![]() |
Heb je een bril?
En wat is er mis met je ogen, of vond je het gewoon slim staan?
TS begint, ik heb cylinder, daardoor kan ik niet zo fijn stukken tekst lezen. |
Ik draag een bril ja, want ik kan slecht in de verte zien.
|
Oui, sterkteafwijking -1,5 dacht ik, voor verzien. :)
|
Ik heb aan een oog +0,5 en aan het andere oog -0,25. Dus eigenlijk hoef ik niet écht een bril.
|
nee.
|
Nee.
|
o. en kuttopic.
|
Ja. Heb -2, dus zie in de verte niet zo scherp. En m'n ogen vinden lenzen niet zo fijn, dus dan moet je wel. En ik ben een nerd. Nerds moeten een bril anders klopt 't plaatje niet.
|
Nee, maar ik heb een minieme afwijking, +0.75 bij een oog ofzo en de ander echt nauwelijks, dus alleen als ik heel moe ben zie ik dubbel omdat het dan niet gecorrigeerd wordt, maar verder geen bril nodig, 200% zicht met het oog zonder afwijking.
|
Ik hoor alleen 'n bril te dragen onder 't autorijden, maar zelfs dát vertik ik :bloos:.
|
2x -3,50 maar ik draag lenzen:p
|
Ja, want cylinder en ik ben lichtelijk bijziend, iets van -1,25 en -0,50 oid. Maar ik heb 'm op zich niet echt nodig en zodoende draag ik 'm bijna nooit, meestal alleen als ik colleges heb in grote collegezalen want ik zit dan achterin te chillen. Bij langdurig lezen is het ook wel relaxter. En ik heb 'm uitgezocht op debielheid, want ik wilde geen standaard emomontuur en ook geen graflelijk jamai-ding.
http://img354.imageshack.us/img354/8691/foto736vi5.jpg Hier, een lekker wazige webcamfoto. Speciaal voor jou, internet (y) |
Citaat:
OT. Ik heb -2.5 aan beide ogen en daar draag ik meestal lenzen voor. 's Ochtends, of als ik er zin in heb om onverklaarbare redenen, of als ik een lens kwijt raak zonder de nieuwe al gekregen te hebben, draag ik een bril. |
Ja. -3 links en -1,75 rechts.
|
-4.75/-5, dus ja ik heb een bril. Maar meestal lenzen in, want ik heb geen briltolerant hoofd zoals sommigen. :)
|
Nee, geen bril. Ik vind van mijzelf dat ik uitmuntende ogen heb en alles zeer goed kan zien, zowel van dichtbij als veraf.
|
Ik moet misschien een bril, maar ik wil het niet :(
|
Ik heb -3,25 en -3,00 of zo. Ik draag nu lenzen, maar vroeger droeg ik wel een bril.
|
Ja, 2x -2,00. Heb heel lang een bril gehad, toen lenzen en nu weer een bril want mijno gen vinden lenzen niet altijd fijn, maar ik vind zelf lenzen leuker dus.
|
Citaat:
|
Ik heb een bril, maar weiger hem te dragen. *o*
Spoiler
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nee
|
Vanaf m'n vierde een bril, maar inmiddels alweer een paar jaar lenzen.
+4,5 en +4,nogwat, allebei met cylinder (-2,75 en -2,25, geloof ik). Oh, en mijn linkeroog gebruik ik eigenlijk alleen als m'n rechteroog dicht is, want daar zie ik maar 70% mee ofzo, dus negeren m'n hersenen dat signaal gewoon als 't kan, want ze hebben er toch niets aan :P (als ik met beide ogen tegelijk zou kijken, zou ik dubbel zien). Lekkere niet-bolle oma-ogen dus! |
Ik heb een bril (-2,00 en -3,25).
Inmiddels zijn mijn ogen iets slechter geworden (-2,50 en -3,50). |
Ik heb -0,5 en -1 ofzo, ik heb m'n ogen al best lang niet meer laten opmeten. Ik heb wel een bril, maar ik draag 'm bijna nooit, soms tijdens colleges of tv kijken.
Ik heb wel een briltolerant hoofd. (y) |
Citaat:
|
Ik heb een bril (-4.25 links -3.75 rechts).
Ik heb lenzen (-3.75 links -3.25 rechts). Ik wil ooit een keer een ooglaseroperatie laten uitvoeren. :o |
Ja, ooglaseren. (y)
Overigens kan ik snachts heel slecht zien, nog net niet nachtblind. |
ik heb geen bril maar wel een briltolerant hoofd.
tja. ;)( = fantome) |
Ik heb geen bril, maar iedereen zegt dat een bril me leuk zou staan. :confused: Maargoed, ik heb er toch geen nodig want ik kan goed zien.
|
Nee
|
Ik heb een bril (-4,75 aan beide kanten), maar ik draag eigenlijk altijd mijn lenzen (-4,25). Ik heb een minieme cilinder aan één oog, maar dat is niet het corrigeren waard. Tja, ik zie best wazig zonder correctie voor m'n oogjes, maar ach. ;)
|
Ik heb geen bril. M'n ene oog is wel -4, maar m'n andere oog is (bijna) helemaal goed. Dus ik kijk meestal gewoon alleen met m'n goede oog. Soms heb ik wel een lens in m'n slechte oog, maar volgens mij kijk ik dan ook niet echt met twee ogen. :o
|
Mijn opticien heeft eens gezegd dat je goede oog dan ook een afwijking kan krijgen, zeker als het verschil zo groot is.
|
ja, sterkte afwijking en cylinder.
|
Ik heb -0,5 rechts en -0,75 links. Niet denderend erg, maar de ondertiteling is nu een stuk beter te lezen. (y)
en dit; Citaat:
|
Nee.
|
Citaat:
|
Ik heb 0,25 de ene kant en 0,75 de andere kant. ik weet niet welke links of rechts is. ik heb een bril maar die draag ik nooit omdat alles daardoor kleiner wordt en ik dat irritant vind. ik heb moeite om dingen van veraf te lezen. Ik heb al jaren mijn ogen niet laten opmeten. Een bril staat mij ook voor geen meter.
|
Juh, slechte ogen (-6, -7). Heb al een bril sinds de basisschool, ik vind het wel best.
|
nee
|
Citaat:
|
Een bril staat mij heel aardig, maar ik heb er geen nodig. Of ik dan 'helaas' moet zeggen, weet ik niet, want ik vind het eigenlijk ook wel prima zo.
|
Ik heb er wel een, maar hoef hem eigenlijk bijna nooit op.
Alleen als ik onwijs moe ben en dan dus voor verweg :D |
Nee en de opticien zei dat ze nog nooit zulke goede ogen had gezien ofzo. :cool:
|
Citaat:
|
1 op het toilet.
|
Ja.
Rechteroog is zo rot als wat (Lui, actually) -5, bij de laatste toch wel recente meting. Wel op afstand, boek lezen zonder bril lukt prima. Beetje jammer. Linkeroog is vrij weinig mis, alleen door gewenning aan brilglazen zal ik even een weekje of wat zonder moeten lopen om het ding weer op goed niveau te krijgen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:16. |