Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Nieuws, Achtergronden & Wetenschap (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=40)
-   -   Artsen tekort in amerika door super claims. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=172824)

Zeehondje 30-07-2002 20:59

Artsen tekort in amerika door super claims.

Las het in de krant vanochtend. Schijnt dus dat artsen of heel duur zijn als je geholpen wil worden, door allerlei extra tests om claims te voorkomen. Of ze stoppen doodleuk met arts zijn.

Ook is het nu dus helemaal niet aantrekkelijk meer om arts te worden. Bush heeft beloofd om dit aan te pakken en dat die super claims is motten stoppen. Ben benieuwd.

Tis wel humor dat die super claims die dus mogelijk zijn, de hele medische wereld op ze gat leggen. Boontje komt om ze loontje!

nare man 30-07-2002 23:18

Ik heb het ook gelezen. Het is werkelijk belachelijk: in Nederland zouden zulke claims gewoon niet-ontvankelijk worden verklaard.

Ach ja. Het zal zichzelf wel reguleren. Als er straks in heel Amerika geen arts meer te krijgen is, zullen ze het systeem wel moeten veranderen.

DarGull 30-07-2002 23:25

Citaat:

nare man schreef:
Ik heb het ook gelezen. Het is werkelijk belachelijk: in Nederland zouden zulke claims gewoon niet-ontvankelijk worden verklaard.

Toch worden dat soort claims ook hier steeds vaker gehonnereerd niet zoveel als in de v.s. maar toch...

Zeehondje 30-07-2002 23:54

ik hoop dat er hier op tijd gerealiseerd wordt dat zulke claims zeer schadelijk zijn voor de medische wereld.

autodropje 31-07-2002 08:26

Citaat:

Zeehondje schreef:
ik hoop dat er hier op tijd gerealiseerd wordt dat zulke claims zeer schadelijk zijn voor de medische wereld.
idd, dokters zijn ook maar mensen, die maken wel eens fouten.

EvilSmiley 31-07-2002 16:43

Hmm.. stel dat een doktor nou dronken was en je hebt getuigen ...

Er zou een commissie op gezet moeten worden om te beoordelen of in welke gevallen een doktor aansprakelijk is.

Balance 31-07-2002 17:48

Citaat:

EvilSmiley schreef:
Hmm.. stel dat een doktor nou dronken was en je hebt getuigen ...

Er zou een commissie op gezet moeten worden om te beoordelen of in welke gevallen een doktor aansprakelijk is.

kdenk niet dat het alleen zulke gevallen zijn in amerika.
net als de dikke vrouw die de Mac, de burger king en nog 2 fastfoodketens aanklaagt, zijn d'r meer van die gekken die gewoon alles doen om aan veel poen te komen!

en of het dan terecht is dat een arts die claim naar z'n hoofd krijgt gesmeten of niet, alles voor het geld, lijkt het tegenwoordig wel in de VS (als ik de media moet geloven dan en ja, dat doe ik)

in de meeste gevallen vink het vooral supertriest!

Darkened Sky 31-07-2002 20:31

Citaat:

linda85 schreef:
alles voor het geld, lijkt het tegenwoordig wel in de VS

in de meeste gevallen vink het vooral supertriest!

Zeker weten

Isa 04-08-2002 06:12

in Amerika worden toch alleen degenen met geld geholpen. anders rot je in de achterbuurten.

Sommetje 13-08-2002 14:45

het viel wel te verwachten.

BBEM 13-08-2002 22:08

bewijst maar weer dat er een hoop fout is in amerika

UnknoWn EntiTy 13-08-2002 22:46

Citaat:

BBEM schreef:
bewijst maar weer dat er een hoop fout is in amerika
was niet meer nodig toch?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:23.