![]() |
gewicht vraagen
ik vroeg me af, waneer ben je nou overgewicht?, ik train nu 5-6 dagen in de week, 3-4 in de sportschool en de rest thuis, ik weeg 95-100 kilo maar ben wel 1,90
ik ben niet dik maar vroeg me nu wel af, ben ik wel overgewicht ofzo? :S ik heb wel een buik maar niet echt dat ie opvaltdoor me shirts enzo heen |
Waarschijnlijk zal je volgens bepaalde richtlijnen (bijvoorbeeld BMI) wel te zwaar zijn, maar ik zou me er niet zo veel van aantrekken. Je sport veel, en je bent niet dik, dus ik zou er niet zo'n probleem van maken.
|
Als je veel sport is je bmi toch niet meer betrouwbaar om overgewicht vast te stellen... Je kunt het misschien beter vragen aan je trainer in de sportschool, die heeft er allicht meer verstand van. Je hebt ongeveer dezelfde maten als een paar kennissen van mij, en die hebben echt geen overgewicht - maar je bent natuurlijk pas 16, dat maakt mogelijk wel uit.
|
Je bent nooit overgewicht.
|
BMI niet te serieus nemen vanwege het sporten maar ook niet vanwege je leeftijd. Vanwege nog wat groei enzo kan het afwijken. Leef een beetje gezond, waarbij sporten al heel goed is en dan moet je je nog niet te veel zorgen maken denk ik. Maar bovenstaande tip van je sportinstructeur eens om advies vragen is natuurlijk nooit verkeerd.
|
Ik ben toen ik ben sinds gaan sporten ook bijgekomen (nu 3 jaar geleden). eerst val je meestal af, en daarna kom je bij. Althans dat is bij fitness zo. Ik ben ook zwaarder geworden, maar dat komt door een toename van spiermassa. Als je je er goed bij voelt moet je zo blijven.
|
Je bent een vrouw en die mogen volgens al die dieetexperts nooit 100 kilo wegen. Volgens die experts heb je wel licht overgewicht, maar zeker geen ongezonde zeg maar.
Je zegt dat je sport, je bent lang en je vind het zelf niet erg. Misschien heb je wel licht overgewicht, maar so what? Als jij lekker in je vel zit is er niks aan de hand :) |
....Zie je die M daar links staan, Elite?
|
Citaat:
|
En Vent? :D
|
Als je veel sport hoef je je eigenlijk weinig zorgen te maken over je gewicht. Om maar een voorbeeld te noemen: sumoworstelaars. Lekker random, ik weet 't. Maar die lui zijn best wel fit, ondanks 't feit dat ze 2x2 meter zijn. Genoeg sporten en verder geen zorgen maken dus. :)
|
Je kan toch gewoon in de spiegel kijken?
|
Laat je vetpercentage meten?
|
Bereken gwn je BMI
|
je kunt natuurlijk uitgaan van je BMI,
Maar een BMI geld pas ongeveer vanaf je 18e. Dus als je een BMI test doet, zorg er dan voor, dat je dit bijvoorbeeld via www.voedingscentrum.nl doet. en stel hem in op je eigen leeftijd. Daarna kun je je omvang meten. terhoogte van ongeveer je navel , meetlint er om. Voor mannen gelden de volgende richtlijnen: Een middelomvang van tussen de 94 en de 102 centimeter geeft een licht verhoogd gezondheidsrisico aan Een middelomvang van boven de 102 centimeter geeft een sterk verhoogd gezondheidsrisico aan Maar dit heeft alleen nut, wanneer je BMI te hoog is. Ook kun je je vetpercentage laten meten. ik weet niet of je weet hoe dat werkt? je kunt dit gewoon het beste laten doen bij iemand die er verstant vanheeft, ( misschien bij je sportschool wel ) Hier komt ook weer een uitslag uit. Deze is betrouwbaarder dan je BMI. Succes ermee, blijf lekker sporten! is goed voor je ;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:57. |