Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eten & Drinken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=62)
-   -   Beoordeling over Chocomel Hot (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1730685)

Charlene 12-12-2008 14:06

Beoordeling over Chocomel Hot

Hey iedereen

Ik moet voor school een SWOT analyse maken over Chocomel Hot. Maar ik heb zelf helemaal geen ervaring mee met dit product. Daarom heb ik een aantal vragen over dit product en hopelijk kunnen jullie het mij helpen:

- Is het zo dat de cuphouders niet op elke senseo type past?
- Snijden jullie de pads open om dat kleine beetje chocomel er uit te krijgen?
- Zijn er nog andere ongemakken bij het gebruik van dit product?

duivelaartje 12-12-2008 15:05

Ik neem aan dat je ook positieve punten moet noemen, dus daar zou ik hier dan ook meteen maar naar vragen. ;)

Overigens geen ervaring mee.

KiMZz 12-12-2008 17:41

Strengths: makkelijk en snel te bereiden.

Weaknesses: je moet het cupje echt goed op de padhouder drukken omdat het anders niet open gaat en je meer water dan chocomel hebt; je moet een speciale padhouder kopen en en die is apart verkrijgbaar; de smaak vind ik tegenvallen, een pak nutricia chocomel is lekkerder.

Opportunities: het zou handig zijn wanneer de verpakkingen anders gemaakt worden zodat ze gemakkelijk leeglopen.

Threaths: Senseo Hot Choco is net zoiets, maar dan met zachte verpakkingen die dus makkelijker in gebruik zijn (overigens ook met een andere speciale padhouder).

Daydream-ster 13-12-2008 10:19

Citaat:

KiMZz schreef: (Bericht 28609348)

Weaknesses: je moet het cupje echt goed op de padhouder drukken omdat het anders niet open gaat en je meer water dan chocomel hebt; je moet een speciale padhouder kopen en en die is apart verkrijgbaar; de smaak vind ik tegenvallen, een pak nutricia chocomel is lekkerder.

Opportunities: het zou handig zijn wanneer de verpakkingen anders gemaakt worden zodat ze gemakkelijk leeglopen.

Threaths: Senseo Hot Choco is net zoiets, maar dan met zachte verpakkingen die dus makkelijker in gebruik zijn (overigens ook met een andere speciale padhouder).

Dit precies ja. En het valt me ook enorm tegen dat er veel chocomel achter blijft in het cupje, om het zo maar te zeggen.
Prijs/kwaliteit verhouding, mwah, ik ben er niet kapot van

Miracle 13-12-2008 11:49

Is dat gewoon chocomel voor in je senseo?
Dat heb ik laatst een keer geprobeerd. Ik vond het inderdaad waterig, maar ik heb niet opgelet of ergens chocomel achterbleef en of het cupje kapot was ofzoiets. Ik dacht dat alles vanzelf zou gaan.

- Alles pastte vanzelf in de Senseo
- Nee
- Niet gemerkt

*oma* 13-12-2008 17:20

Waterig

Bloem 13-12-2008 17:32

Ik vond het niet lekker.

C r Y p S 15-12-2008 12:57

Ik begrijp de meerwaarde ook niet. Waarom chocomel met water maken als je gewoon chocomel in de magnetron kan zetten?

MTpower 15-12-2008 17:34

Citaat:

C r Y p S schreef: (Bericht 28619451)
Ik begrijp de meerwaarde ook niet. Waarom chocomel met water maken als je gewoon chocomel in de magnetron kan zetten?

+ daarvoor de hoofdprijs vragen.
Ik vind ze persoonlijk belachelijk duur voor een paar pads waarmee je waterige, niet smakelijke warme chocomel kan maken.

Commando 15-12-2008 18:38

Citaat:

KiMZz schreef: (Bericht 28609348)

Ja, die echte pakken Chocomel van Nutricia zijn veel lekkerder en stukken goedkoper. De smaak van van zo'n 'Senseo-chocomelletje' valt echt vies tegen.

PV 15-12-2008 23:33

je hebt verschillende he, die van senseo en die van chocomel. ze smaken ook anders, die van senseo zijn wel lekkerder.
oh kimzzz zei dat ook al :o

Bloem 15-12-2008 23:50

Die van Senseo is ook chocokoffie, toch? Die van Chocomel is echt bedoeld als... chocomel. Die chocokoffie is idd wel lekker :y

Absinthe 16-12-2008 00:07

Van Senseo hebben ze ook Hot Choco, die wordt denk ik bedoeld... Die smaakt best prima, vind ik.

PV 16-12-2008 17:14

ik bedoel Hot Choco idd, als het zo heet, zonder koffie.

pipo_popihaha 16-12-2008 17:24

vies, ook nadat je de senseo 2 keer hebt laten lopen met alleen water blijf je de koffie proeven

Commando 16-12-2008 23:40

Citaat:

pipo_popihaha schreef: (Bericht 28627200)
vies, ook nadat je de senseo 2 keer hebt laten lopen met alleen water blijf je de koffie proeven

Nou dat ligt niet aan je Senseo, hoor.

In onze Senseo wordt bijna geen koffie uit gezet en toch smaken die extrcaten van de choco-pads heel erg smerig.

Lilything 07-01-2009 12:43

De chocomel hot is lekker, die paarse voor in de senseo toch? je moet inderdaad een andere patch gebruiken ofzo en daarna apparaat goed door laten lopen. Het cupje is zacht waardoor het er goed doorheen stroomt.

die cupjes van de nutricia (dus totaal ander merk dan waar de swot analyse over dient te gaan) werken niet goed. Er blijft choco in dat harde cupje hangen en de choco zelf is waterig.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:26.