Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Vervolgverhaal! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1729412)

flyaway 04-12-2008 20:50

Vervolgverhaal!

Letteren is weer wat drukbezochter!
En om dit zo te houden, leek het een goed plan iets neer te zetten waar iedereen actief aan mee kan doen. Het basisidee is bekend, maar misschien kunnen we er nog een leuke draai aan geven (ideeen?).

We beginnen met een zin, dan schrijft iemand daar een stuk aan en post dit. Daarna gaat iemand anders verder.

De bedoeling is dat het een echt verhaal wordt, met karakterontwikkeling en een verhaallijn. Deze kunnen we vantevoren afspreken, of juist even kijken wat er van komt en dan met z'n allen bespreken wat we er mee gaan doen.

Of we doen dit in groepjes met elk een eigen topic. Of in groepjes waarbij elke groep overlegt over het volgende stuk van het verhaal en deze dan post, waarna weer een ander groepje het vervolg schrijft.

Het stuk dat toegevoegd wordt moet dus echt een waarde hebben in het verhaal en het verhaal ook doorzetten of een beetje wenden, maar dat het geen los-zand-stukjes worden. Hiervoor kunnen we ook regeltjes stellen, mij lijkt in ieder geval een minimum aantal woorden een vereiste.
Verder kunnen we, net als in het Spel-topic van jaren geleden, afspreken dat degene die gaat schrijven 'Los!' roept als die gaat schrijven, zodat we geen twee schrijvers voor hetzelfde krijgen.

Animo? *O*

Vogelvrij 05-12-2008 08:51

Ik heb in elk geval wel animo voor iets als dit, maar in groepjes lijkt me een beetje vaag... Ik denk dat we nog even goed moeten bedenken wat precies handig zou zijn;)

Neko* 05-12-2008 09:12

Lijkt me heel erg leuk. :)

Reynaert 05-12-2008 10:32

Ik zou het leuker vinden wanneer we afzonderlijke verhaaltjes zouden schrijven, waarbij we elkaar een onderwerp geven. Maar misschien is dat een idee voor een ander topic (het is ook al eerder de revue gepasseerd).

Vogelvrij 05-12-2008 18:21

Citaat:

Reynaert schreef: (Bericht 28577304)
Ik zou het leuker vinden wanneer we afzonderlijke verhaaltjes zouden schrijven, waarbij we elkaar een onderwerp geven. Maar misschien is dat een idee voor een ander topic (het is ook al eerder de revue gepasseerd).

Je bedoelt zoiets als wat we eerst hadden, dat je aan de ander de volgende titel weer geeft? Het voordeel daaraan is dat het meer individueel is, zodat je ook wel bevredigendere resultaten krijgt.

Reynaert 05-12-2008 20:05

Citaat:

Vogelvrij schreef: (Bericht 28579567)
Je bedoelt zoiets als wat we eerst hadden, dat je aan de ander de volgende titel weer geeft? Het voordeel daaraan is dat het meer individueel is, zodat je ook wel bevredigendere resultaten krijgt.

Ja, ik bedoel zoiets als dit.

flyaway 05-12-2008 20:57

Zoals Speltopic dus. Die kunnen we ook weer invoeren :)

Vogelvrij 06-12-2008 08:55

Citaat:

Reynaert schreef: (Bericht 28579832)
Ja, ik bedoel zoiets als dit.

O ja. Zoiets hadden we al eerder ook gedaan, ik vermoed dat die een beetje is stilgevallen door de onduidelijke titel.

fizzle-fluffy 06-12-2008 23:47

Oh, dat speltopic lijkt me echt superleuk!

flyaway 07-12-2008 11:15

Dit is het Spel-topic waar ik het over had.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:19.