![]() |
Slechte knieën
Ik moet dus van de huisarts stoppen met honkbal (of tennis) omdat de belasting te groot wordt die op m'n knieën komt. Heb namelijk last van overbelaste kniepezen. Nu wil ik niet dat ik m'n actieve uurtjes kwijt raak en veel meer binnen zit. Dus ik zoek eigenlijk een vervangende sport, waarbij niet die belasting is.
Owja, zwemmen lijkt me nix. Wist niet waar ie moest, kon nl. ook op sport |
hehe ik wou net zwemmen zeggen :p
euh, ik heb vijf jaar judo gedaan zonder veel last van mn knieën. als je een beetje oplet bij de opwarming moet dat wel goed zijn. |
Wat dacht je van wandelen of fietsen?
|
Ik heb ook last van slechte knieen en moest daarom stoppen met schoonspringen en dansen, en ben toen gaan fitnessen, de mensen van zo'n sportschool geven je dan advies over wat je wel en niet mag doen en je kan sporten onder begeleiding van een fysiotherapeut, dus misschien is dat een tip...
|
Citaat:
Eva (die alweer mee gaat doen aan de komende dodentocht WHOOT WHOOT :cool: (y) ) |
Zwemmen? Wat ik heb met mijn knieen weet ik niet precies, mis kraakbeen ofzow maar zwemmen word bijna altijd afgeraden bij mij. Ik kan die draai beweging niet goed maken, maar dat is bij iedereen anders. Fitness is ook leuk om te doen en je traint tegelijker tijd je conditie en spieren.
Rosie |
Wat dacht je van paralympics? :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
wandelen is toppie (y) :p nog 9 dagen en dit kindje gaat 100km wandelen (op 1 dag :eek: ) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Veeleisend he? ;) :p |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
wandelen, fietsen en judo zijn af te raden. Eigenlijk alle sporten waarbij je veel loopt en rent. Maar dat wil je niet. Ik raad je dus aan gewoon een knieband te dragen en ik denk dat je dan nog rustig aan honkbal kunt blijven doen, omdat dat geen sport is met onverwachte richtingsveranderingen op je kniegewricht. Fitnessen lijkt me ook wel wat voor je, alleen moet je er dan voor zorgen dat je je onderbenen niet te zwaar belast. En verder kan ik je aanraden voorzichtig te sporten met knieband. Zo leer je de spier aan te sterken, waardoor de last minder wordt. Ehm dit moet je ook niet klakkeloos geloven, ik beredeneer dit maar vanuit mijn sportkennis en die is niet optimaal. |
duiken (is GEEN zwemmen), ga tafeltennisen, weet ik veel
|
*is nieuwsgierig naar deze topic*
*heeft dr knieen verneukt* |
Citaat:
Het is alleen dat bij sporten waar je veel glijt zeg maar, de belasting extra hoog wordt op je knieën |
Citaat:
|
al aan waterpolo gedacht? je moet er wel bij zwemmen maar je kunt wel je agressie uitleven op de bal!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Haha en nee daar bijten ze niet in tenen, want dat is verboden, wel trekken ze aan je zwembroek. |
gewoon boksen misschien, neit te hard...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:47. |