![]() |
maskers in de muziekwereld
Niet dat slipknot de eerste met maskers waren, maar ze hebben het gebruik ervan wel zeker out in the open gezet. En het is me opgevallen dat meer en meer metalbands nu ook maskers gebruiken.
Wat denk je ervan: goed middel om sterrenleven te scheiden van een privéleven of zijn de maskers na slipknot er over? Dus kortom: voorstanders en tegenstanders?? |
pff bij slipknot was et gewoon meer iets om volk te trekken...
en ik ben geen voorstander maar ook geen tegenstander. als bands graag maskers/sminck of wat dan ook dragen, dan moeten ze da zelf weten, et draaid me toch om de muziek en niet hoe die maloten eruit zien.... |
hmz ik vind het op zich wel cool
zolang malloten in het publiek die dingen maar niet gaan dragen. over het algemeen staat dat erg lomp en overdreven (denkt aan slipknot op doa) |
ik vind het niet zo, want met maskers komt er bepaalde afstand tussen de band en het publiek en je kan het gezicht van de muzikanten niet zien.
|
Om een image mee te creeeren is het natuurlijk een ideaal middel. Daarentegen zijn er ook mensen die van 'echte' muziek houden, en zoals snees al zei hou je met maskers ook een bepaalde afstand, daar wordt de muziek niet echter van...
|
muziek blijft muziek.
Tja, bij een band als Slipknot begint het toch echt meer en meer op een gimmick te lijken. ZEker nu ze een jaar pauze gaan nemen. Twijfel beetje aan die band. Maar over algemeen,tja, als leuk uitgevoerd wordt (mushroomhead) kan het wel wat toevoegen. |
deed daft punk ook, we slim eigenlijk...
krijg je tenminste respect voor je muziek en neit je uiterlijk en je kan gewoon normaal leven |
Citaat:
|
welke metalbands hebben dan nog meer maskers
iig maskers en kontpaint zuigen |
Zoek anders eens een nummer van ´Buckethead`.
Tis een enorm goede gitarist(zit nu helaas bij guns ´n´ roses dacht ik) maar ik heb zijn eigen album eens gehoord en die is superstrak.(k, tis niet echt metal, maar wel strak gitaarspel) Hij draag dus een emmer op zijn knar en een wit masker.(hij zit dacht ik ook in die clip van weet ik veel welke rapper het ook al weer was(snoop dogg?) zo´n 70´s achtig nummer geloof ik. dan zie je hem een paar korte momenten op een bank zitten. |
Ligt eraan : optreden is toch een "act" weggeven, dus het kan toevoegen aan het visuele aspect van shows, evenals corpsepaint btw. Maar het moet dan wel een beetje origineel zijn vind ik, als je het voor het publiek doet althans..
Bij eerdere optredens van mijn band droeg ik ook weleens corpse-paint (terwijl we nu-metalachtige prut maken) maar puur omdat ik dat zelf leuk vind, niet voor la publiek. Anyway, het belangrijkste bij een band moet toch wel de muziek zijn, alle andere attributen moeten daar ondergeschikt aan zijn. Ik ben er op zich een voorstander van, maar vind het geen must :) |
Citaat:
als zij een jaartje pauze willen om wat anders te gaan doen (Stone Sour, Murderdolls) dan ga je toch niet aan ze twijfelen? Als ze in die andere bands idd geen maskers dragen dan lijkt me dat logisch. En op een gegeven moment krijg je er zelf denk ik ook wel genoeg van om die afstand tussen het publiek te hebben... En persoonlijk vind ik het bij Slipknot meer toevoegen dan bij Mushroomhead, aangezien de muziek van Slipknot (hard, chaotisch, noizy) zich er beter voor leent... |
Nah slipknot heeft altijd de maskers gehad en ze werden er in het begin om uitgelachen. Tegenwoordig luisteren er veel jonge rebellen naar (degenen die tegen alles en iedereen schoppen, maar niet weten waarom) en voor hun zijn de maskers bijna belangrijker dan de muziek. "slipknot is cool, vanwege de maskers", zeggen ze dan. Ja dat is stront natuurlijk.
Zo lang de muziek bover de maskers staat is het oke. |
Citaat:
|
|
wat ben jij een grappig mannetje zeg.....
...beuring |
Citaat:
|
Ik hoop JUIST dat Slipknot uit elkaar gaat
|
nou, wat krijgen we straks? 'overalls in de muziekwereld' ?? :rolleyes:
|
Citaat:
|
Citaat:
je snapt het verband niet echt hé? |
Geef mij maar gewoon ''eerlijke'' muziekanten die zich niet verbergen achter hun masker/lijkenverf...
|
Citaat:
slipknot --> oranje overalls Ik hou me niet zo bezig met Slipknot |
wel opvallend dat alleen nu- en blackmetallers zich verschuilen achter een masker....:D
nee ik vind maskers onzin, tenzij je er echt ZELF kunst van maakt, maar om dat van bv. slipknot te zeggen gaat me te ver. |
Citaat:
corpsepaint/warpaint :confused: |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
http://www.marduk.nu/band/lineup/august92march93.jpg |
Citaat:
|
Citaat:
TIs gewoon mijn smaak niet.. |
Uhm, weet niet, waarom zou ik tegenstander moeten zijn?
Ik vind het wel vervelend, want ik ben nogal nieuwsgierig van aard :D |
Citaat:
dit noemen wij ( bij ons dus) warpaint.. Corpsepaint, is eigenlijk t zelfde |
och maskers t hoeft niet echt, zeker als teveel bands het gaan doen is t niet echt interessant meer
The berzerker bijvoorbeeld, k vind het een btje zinloos |
Citaat:
the berzerker draagt maskers om een andere reden dan slipknot....maar of dat ook echt zo is , is een tweede de muziek is iig dik in orde |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De band blijft goed, maar als je ook interveiw leest met Corey Taylor dan bekruipt je het gevoel dat Slipknot puur voor geld is |
Citaat:
de gorrilaz houden zich toch ook schuil achter die poppetjes? |
Citaat:
|
Citaat:
ouwe foto |
Citaat:
|
Citaat:
geen idee ,misschien 2e gitarist ofzo... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:06. |