![]() |
Van mavo naar havo
Ik wil van mavo naar havo.
Ik heb wiskunde, engels, biologie, nsk1, nederlands, ma1, lo. Kan ik met deze vakken naar Havo4 toe? Wie weet het????:) |
Volgens mij wel. Dan moetje wel een N profiel doen. Miss natuur en gezondheid iets voor jou? Maar dan zou ik op havo voor wiskunde b (veel forumules enzo), natuurkunde/scheikunde (op havo is het apart) en gewoon biologie enzo houden. Maar volgens mij kan het wel. Kan je anders niet met je mentor overleggen?
|
Het kan wel, zou dan ook een Natuur-profiel kiezen. Jammer dat je geen Duits of Frans hebt gehad, dat zal je bij moeten spijkeren. Kies voor het vrije deel een vak als ICT, M&O of biologie, misschien economie 1. De eerste 2 vakken kun je kiezen omdat ze wel makkelijk zijn, de laatste 2 vooral omdat er een nieuw begin wordt gemaakt; voorkennis is niet bepaald nodig, maar wel mooi meegenomen.
|
Nee, dat zou geen N-profiel worden want je hebt geen nsk2 (scheikunde) maak ik op uit je post. En bij beide N-profielen is dat verplicht. En als je geen Economie, Geschiedenis en/of AK hebt dan kun je al helemaal geen havo gaan doen. Ik ben ook overgestapt en had in het vrije deel Natuurkunde + Economie. Maar ik mocht alleen Natuurkunde doen op havo.
|
Citaat:
om havo te doen heb je minimaal 2 vreemde talen nodig, die heb jij niet. |
Je zult waarschijnlijk je talen moeten bijspijkeren... er zijn bepaalde bij spijker kampen in de kerst!
En misschien kun je wekenlijkse bijles overleggen.... leraren gaan overstag als ze goede motivatie zien! (ik leer voor lerares en ik zou overstag gaan tenminste) Zorg ervoor dat je goed beslagen ten ijs komt oftewel zoek uit waar je nog extra moet bijspijkeren en hoe je dat wilt aanpakken... wanneer ze zo iets dergelijks vragen kun jij goed antwoorden!!! |
Citaat:
Inderdaad: http://www.tweedefase-loket.nl/doc/s...avofeb2006.pdf Alleen bij CM moet je een extra taal naast engels. |
Okee bedankt allemaal !
Het kan inderdaad niet. ik heb geschiedenis nodig en volgensmij ook nog een extra taal. |
de eis is, als je van het vmbo naar de havo wilt, dat je minimaal wiskunde en frans of duits in je vakkenpakket moet hebben, anders zou je bijv. naar een roc moeten gaan, daar doen ze meestal niet zo moeilijk, en kun je daar eventueel je talenkennis bijspijkeren.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Is dat nieuw? In mijn tijd moest alles op D niveau om naar de havo te kunnen.
Ik kan mij niet herinneren dat ik Frans of Duits als examen had. Ik ben dan ook in 99/00 zonder problemen met de havo begonnen op een roc volwasseneneducatie. |
Volgens mij heb je tegenwoordig toch echt VMBO-TL (mavo-d) nodig om naar de havo te kunnen hoor..
|
VMBO-tl (theoretische leerweg) = MAVO D
Als je een N-profiel (N&G of N&T) wilt doen hoef je geen tweede moderne vreemde taal te doen. Althans, op 't havo niet :o |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:30. |