![]() |
Vrije dag voor diploma-uitreiking
Vorige week ben ik afgestudeerd maar mijn diploma-uitreiking is pas op 17 december. Omdat ik per 1 december ga werken moet ik vrij vragen om hier aanwezig te kunnen zijn. Nou is het geen probleem en zal ik ook zeker vrij krijgen maar mijn schoonmoeder zei dat ze je hier vrij voor moeten geven en dat het je dan geen dag kost. Ik heb gezocht in de CAO maar ik heb het niet kunnen vinden (ook omdat ik niet weet waar ik moet zoeken en wat ik logisch vond, daar stond het niet). Kan iemand me vertellen hoe dit zit? :)
|
Ik zie het niet onder de bijzonder verlofregelingen staan, dus ik denk niet dat het opgenomen is. Maar je kunt het natuurlijk alsnog vragen.
|
als ze redelijk zijn, geven ze vrij
|
Niet te ambtelijk worden hč ;)
|
Doorgaans krijg je hier geen vrij voor. Het is dat je het ruim van tevoren aanvraagt. Ze hķeven het dus niet te doen. Maar iedere redelijke werkgever zal hier vrij voor geven.
|
De vraag is ook niet zozeer of TS vrij krijgt, maar of het van haar vrije dagen af gaat of niet.
|
Ja, natuurlijk gaat dat van je vrije dagen af. Alleen bij ziekte, trouwen of het overlijden van familie niet.
|
Citaat:
Ik zou het dus gewoon even vragen aan je werkgever. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:37. |