![]() |
schreeuwen in de muziek
Wat vinden jullie nou echt een ultieme schreeuw in muziek. Veel bands hebben tussen de zang door wel een schreeuw. Dimmu Borgir, Cradle of Filth, Lost Prophets etc....
welke schreeuw, uit welk nummer en welke band spreekt jouw nou erg aan? Dat je zo'n gedachte krijgt van: holy mother cow, now that's a scream :cool: :D (kweetut vage omschrijving, maar aangezien hier veel brilliante geesten verschijnen, ga ik er vanuit dat het doel van deze topic duidelijk mag zijn) |
De schreeuw in het begin van Angel of death van Slayer!
|
Deluge-schreeuwen
|
ik vind ut soms wel mooi
|
Radiohead - climbing up the walls :)
Op een gegeven moment hoor je Thom Yorke het echt uitschreeuwen van angst :cool: Het past echt heel goed in het nummer. :) |
betercore zo een beetje alle nummers
viva la youthcrust! |
Ik vind eigelijk alle schreeuwen in muziek lelijk.
|
bij skatepunk vind ik soms van die screams tussendoor wel errug geschikt
Belvedere Bigwig greetz |
The used heeft wel mooie
en ja, de meeste emo/hardcore enzo hebben wel geschikte... schreeuwen heb ik het over, niet grunten. gebeurt nie zo vaak in dat genre |
die schreeuw aan het begin van Slipknot - Get This is wel stoer :cool:
en verder kan Chino van deftones ook altijd wel mooi en coewl schreeuwen :) |
Citaat:
|
bedoel je echt schreeuwen of gewoon grunten? (veel mensen maken hier nie echt onderscheid in..)
|
Ik hou niet van heel de tijd schreeuwen in muziek, wel mooi als het 1 keer door merg en been gaat, bijvoorbeeld
in -Fad Gadget: Lady Shave -Einsturzende Neubauten: meerdere liedjes |
Tool - The Grudge
|
Citaat:
|
als een zanger zingt alsof ie probeert zn maagzuur op te boeren
|
favo schreeuwtjes:
tool - ticks n leeches otep - filthee korn - daddy 40 below summer in het algemeen |
Citaat:
|
Citaat:
wat een leek schreeuwen zou noemen.... maar ja, dan maar beste ' schreeuw' imho: Aaron Stainthorpe |
Cannibal corpse - devoured by vermin
Die krijs in het begin is zeeeeer vet. |
Dissection - Black Horizons, zo tegen het midden poogd Jon een scream die mijns inziens redelijk sfeervol is. Zal wel een effectje overheen zijn gegooid. Een soortgelijke scream zit ook in ‘Where dead angels lie’
|
Mwa daar houd ik niet van.
|
Als Johathan AAARREEE YOU REAAADYYY schreeuwt aan het begin van Blind
|
Citaat:
En zoals eerder genoemd ook Daddy - brr kippenvel |
Citaat:
|
Citaat:
oowk dimmu borgir - hybrid stigmata gelijk aan het begin |
in system of a down - darts zitte ook vet koewle
|
monstrosity-angel of death , die schreeuw in het begin die bij slayer door tom araya geproduceerd word, maar in dit nummer corpsegrinder(cannibal corpse)
en in dominate van morbid angel , als dave vincent het refrein zingt ' we must dominaaaaaaaaaate' :) en nog veel meer. |
UA - snowboard
|
Pink Floyd - Careful with that axe, Eugene
Kan zo gebruikt worden voor een of andere vage SF film waarin er een alien gemarteld wordt. Valt onder de categorie "oerschreeuw". |
Citaat:
en nog 1tje: Muse-Sunburn aan het einde zingt ie: "and I'll hiiiiiddee from the world" als ie dat de 2e keer zingt, echt zow dramatisch krijsend... woeii... :) mooi :) |
otep (y)
en diene van de deftones kan dat ok wel goe :D |
Chimaira - taste my...
( na .. may guns rise to kill me' schitterend. |
Iced Earth - Travel in Stygian
en dan wel live in Athene met Mathew Barlow :eek: :eek: wat een stem heeft die gast!! |
Ik vinnut gegil uit Deftones - Knife Party heel gaaf. Begint ongeveer op 3:30 (y)
|
Citaat:
|
ergens in het nummer In Abhorrence Dementia van Limbonic Art zit een supervette krijs die langzaam aanzwelt en vervolgens uitbarst tot bijna Dani-hoogte, errug koel...
|
in Deftones en Tool zitten vaak geweldige schreeuwen inderdaad :)
|
Manowar - Gates of Valhalla (Hell on stage versie)
omFg _dat_ is nu 'n schreeuw echt een minuut lang ofzo , die's echt ziekelijk vet. |
download 'ravenous-shriecks of the mutilated' maar eens
dan hoor je vette schreeuwen. |
Citaat:
|
Heel Hvis Lyset tar Oss van Burzum zit vol gekwelde krijsen van wolfje. Dat heerscht.
Maar de meest geweldige grunts vind ik toch van Beherit komen. Fluistergrunt!!!! |
ehm
de schreeuwen van analcunt, cannibal corpse, mortician, cripple bastards, etc etc? |
de yeah's in nirvana - lithium zijn koel.
en hoe de zang op een gegeven moment in grandaddy - summer here kids is. ik weet niet of het nou schreeuwen of ongecontrolleerd zingen is, maar het klinkt gaaf en gemeent. |
ik vind de meeste screams wel gaaf, maar ze zijn ondergeschikt aan grunts.
Beste grunts komen van mikael akerfeldt van opeth. |
otep-filthee
sugar coma-crazy |
Schreeuwen in de muziek?
Pink Floyd - Careful with that axe, Eugene Reeds uit de jaren 60, toch een ultieme schreeuw!! Achterliggende verhaal is ook leuk btw : Twee broers uit Canada, eentje genaamd Eugene woonden ergens afgelegen in de bossen, en Eugene raakte dus met zijn axe zijn broer. (voor zover ik weet) De schreeuw is dus de reactie van de andere broer! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:29. |