![]() |
verbetering nodig! hak en kraak af en aan!
Jaja,
Ik ben een redelijk goede dichter, maar die *%^^$#&^sinterklaasgedichten, ik kom er niet uit. wie wil een paar verbeteringen aan dit gedrocht opmerken? Of een ideetje voor nog een strofe.. ZOEF! ZOEF! Zo gaat dat in ’t begin Of met meewind En ben je de bergen in, heb je in het bergafwaarts eigenlijk het meeste zin STEUN! KREUN! Zo gaat dat tegen bergen op Of naar een heuveltop, die meer lijkt op een heuse col Of met flinke windstoten tegen Of in het peloton aan kop Sit-ups in de ochtend Gezond voer overdag Spinning in de avond En doorgaan, Met een heuse boerenkiespijnlach. |
Misschien wel leuk om mijn gedicht van vorig jaar (voor m'n moeke) te posten ter vergelijk:
Moederkloek en vaders’ troost In een huis straks zonder kroost Midlife en leeg-nest-syndroom A house is not a home. Je kinderen blijven altijd je kind Thuis of uit, vijand of vrind Ziek en gezond, ver weg en dichtbij Verbonden en toch vrij ‘Haarlem’ is een zekerheid Voor ‘n kind dat zijn eigen leven leidt Een kuuroord en een huis. Voor jou is het een thuis. |
Ik zou een duidelijker rijmschema kiezen.
En die ook consequent toepassen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:29. |