![]() |
Voornemens
En dan niet die van: Oh het is bijna 2009, wat zijn je goede voornemens voor het nieuwe jaar? Daar komt toch geen drol van uit.
Maar gewoon dingen die je je voorneemt. Dat je bijvoorbeeld gaat hardlopen volgende week, dat je vanaf maandag echt aan je studie gaat, dat je echt je kamer schoon gaat houden. Dat soort dingen. Wat heb je je de laatste tijd voorgenomen? Doe je het dan ook echt of geef je het op na twee pogingen? |
Ehm, minder forumen en meer huiswerken.
Het schiet nog niet op. Overigens was ik nog van plan om een plakboek te beginnen zodat ik een plek heb voor al die onzinnige kutdingetjes van dingen die ik dan niet weg wil gooien. Ik moet nog een geschikt boek vinden (wat moet lukken, mijn moeder heeft stapels van die lege boeken liggen) en een prittstift. |
confronterend topic
|
Voor nu:
kamer opruimen boeken uitlezen (nog) meer mijn best doen voor mijn studie me minder druk maken om dingen (waarvan ik denk dat) die niet lukken me minder druk maken om wat anderen (van me) vinden stressbestendinger worden minder snoepen vaker mijn waardering uiten voor andere mensen zelfstandiger worden meer dingen doen die ik echt leuk vind En ja dat probeer ik ook allemaal wel echt, hoewel het meer vlagen zijn dat ik zoiets heb van: 'en NU moet ik dit gaan doen.' En dan gebeurt het ook. Maar op dit moment bijvoorbeeld zit ik heel lui en ongemotiveerd te doen, maar dat mag ook af en toe. Dat hoort eigenlijk ook op mijn lijstje: meer ontspannen. |
Meer schrijven en me bezighouden met creative dingen :)
|
Morgen ga ik écht aan dat verslag beginnen ... :(
|
Citaat:
|
Deze week ga ik echt serieus m'n economiehuiswerk maken :o En vanaf 1 januari stop ik met m'n bijbaantje en dan ga ik voortaan elke zaterdag hardlopen tenzij het regent :o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Allebei mijn tentamens halen zonder herkansing, zodat ik 30 studiepunten heb en een heerlijk lange vakantie.
|
Ik had me voorgenomen van mijn podiumvrees af te komen, maar dat wil nog niet echt lukken. En ik moet stressbestendiger worden, ook daarom. En ik moet meer verstandiger gaan eten, en sowieso ook meer, en dat wil ook nog niet echt lukken.
|
minder snoepen. maar dat wil ik eigenlijk niet. ik wil snoepen en er niet dik van worden.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Morgen, morgenochtend, ga ik echt hardlopen.
Als het niet te koud is. |
De eerste regel uit een ietwat zweverig doch bijzonder nuttig/waarheidsgetrouw Zen-lijstje:
1. Promise Nothing Just do what you most enjoy doing. Hidden benefit: You will always over-deliver. Ik heb geen voornemens. |
Voornemens, voornemens. Ik doe gewoon dingen. Dingen die leuk zijn.
|
Citaat:
Daarom: morgen ga ik mezelf trakteren op een heerlijke grote chocoladewafel en een aantal glazen cola. Dat is eens een voornemen waar ik me wel aan ga houden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik neem me altijd voor om op tijd te beginnen aan opdrachten, en chocola met mate te eten. Werkt allebei nooit.
|
Ik neem me voor om ietswat socialer te gaan leven; meer tijd doorbrengen met (oude) vrienden, vaker 't initiatief nemen tot 't doen van leuke dingen, meer interesse tonen in anderen, etc.
|
O ja, ik bedacht me er pas nog een: mijn haar laten groeien. Ik zou best wel weer lang haar willen hebben, maar dan moet ik het laten groeien en in de tussentijd ziet het er dan niet uit en knip ik het er maar weer af. Maar dit keer ga ik het volhouden. Denk ik.
|
Van mijn podiumvrees afkomen, meer zelfvertrouwen krijgen en voor altijd bij Raphael blijven. :y
|
Opruimen, geordener zijn, liever zijn, minder neurotisch gedragen, harder werken, vrolijker gedragen, meer slapen, meer open zijn, kerstboom elke ochtend aan doen, cadeautje voor mn opa kopen...enz
|
Ik neem me weleens voor meer aan mijn studie te doen, minder te drinken en niet te roken. Maar dan denk ik aan het feit dat deze levensstijl me veel te goed bevalt. 's Nachts op chansons ronddansen met een peuk en een glas wijn, (Y).
|
oh, ik geloof dat ik eindelijk van mijn podiumvrees afben, dus dat voornemen is al geschied *o* Ik moet meer mensen in vertrouwen nemen, denk ik. En ik ga proberen mijn vriendinnen niet te verwaarlozen nu ik verkering heb.
|
Meer gamen en films kijken. Best belangrijk, dacht ik zo.
|
Dat was wel het eerste waar ik aan dacht, de voornemens die men altijd heeft voor het nieuwe jaar.
Ik heb er voorlopig geen. Wil ik ook niet. Bekijk het per dag wel. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:39. |