Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   pws gevaren van het internet (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1727554)

martinetje 24-11-2008 08:29

pws gevaren van het internet

hallo allemaal,
ik moet voor school een profiel werkstuk doen, over de gavaren van het internet
ik heb nu de onderwerpen

Wat zijn de gevaren van het internet
-virussen
-privacy
-betrouwbaarheid
-verslaving
Wie houden zich bezig met de gevaren op het internet
-Overheid
-Criminelen
-'Gewone mensen'

(bewust of onbewust)
Wat zijn de gevaren van het chatten
- cyberlokkers (pedofielen op het internet)
- cyberpesten

alleen dat is niet genoeg.....
weet iemand nog meer onderwerpen voor mij

AzN 24-11-2008 13:40

Mensen worden minder sociaal? Ze gaan minder 'echt' winkelen en chatten meer dan dat ze 'echt' met elkaar praten.

martinetje 24-11-2008 14:10

he dat is een goede
ik zal m verwerken
iemand nog meer ideeën?

Tripp 24-11-2008 18:17

Misschien:
- Waarom maken mensen virussen.
- Wat wil een hacker/cracker met een trojaans paard.

Nona 24-11-2008 18:56

Psychologen houden zich er ook mee bezig, misschien kun je bekijken wat hun bevindingen zijn en hoe (en of) die informatie in de praktijk gebruikt wordt.

remy476 24-11-2008 22:05

Relaties die stuk gaan
pesten/ uitschelden via chat

Evatjuhhhh 25-11-2008 07:47

Is het niet gewoon beter om 1 onderzoeksvraag wat breder uit te kleden? Nu lijkt het op een soort literatuurstudie met over elk ding een klein stukje. Is het niet leuker om iets te onderzoeken en zelf iets te maken wa tje kan onderzoeken?

Bijvoorbeeld het "mensen worden minder sociaal" dan ga je opzoek naar at onderzoeken die erover zijn geschreven, ga je mensen uit je iegen omgeving interviewen en ga je eens op gesprek bij iemand die daar mee bezig is geweest of vraag je een psycholoog hoe hij hier over denkt.

Dan heb je wel een steviger verslag denk ik, en dat lijkt mij ook leuke rom te doen dna enkel informatie opzoeken.

remy476 25-11-2008 08:02

Mag ik vragen bij welk vak (ik neem aan informatica)...maar in mijn tijd mocht je je pws alleen doen over een vakgebied binnen je profiel. Maar dat zal wel weer veranderd zijn neem ik aan dan.

martinetje 25-11-2008 08:30

ik heb EM, maar kwam er achter dat ik toch meer in de infomatica wouw doen, we kregen een lijst waar we uit moesten kiezen welk onderwerp je mocht doen, en deze was het meest geschikt ((wat zijn) de gevaren van het internet?)
dus Evatjuhhhh ik moet dus die vraag uitkleden....

en voor de rest zie ik wel een paar goede dingen die ik wel kan gebruiken, dank :)

narzis 14-12-2008 13:03

minder zelfvertrouwen, doordat er op internet ontsetend veel ideaal beelden worden getoond?

Vinniebar 14-12-2008 15:15

Terminator 3-scenario mogelijk bij ontstaan Artificial Intelligence

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:44.