Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Drugs & Alcohol (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=38)
-   -   Kunnen ze testen? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1727378)

snelweg 23-11-2008 09:14

Kunnen ze testen?

Ik wordt misschien getest op school voor drugs omdat een lerares dacht dat ik stoned was in de les. Maar kunnen ze me nu testen? Ik heb dan wel niks gebruikt, maar m'n ouders zullen toch wel zeggen dat ik wat verkeerds heb gedaan of weet ik veel wat dus mag ik weer s wat niet denk ik. En de afdelingsleider (die er vast over zal gaan) mag niet eens aan m'n arm komen dus ik wil al helemaal niet dat hij aan m'n urine komt. Kan ik gewoon weigeren zonder problemen?

m!ke 23-11-2008 09:17

Citaat:

snelweg schreef: (Bericht 28519794)
Ik wordt misschien getest op school voor drugs omdat een lerares dacht dat ik stoned was in de les. Maar kunnen ze me nu testen? Ik heb dan wel niks gebruikt, maar m'n ouders zullen toch wel zeggen dat ik wat verkeerds heb gedaan of weet ik veel wat dus mag ik weer s wat niet denk ik. En de afdelingsleider (die er vast over zal gaan) mag niet eens aan m'n arm komen dus ik wil al helemaal niet dat hij aan m'n urine komt. Kan ik gewoon weigeren zonder problemen?

Ja, ze mogen jou testen.
Als de school een vermoeden krijgt dat je vaak stoned in de les zit hebben ze dus een reden.
Maar als er toch niks aan de hand is, doe het dan toch gewoon? Je maakt je alleen maar verdacht zo

blablatje 23-11-2008 09:59

Je mag een test altijd weigeren, alleen kan je school dan besluiten dat de straf voor weigeren precies hetzelfde is als de straf voor positief getest worden. En de afdelingsleider voert de test natuurlijk niet zelf uit.

mrboot 23-11-2008 10:04

Als je niets gebruikt hebt, zal de drugstest negatief zijn (ze vinden niets), dus kunnen je ouders en je afdelingsleider jou toch helemaal niets maken? :confused:

snelweg 23-11-2008 17:29

Ik ben schoon ja, maar ik heb het liever niet...
Nouja, er zit dan maar niks anders op. Ik zou niet weten hoe erg de straf is, dus...
Bedankt!

mrboot 23-11-2008 18:02

Ze kunnen je toch geen straf geven voor een negatieve uitslag? :s Wat is je probleem dan? Of begrijp ik nou iets niet...

zzgg038 28-11-2008 07:31

Ze mogen zo'n test gewoon doen. Maar als jij niks gebruikt hebt dan maakt dat niks uit toch?:P

niqui 28-11-2008 07:37

Citaat:

mrboot schreef: (Bericht 28521964)
Ze kunnen je toch geen straf geven voor een negatieve uitslag? :s Wat is je probleem dan? Of begrijp ik nou iets niet...

Volgens bij bedoelt snelweg dat hij zich zal laten testen, omdat er als ie niet verschijnt mogelijk uitgegaan wordt van een positieve uitslag waar een bepaalde straf tegenover staat. Of die straf het weigeren van de test waard is, is de vraag.

marketingdevil 20-12-2008 13:05

Citaat:

zzgg038 schreef: (Bericht 28545917)
Ze mogen zo'n test gewoon doen. Maar als jij niks gebruikt hebt dan maakt dat niks uit toch?:P

En jij mag zo'n test gewoon weigeren, en ik vraag me af hoe ze aan willen tonen dat jij toen stoned was sinds wiet zo'n maand in je bloed aantoonbaar blijft...

m3tr01dm1nd3d 20-12-2008 14:41

Citaat:

marketingdevil schreef: (Bericht 28642258)
En jij mag zo'n test gewoon weigeren, en ik vraag me af hoe ze aan willen tonen dat jij toen stoned was sinds wiet zo'n maand in je bloed aantoonbaar blijft...

hangt van het reglement van school af in hoeverre je zoiets kunt weigeren toch?

maar wat een bull verhaal dit, beetje testen op school-O-

pipo_popihaha 20-12-2008 17:38

wat een slecht verhaal, zon test stelt niks voor en al helemaal niet als je niks gedaan hebt. En als je wel wat gedaan hebt ben je niet verplicht mee te werken, de school is namelijk geen direct overheidsinstantie.

ps. Wat een kutschool.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:02.