangezien Deventer - Olst een stuk enkelspoor is, waardoor je nóg meer vertraging oploopt :o
|
en voor mij verandert er volgens mij helemaal niets. lekker makkelijk, hoef ik ook geen nieuwe tijden en perrons te gaan onthouden. (y)
|
Geen verschil met de totale fucked up aansluiting van bus-trein-bus in de reis die ik het meest maak...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb alle routes bekeken die ik met enige regelmaat afleg. Alleen één IC vertrekt vanaf Rotterdam een minuutje later. Ik zie verder geen veranderingen, dus het is wel ok. Op zich altijd wel een aardige aansluiting gehad tussen Utrecht/Gouda en Rotterdam/Dordrecht, dus ik klaag niet te hard.
Gouda op nachtnet, wel echt fijn. :cool: (überhaupt dat nachtnet nu een ronde kan rijden en niet een u.) |
Ik heb niks (meer) met de NS. Maar die van de arriva bussen gaat me veel irriteren!
|
Citaat:
Maar goed, ik was ook super verwend met een auto, en die vertraging van treinen trek ik niet ;-( |
Heb je je auto weggedaan :eek:
|
Ja, omdat ik weer voltijd studeer :'( Met heel veel pijn in het hart!
|
:( wanneer kom je nou laahaaangs
|
Citaat:
|
Lol. Wat voor tijden reizen jullie dan :D Ik denk dat ik toch echt vaker ga dan jullie en al 7 jaar en 6 maanden.
|
En ik zie de trein altijd uit mijn raam voorbij komen en ik hou goed bij hoeveel vertraging er is en dat valt reuze mee.
|
Citaat:
(Voor een reis van vier uur is het sowieso al moeilijk om uit de spits te blijven :D) |
Citaat:
|
Citaat:
Vanaf maandag krijgt hij veel meer speling trouwens :o |
Citaat:
Ik vind juist dat je door een lange reis weinig last hebt van de spits. Mensen zitten allemaal korter dan ik in de trein, dus het is altijd maar heel even druk. Daarnaast zorg ik altijd dat ik een zitplek heb, dus dan maakt het allemaal sowieso niet zo heel veel uit. Daarnaast heb ik in als buiten de spits vaak net zo vaak vertraging. |
Citaat:
Citaat:
Ik woon/werk tegenwoording op Sint Maarten (Nederlandse Antillen) :cool: |
mijn treinen zijn helemaal niet veranderd, zelfde reistijd en vertrekt van dezelfde teiden,
trein vn alkmaar noord naar haarlem en terug. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:42. |