![]() |
Wat heb je vandaag allemaal gegeten & gedronken #27
Ik zag dat de vorige vol was dus een nieuwe!
Om een idee te krijgen wat de gemiddeld aanbevolen hoeveelheden per dag zijn, kun je kijken op de site van het voedingscentrum: http://www.voedingscentrum.nl/EtenEn...heden+per+dag/ . |
- 4 bruine boterhammen met wijncervelaat
- 1 sultana yofruit - 2 pakjes icetea - 1 kop thee - 0,75l spa blauw en straks burrito's. mmmmm. en dan afblussen met water :D |
ontbijt
2 boterhammen met boter (1 met kaas, 1 met jam) 1 beker melk lunch bij la place 1 zon grote ronde foccacia bol met zalm/sla/en een soort spread 1 grote beker sinaasappel + nogwat smoothie tussendoor 1 snicker 2 mandarijntjes diner rijst, roergebakken groenten en een stuk kipfilet met sambal, satesaus en kroepoek toet schaaltje vanille/choco vla zitnu net lekker op mn toetsenbord te kruimelen :p 1 stroopwafel komt nog nog een schaaltje appeltaart yoghurt van mona :p |
Ontbijt:
Smacks met melk Lunch: Tosti met ham kaas (dubbele boterham) Tussendoor: kaas- en pindaflips Avondeten: zilvervliesrijst met tomaat, champignon, snijboontjes, rozijnen en weet ik het wat nog meer :p Erbij een paar stukjes pangafilet. 2 glazen cola, kop thee 's Avonds nog een glas cola. Vandaag was wederom een werkdag, dus niet zoveel gegeten. |
lunch (vergeten te ontbijten):
1 boterham met veel pitten met een omelet van twee eieren, prei, kaas, 2 plakjes runderrookvlees. 3 espresso's 1 grote kop chai thee Vanavond ga ik iets met wokgroenten, gehakt en mogelijk gebakken aardappelpartjes fabriceren. |
150 ml magere yoghurt + 30 gram rozijnen cruesli
2 mandarijnen 2 appels (kleine) 2 meergranen pistoletjes (1x vega boterhamworst, 1x light pindakaas) 2 appels (kleine) 1 pakje Sultana Straks: 2 meergranen pistoletjes (1x vega boterhamworst, 1x light pindakaas) 1 kom stevige tomatensoep 200 ml magere yoghurt Pff veel te veel fruit! |
4 Crackers met smeerkaas
2 Volkoren boterhammen met kaas en cherrytomaatjes Reepje bonbonbloc truffel Een appel Pompoentaart met truffelsaus Beker cappuccino Glas sinaasappelsap Beker sojamelk Halve liter water Paar glazen cola light |
o; glas sojamelk, boterham met vlokken en boterham met vegaham
t; appeltje m; warme chocomel, dubbele boterham met kaas/jam, boterham met vegaham t; stukje taart (bastognekoeken, slagroom, monchou en kersenvlaaivulling) a; spagetti met tomatensaus en schaaltje tomaat/paprika/sla. Bakje rijstdessert. t; peer met magere kwark en kaneel Beetje te ongezond vandaag, morgen gezonder :) |
Ja brood en thee en appel enzo, boeie, maar ons avondeten was geniaal: ovenschotel met spruitjes, aardappelpartjes, walnoten en geitenkaas met honing (eigenlijk moest het gewone geitenkaas zijn maar dit was ook lekker :D). En witte chocoladetruffels toe. En chocopepernoten. :o
@ikkuh: wat is daar ongezond aan dan? Behalve dan de taart, maar je kunt best met enige regelmaat koek en taart eten hoor... |
Wat een eng en obsessief topic is dit :|
|
Euhh 2 boterhammen met pindakaas, een bolletje met geitensmeerkaas en een appel. En een glas sinaasappelsap, een beker sojamelk, wat glazen water en een glas cola light. Avondeten weet ik nog niet, vermoedelijk iets met uiensoep.
Toch geen uiensoep maar een broodje vegacheeseburger met ketchup en veel ijsbergsla met cherrytomaatjes en feta :) Stukje bonbonbloc truffel. En nog 2 crackers en een bolletje met geitensmeerkaas. |
Inderdaad nogal obsessief. Kunnen we niet gewoon afspreken dat we geen grammen en mililiters enzo meer vermelden? Denk niet dat het mensen boeit dat je 30 of 50 gram muesli eet op een dag...
Ontopic: 1 boterham eiersalade, 1 boterham tzaziki, 1 boterham kipkerriesalade 2 deegrolletjes met pesto (zelfbaksel) 2 boterhammen pindakaas avondeten: pizza pikante salami en ijsbergsla met dressing champagnepudding met kir royal saus komt nog: mandarijn |
Ik ga hier ook eens posten:
Ontbijt: 1 meergranenboterham met bruine suiker 1 meegrn. boterham met gestampte muisjes kiwi Glas melk Lunch: 2 meegrn. boterhammen met tomaat 1 meegr. boterham met rookvlees 1 meergr. boterham met augurk Tussendoor: Dikke plak cake Avondeten: Macaroni met hamreepjes en augurkje + knoflookkruiden Vitalinea chocolademousse van danone Tussendoor straks nog: Tomaatje Pakje evergreen krenten |
gister
Ontbijt 1 dubbele boterham met jonge kaas + aarbeien jam 1 beker melk Tussendoor 1 banaan Lunch 2 x 2 boterhammen als ham/kaas tosti met een beetje curry 1 beker melk Tussendoor een zacht wit puntje met een haring, uitjes en augurk Diner gebakken krieltjes met mayo & ketchup, gekookte worteltjes en een biefstukkie met jus, gebakken uitjes en champignons Toet schaaltje mona citroenkwarktaart yoghurt Later op de avond 1 sprits koek nog een schaaltje mona citroenkwarktaart yoghurt |
ontbijt:
1,5 kop koffie met melk en suiker dubbele boterham met fruithagelslag lunch: dubbele boterham met ei-bieslook salade glas melk cracker met pindakaas |
Ontbijt
Kommetje magere yoghurt, halve banaan en zoetstof Tussendoor sinaasappel Verlate lunch 3 volkorencrackers, 2 met oude kaas, 1 met ei Tussendoor Liga milkbreak 2 speculaas koekjes |
2 Volkoren boterhammen met geitensmeerkaas
2 Volkoren boterhammen met pindakaas 2 Crackers met geitensmeerkaas 2 Appels 2 Bekers sojamelk, 1 glas sinaasappelsap, 2 grote glazen water, paar glazen cola light. Avondeten: meergranen bolletje met kaas en gekookt ei en een grote bak sla met feta en kidneybeans. |
2 boterhammen met jam, appel
glas cola rijst met groente en kip, schaaltje vruchtenyoghurt Sjees echt asociaal weinig...dat wordt morgen inhalen :O |
Gister at ik 's ochtends gewoon yoghurt met cornflakes en een mandarijn, als lunch 3 boterhammen (2 pindakaas, 1 hagelslag) en als avondeten 2 pistoletjes en een komkommer.
En verder 's ochtends en 's middags een beetje veel chocola en 's avonds heel erg veel chocola en chocolade/truffel/gewone kruidnootjes. En rond een uur of 2 's nachts nog paprikachips. Ik vierde Sinterklaas :o *O* |
Citaat:
|
vandaag>>
Ontbijt dubbele boterham met jonge kaas + aardbeien jam 1 beker melk Tussendoor 4 blokjes chocola Lunch 2x2 boterhammen als ham/kaas tosti 1 beker melk Tussendoor 1 appelflap met suiker en poedersuiker Diner fusilli bolognese met wat plakjes jonge kaas erop en dan in de magnetron (Y) Toet schaaltje mona citroenkwarktaart yoghurt Later op de avond 1 glace roze koek schaaltje mona citroenkwarktaart yoghurt :p |
Citaat:
OT: 2 Volkoren boterhammen met geitensmeerkaas. 4 Volkoren boterhammen met pindakaas. Een appel. Broccoli en quorn tandoori. 2 Bekers sojamelk, glas sinaasappelsap, glas water en een boel cola light. En nu nog een boterham met geitenkaasmeerkaas ivm medicijnen. |
^je hebt m gevonden dus?;)
Ontbijt Noten/rozijnenbroodje Flesje optimel Lunch Tosti geitensmeerkaas Yoghurt met 2 handjes cornflakes, lepeltje lijnzaad en 1 mandarijn Tussendoor Bakje chips Keelsnoepjes en suikervrije dropjes Avondeten 2 aardappelpannekoekjes, broccoliburger, gebakken knoflook/ui/paprika/champignons en ketchup Tussendoor Bakje yoghurt met handje cornflakes Bakje truffelkruidnootjes |
Citaat:
O: banaan, glas melk L: stokbrood met paturain, pesto en kruidenboter, kom tomatensoep A: pizza, 2/3 komkommer, 2 glazen cola T: bakje chips, ijsje, lolly, kom tomatensoep met lettertjesvermicelli :) en ga zo 'echte' warme chocomelk maken |
Citaat:
Die broccoliburgers zoek ik al een tijdje, maar mijn AH heeft ze (nog) niet. Zijn ze lekker? En hoe maak je die aardappelpannenkoekjes? :cool: (Ik jat gewoon al je ideeën ;)) |
Citaat:
Ik vind ze lekker ja. Even wennen, ze zijn erg zacht van smaak, maar nu ben ik helemaal om :) En die aardappelpannekoekjes zijn kant en klaar van Aviko :o Maar wel lekker. En je gooit ze gewoon in de oven :) En dan met lekker veel ketchup *O* |
O: een kop thee en een witte boterham met leverworst
T: een chocolate chip cookie en een blikje red bull L: niet echt lunch, heb broodmix gemaakt en in kleine bolletjes in een ovenschaal met olijfolie, knoflook en basilicum gebakken als probeersel voor mn moeders feest, dus daar heb ik 2 kleine broodjes en 1 langwerpig broodje van gegeten. |
Citaat:
|
Ontbijt:
Kommetje magere yoghurt met zoetstof Lunch 2 volkoren boterhammen met magere smeerkaas en boter + oude kaas Tussendoor Stukje kruidkoek Avondeten Visschotel (broccoli+kaas+ een witte vis waarvan ik de naam ben vergeten :p) Toetje: magere yoghurt met verse appel stukjes, kaneel en zoetstof Komt nog: Thee en w.s. een speculaasje of stukje kruidkoek |
o; glas yogho, boterham met vlokken, boterham met vegaham
t; peer m; pakje yogho, stuk kerstbrood met spijs, boterham met kaas, boterham met vegaham t; kapje van brood gedoopt in cup a soup Pompoen t; appel a; wrap met groente/quorn/tomatensaus en 1/3 dubbele wrap met cheddar schaaltje karamelvla t; stukje banketletter met spijs |
O: boterham met paturain, beker sojamelk
L: bruin pistoletje met geitensmeerkaas, bakje rauwkost T: 2 crackers met kaas, appel D: geitenkaaspizza met rucola van AH T: appel Verder vooral heel veel cola light gedronken, fijn van die hangdagen in het ziekenhuis. Pizza ter compensatie van mijn frummellijstje dus maar, prima (y):o Ave, ik zal eens zoeken, klinkt lekker en makkelijk :cool: |
O: hoekje van een cracker
M: kinder maxi ofzo iets T: Mandarijn A: Aardappelpuree, gekookte worteltjes, en nog iets.. & Chocoladevla |
@ Bloem: hehe, wij eten veel dezelfde dingen. (pizzzaaa)
Ontbijt Magere yoghurt met Special K Actief & All-Bran Nutty, lepeltje lijnzaad en 1 mandarijn Tussendoor Zakje fruitsmoeltjes Lunch Dubbele boterham geitensmeerkaas Dubbele boterham crème de brie Tussendoor 2 eierkoeken Avondeten Pizza met geitenkaas, rucola en pijnboompitjes Komkommersalade Tussendoor M&M's Vanilleyoghurt met handje cornflakes en 1 mandarijn |
Ave, die special K actief is die met honing toch? Die at ik ook veel de laatste tijd. :d
|
Gister:
Ontbijt: 4 volkoren wasa knackebröd met kaas Lunch: Dubbele boterham met boter en vlokken Tussendoor: Pakje samsonkoekjes Avondeten: Koude schotel met 2 minipistoletjes met rauwkostmix en kaas. Schaaltje luchtig toetje banaan Gedronken: 1 liter sinaasappelaanmaak, kop thee en een beker multivitamine Vandaag;) Ontbijt: Schaaltje appeltaartcruesli met halfvolle melk Gedronken: Beker mangothee |
O: 2 volkoren boterhammen met geitensmeerkaas, beker sojamelk, glas sinaasappelsap.
T: appel, beker sojamelk. L: stuk "AH Excellent boulogne afbakbrood" met pesto, mozzarella en cherrytomaatjes, 2 glazen water. T: stukje afbakbrood met geitensmeerkaas, 2 glazen cola light D: wordt "zelfgemaakte" groentensoep en nog een stuk van dat afbakbrood. T: 2 crackers met geitensmeerkaas, boel cola light |
Citaat:
Ontbijt Yoghurt met Special K Actief & All-Bran Nutty, lijnzaad en 1 mandarijn Tussendoor Eierkoek Plak ontbijtkoek met halvarine Lunch Dubbele boterham met gekookt ei Geroosterde boterham met hüttenkäse en tomaat Bakje kwark met bosvruchtenjam (anders is t echt vies :o) Tussendoor Eierkoek Boterham met geitensmeerkaas Avondeten Patat met ketchup & mayo, sla met teveel slausaus, tjaptjoi Tussendoor Yoghurt&kwark met mandarijn en cornflakes |
o; glas yogho, bth aardbeienjam, bth vegaham
m; bth kaas, bth appelstroop, roggebth vegaham t; roggebth chocopasta, peer a; aardappels, boontjes, groenteburger. Schaaltje caramelvla t; evergreen crunchy en kiwi gold |
Brooddagje
Ontbijt: 2 witte boterhammen, allebei met venz bruin/wit met funnies *o* Tussendoor: bakje dorito's nacho cheese Lunch: witte boterham met groene peperpaté Avondeten: dubbele tosti met ham/kaas 's avonds: brok speculaas |
O: banaan met beetje muesli + yoghurt
L: 2 tosti's met kaas, pesto en fritessaus T: beker thee, snoepje, handje chips A: boerenkool met vegetarische rookworst, waterijsje T: paar snoepjes |
'Brunch' : 1 boterham met sandwichspread, 1 boterham met vleeswaar
Tussendoor: 1 banaan, koffie, thee Avondeten: Aardappels (gekookt), spinazie en een hamburger (van de slager, niet zo'n diepvriesgeval) Tussendoor: 1 werthers original :P, Thee |
Ook "brunch": 4 boterhammen met geitensmeerkaas, 2 bekers sojamelk, glas sinaasappelsap.
Tussendoor: glas cola light Diner: McDonalds, groentenburger en friet, met cola light. Ik was laat wakker en daarna niet meer thuis tot zonet, vandaar. |
- kom yoghurt met cruesli
- plat brood (nang) bij een gerecht met gebakken aubergine en tomaat - 5 muntdropjes - warme sesambol met roerei en champignons - 1 granaatappel - 3 knackebrod met kruidensmeerkaas - veel thee, water, 1 koffie verkeerd |
7.15: glas yogho, boterham met bebogeen, boterham met vegetarische boterhamworst
10.45: appel 12.15: Kop erwtensoep, bruin afbak- broodje cheddar, bruin afbak-broodje vruchtenhagelslag 14.00: halve mango |
Brunch: 1 volkoren boterham met gebakken ei
Tussendoor: veel pindarotsjes en 2 speculaasjes Avondeten: grote kop erwtensoep, 2 volkoren boterhammen met kaas Veel chai-vanille-thee & 2 koppen koffie Komt nog: Yoghurt + een groene appel en nog meer thee |
2 Crackers met geitensmeerkaas
2 Dikke sneden kerststol met boter Nog 2 crackers met geitensmeerkaas Een appel Spaghetti met pesto en mozzarella en veel aubergine/courgette/cherrytomaatjes Ennn een beker sojamelk, glas sinaasappelsap, glas water en veel cola light. |
4 boterhammen met ham kaas komkommer en mayo
3 chocolaatjes een cakeje een kaasuitenstokbrood sinaasappelsap cola light thee |
twee enorme broodjes met pitjes en komijnenkaas, halve liter verse jus d'orange, bak perzikkwark, twee blikjes red bull light, een pakje liga milkbreak en een paar glazen water.
strakssss bier & pizza, tralalalala! |
2 Meergranen bolletjes met kaas en cherrytomaatjes
1 Meergranen bolletje met geitensmeerkaas 1 Snee kerststol met boter 1 Appel Glas sinaasappelsap, beker sojamelk, glas water, paar glazen cola light Avondeten zal wel iets met vegahamblokjes, champignons en courgette worden. |
- 3 'ontbijt cakejes'
- beetje rijst met beetje aubergineschotel (maar er bleek varkensvlees in de saus te zitten, dus heb ik het niet opgegeten) - 4 knackebrod met smeerkaas - 1 appel (maar die bleek al heel zacht te zijn, dus heb ik ook niet opgegeten) - paar stokrboodjes met pesto en 2 bruschetta's met tomaat&knoflook - aspergerisotto met parmezaanse kaas - thee, water, 1 cup-asoup-, 1 glas grapefruitsap, 2 glazen rode wijn |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:55. |