Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eten & Drinken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=62)
-   -   Speculoos (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1729588)

Mara 05-12-2008 20:15

Speculoos

Het bestaat al een tijdje in België, nu is 't ook naar Nederland gekomen - Speculoos.

Speculaas, maar dan smeerbaar, voor op brood.

Voor degenen die 't nog niet gehad hebben: Lijkt 't je lekker?
Als je 't wel al hebt geprobeerd: Is 't lekker?

Oh en voor de discussie: Vinden dit jullie een goed idee, en wat wil je graag nog meer in smeervorm voor op brood zien!

Calyx 05-12-2008 20:22

Het is toch al tijden in Nederland? Ik at het voor het eerst deze zomervakantie namelijk, gewoon gekocht bij de Jumbo toen. Ik vind het opzich wel lekker, maar heel zoet.
Ik vind het prima idee! Dan wil ik ook wel bastogekoekensmeersel ofzo.. :)

Thoughtful 05-12-2008 20:26

Ik heb het wel eens op maar vond er niet veel aan. Doe mij maar gewoon echte speculaasjes op brood :o

Maar een goed idee vind ik het wel. Al weet ik niet wat ik verder voor smeerbaars zou willen.

ikkuh15 06-12-2008 10:28

Heb 't nog niet op, ben wel benieuwd hoe het smaakt naar alle dingen die ik erover hoorde toen het in belgie was ;) Maar vind het zonde zo'n hele pot te kopen, omdat ik ook al niet zo houd van speculaasjes op brood (A)

ikkebenikke 06-12-2008 16:55

ik vind het wel lekker, maar denk dat je het snel beu wordt

Mara 06-12-2008 17:50

Citaat:

Calyx schreef: (Bericht 28579873)
Het is toch al tijden in Nederland? Ik at het voor het eerst deze zomervakantie namelijk, gewoon gekocht bij de Jumbo toen. Ik vind het opzich wel lekker, maar heel zoet.
Ik vind het prima idee! Dan wil ik ook wel bastogekoekensmeersel ofzo.. :)

Dan wordt d'r nu pas reclame voor gemaakt ;)

Andijvie 06-12-2008 19:02

Citaat:

MeelFriek schreef: (Bericht 28582339)
Dan wordt d'r nu pas reclame voor gemaakt ;)

Klopt ja, ik zag 't ook al een tijd staan, en ineens was er ook reclame op tv over :Y

Het lijkt mij overigens niet erg lekker. Ik vind speculaas op brood wél lekker, maar dan heb je ook gewoon knapperige koekjes op brood... zo'n smeersel lijkt me gewoon niet lekker (de smaak misschien wel, maar ik vind juist de knapperigheid zo lekker).

AzN 06-12-2008 20:28

Ik heb 't (nog) niet geprobeerd, maar 't lijkt me niet erg bijzonder eigenlijk. 't Doet me aan pindakaas denken.

Ik zou wel 'ns witte chocoladepasta met aardbeien- of bananensmaak willen proeven, lijkt me erg lekker :D.

bagel 07-12-2008 02:27

Speculoos zijn de Belgische speculaaskoekjes alleen doen ze er in Belgie geen specerijen in en daardoor zijn het net bastognekoeken. Ze hebben ook Mc Flurrys met Speculoos Dat is pas een aanrader

Maar dat meer voor de info..

sonho 08-12-2008 09:50

Ik vind het erg lekker en handig, want dit kan je makkelijk meenemen, speculaasjes worden vies als ze een halve dag in je tas zitten (en jaaaa, dat is wel op te lossen, maar toch).

Cassiopeia 08-12-2008 09:56

Ik vind het heerlijk (heb toevallig net een broodje met speculoos op). Vind het smaken naar
de bodem van een kwark/monchou taart.

wup 08-12-2008 21:03

Ik heb het, maar vind het niet lekker. Mijn zus had laatst een ander ( veel duurder) merk en die was echt super goed te doen. Vergeleken met die is speculoos echt smerig. Ze was er ook van overtuigd dat ze dit 20 jaar geleden ( of nog langer misschien wel) ook al op brood at.

Vind het idee wel goed (y)

sonho 08-12-2008 21:57

^^Nog duurder dan Speculoos???

Iduna 09-12-2008 09:16

Speculoos is idd niet hetzelfde als speculaas. Ik heb hier beide pasta varianten en vind ze allebei lekker. Maar speculaas op brood is misschien wel lekkerder en daar word je minder snel misselijk van.

Larry Flint 09-12-2008 10:55

Ken het idd alleen vanuit belgie, iemand heeft het een keer voor me meegebracht uit antwerpen. Vond het wel lekker, maar niet iets om elke dag op brood te doen. Oh en wel boter op smeren anders vind ik het erg moeilijk om weg te krijgen.

Andijvie 09-12-2008 14:44

Citaat:

wup schreef: (Bericht 28591366)
Ik heb het, maar vind het niet lekker. Mijn zus had laatst een ander ( veel duurder) merk en die was echt super goed te doen. Vergeleken met die is speculoos echt smerig. Ze was er ook van overtuigd dat ze dit 20 jaar geleden ( of nog langer misschien wel) ook al op brood at.

Vind het idee wel goed (y)

Volgens mij had Calvé heel lang geleden ook een speculaaspasta maar zijn ze daar mee gestopt, ik kan me de pot nog herinneren. Ik ga eens opzoeken of het klopt of dat ik het me fout herinner...

edit:
Citaat:

Reeds op het einde van de jaren tachtig van de 20ste eeuw heeft Calvé enige tijd een gamma van vier smeerpasta's op de markt gebracht, waaronder een speculaaspasta, een kokospasta en een witte chocoladepasta.

Tessing 11-12-2008 14:57

mijn pa had van z'n werk zo'n hele doos vol met speculoos gehad. allemaal van die voorproefjes.. het is wel lekker opzich XD

REETSJ 11-12-2008 15:40

'k vond het opzich wel lekker, maar wel onwijs zoeet.
Dus meer gewoon voor een keertje :D

koekjes 13-12-2008 12:14

ik ken alleen de koekjes en die zijn best lekker

wup 21-12-2008 22:12

Citaat:

Andijvie schreef: (Bericht 28593806)
Volgens mij had Calvé heel lang geleden ook een speculaaspasta maar zijn ze daar mee gestopt, ik kan me de pot nog herinneren. Ik ga eens opzoeken of het klopt of dat ik het me fout herinner...

edit:

Het was niet calvé, maar vergeet steeds te kijken welk merk het nou wel was. Hmm, zal er de volgende keer aan denken

Vogelvrij 22-12-2008 10:24

Maar ik vind speculaas op brood juist het lekkerst als ze niet meer helemaal knapperig zijn, dat hoort juist:cool:

(speculoos nog niet geprobeerd, maar het lijkt me wel oké)

Lenalotte 23-12-2008 19:54

Ik ben echt verslaafd aan speculoospasta _O_

Miekje* 24-12-2008 21:44

Ik niet, ik heb het wel geprobeerd, maar ik vind het ranzig. Geef mij masar gewone speculaasjes!

Kazet Nagorra 25-12-2008 20:44

Ik kende het nog niet, maar het lijkt me niets. Doe mij maar grote hompen vlees.

Miekje* 26-12-2008 18:45

Vlees :N

blauw engeltje 27-12-2008 16:07

ik vind de speculaaspasta wel lekker, maar zo verschrikkelijk zoet en plakkerig (dat zoete krijg ik nog wel weg, maar hij plakt zo aan je tanden! :eek: ) - ik hou nog altijd meer van boterhammen met boter en speculaasjes, eventueel wanneer ze een paar uur in een brooddoos hebben gezeten, dat ze lekker week worden :D

ikhebgeennaam 04-01-2009 20:27

Ik vind speculoospasta echt bah!
En ik weet niet echt wat ik verder nog smeerbaar wil zien, ik hou 't gewoon bij pindakaas xD!

CreativeMusic 22-01-2009 10:41

he is RANZIG op brood. veel te veel chemische smaak eraan. alhoewel het eigenlijk helemaal niet zo chemisch is bereid.

maaaaarrr op panne(n )koeken is het wel lekkertjes. :)

Meeryn 22-01-2009 21:36

ik vind het wel lekker, het is wat anders als specuaas, maar ik raak er wel erg snel op uitgekeken. Het is me ook net iets te zoet..
en k heb geen idee wat ik nog meer smeerbaar zou willen zien..

Calyx 01-02-2009 17:24

Ik heb iets lekkers ontdekt :cool:: Choc chip peanut sensation, het is een soort pindakaas met hagelslag erin, dus soort smeerbare pindarotsjes <3. En oh het is veel minder slecht dan het klinkt, het is van Whole Earth: biologisch en zonder suiker. (btw bij de appie gekocht maar ik zag het ook in de jumbo staan).

Martine1986 02-02-2009 17:42

Citaat:

Calyx schreef: (Bericht 28828710)
Ik heb iets lekkers ontdekt :cool:: Choc chip peanut sensation, het is een soort pindakaas met hagelslag erin, dus soort smeerbare pindarotsjes <3. En oh het is veel minder slecht dan het klinkt, het is van Whole Earth: biologisch en zonder suiker. (btw bij de appie gekocht maar ik zag het ook in de jumbo staan).

klinkt goed (y) Ik ga eens kijken of ik het kan vinden.

edit: dit? is alleen niet suikervrij, maar dat boeit mij verder eigenlijk toch niet :p

Calyx 02-02-2009 17:53

Citaat:

Martine1986 schreef: (Bericht 28833426)
klinkt goed (y) Ik ga eens kijken of ik het kan vinden.

edit: dit? is alleen niet suikervrij, maar dat boeit mij verder eigenlijk toch niet :p

:Y Volgens mij is het hetzelde. Deze heb ik: http://whole-earth.sentia.nl/index2.php?page=pindakaas
Het verschilt niet veel, net iets ander etiket. En ik zie het over de suiker (had ik bij het kopen niet opgelet maar las ik gisteren op die site, maar dat klopt dus niet)

headbangende 13-02-2009 21:18

Speculoooos van lotus

aaah ik ben zo verslaafd aan dat spul
verkrijgbaar bij de AH

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:17.